O2 prestáva byť len mobilným operátorom

O2 Slovakia uzavrela dohodu o prevzatí spoločnosti UPC Broadband Slovakia. Akvizícia, ktorej hodnota sa pohybuje okolo 95 miliónov eur, ešte podlieha schváleniu regulačnými orgánmi, no ak všetko pôjde podľa plánu, hotovo by malo byť v prvej polovici roka 2026.

Pre O2 ide o jeden z najväčších strategických krokov za posledné roky a pre slovenský telekomunikačný trh o pomerne zásadnú zmenu.

 

Z mobilu do obývačky

O2 bolo dlhodobo vnímané najmä ako mobilný operátor, ktorý pevné služby riešil skôr partnersky. Prevzatím UPC sa však dostáva k vlastnej rozsiahlej infraštruktúre pevného internetu a digitálnej televízie. UPC dnes pokrýva stovky tisíc domácností vo viacerých desiatkach miest a patrí medzi najväčších hráčov v segmente káblových služieb na Slovensku.

Pre O2 to znamená jediné: môže začať hrať naplno hru na konvergenciu. Teda na balíky služieb, kde má zákazník mobil, internet aj televíziu od jedného poskytovateľa, s jednou faktúrou a – aspoň v teórii – lepšou cenou.

 

Pre zákazníkov sa zatiaľ nič nemení

Dobrou správou pre existujúcich zákazníkov UPC je, že v krátkodobom horizonte sa pre nich nemení prakticky nič. Služby, zmluvy aj zákaznícka podpora zostávajú rovnaké až do momentu, kým nebude transakcia oficiálne dokončená. O2 aj UPC komunikujú, že prípadné zmeny prídu až neskôr a postupne.

Z dlhodobého pohľadu však možno očakávať prepojenie portfólií, nové balíky služieb a tlak na efektívnejšie využívanie sietí. Inými slovami: to, čo dnes poznáme z Česka či iných trhov, sa môže naplno rozbehnúť aj u nás.

 

Trh sa ďalej zahusťuje

Akvizícia UPC zapadá do širšej stratégie skupiny e& PPF Telecom Group, pod ktorú O2 Slovakia patrí. Cieľ je jasný – posilňovať pozíciu v regióne a mať pod kontrolou nielen mobilnú, ale aj pevnú infraštruktúru. Pre konkurenciu to znamená silnejšieho hráča, ktorý dokáže kombinovať mobilné a fixné služby vo veľkom.

Z pohľadu trhu ide o ďalší krok k jeho konsolidácii. Menej veľkých hráčov, viac komplexných ponúk a väčší dôraz na balíčky služieb. Otázkou zostáva, ako sa to premietne do cien a kvality služieb pre koncových zákazníkov, no to ukáže až čas.

 

Diskusia k článku:

Začať diskusiu