S marketingovým hovorom, v ktorom volajúci lákajú na úžasné produkty, sa stretol asi každý z nás. Pri hovoroch z neznámych čísel sa mnohí obávajú, že môže ísť o podvodné hovry, ktorých jediným účelom je obrať volaného o peniaze.
Podľa prieskumu O2 z decembra minulého roka medzi najčastejšie dôvody neprijatia hovoru patria obavy z podvodných hovorov a audiotexu, hlášok z automatov, či telefonický predaj. Až 10% ľudí volania z neznámych čísel kvôli takýmto obavám vôbec neprijíma.
O2 sa rozhodlo podniknúť kroky, ktoré by viedli k obmedzeniu marketingových hovorov na prijateľnú úroveň a už v apríli vyzvalo zodpovedné firmy aby túto myšlienku podporili. Od 31. mája odštartoval operátor iniciatívu Nevolajtemi.sk.
Jej súčasťou je register, ktorý slúži na overenie volaní z neznámych čísel a ich nahlásenie v prípade neoprávnenosti takéhoto volania. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb by mal následne preveriť konanie konkrétnej firmy a v prípade porušenia legislatívy vyvodiť sankcie.
Pokiaľ vám podobné marketingové hovory prekážajú, môžete sa zaregistrovať v "Nevolajte mi" zozname a tým dať jasne najavo, že takéto praktiky vás obťažujú a ani v budúcnosti si neželáte byť kontaktovaní.
Register Nevolajtemi.sk od O2 nie je vo svete výnimkou. Podobné riešenia ponúkajú spotrebiteľom aj iné krajiny ako napríklad Rakúsko, Veľká Británia, Francúzsko, Španielsko, Írsko a iné.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: