Desiatky zákazníkov O2 v posledných dňoch upozornilo na podvodné volania, tzv. spoofing. Sú to falošné volania, ktoré používajú ukradnutú identitu skutočných čísel. Hovory prebiehajú v angličtine, cez internetové služby, no volaný vidí na displeji telefónu štandardné slovenské číslo.
Čísla vyberá náhodne automat a reálni vlastníci tohto čísla ani netušia, že je zneužité na podvodné volanie. Ak by ste volali na to číslo späť, dovoláte sa reálnemu vlastníkovi čísla, ktorý o podvodnej aktivite ani netuší.
Cieľom týchto volaní je, s využitím rôznych zastrašovacích techník, prinútiť obeť zaplatiť určitú sumu alebo získať osobné, prípadne bankové údaje. Operátor preto odporúča na taký hovor nereagovať a okamžite ho ukončiť.
Rovnako zákazníkom odporúča, aby zvážili spätné volania na zmeškané neznáme čísla a vyhli sa tak nedorozumeniu s ostatnými zákazníkmi. O2 sa v týchto dňoch intenzívne venuje riešeniu ako takýmto volaniam predchádzať. Rovnako ako pri iných typoch podvodných aktivít je však najúčinnejším nástrojom práve informovanosť zákazníkov. Upozornite preto svojich blízkych a varujte ich pred možným podvodom.
Doplnené: z diskusie na našom Facebooku vyplýva, že problém s podvodným volaním sa týka aj ostatných operátorov. Informovalo však zatiaľ iba O2.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: