Celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30. 9. 2022 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa medziročne zvýšili o 5 % a dosiahli výšku 414 miliónov eur. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o takmer 8 % na 87 mil. eur, viac než 7 % nárast zaznamenali aj výnosy zo služieb, keď dosiahli hodnotu 327 mil. eur.
Ku koncu septembru 2022 evidoval Orange 318-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje 13 % medziročný nárast. Naďalej rástol aj segment TV služieb, ktorý sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o 20 % a dosiahol 190-tisíc prístupov.
Rástol aj počet zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet k 30. septembru 2022 medziročne stúpol o takmer 23 % a prekročil 175-tisíc.
Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb je stabilizovaný a dosiahol počet 2,467 mil. (medziročne -1,3 %) so suverénnou prevahou zákazníkov fakturovaných služieb, ktorých je viac než 1,88 milióna. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) je 12,7 eur.
Do Orangeu si prenieslo svoje číslo od konkurenčných operátorov viac než 44-tisíc zákazníkov. Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodol uprednostniť služby ostatných operátorov, medziročne klesol o 7 % a mierne prekročil 51-tisíc.
Mobilná 4G sieť je dostupná pre 99,1 % populácie, 5G sieťou je aktuálne pokrytých 62 lokalít pre 13,3 % populácie Slovenska. Cieľom operátora je dosiahnuť 20 % pokrytie populácie do konca tohto roka a výrazné navýšenie v tom nasledujúcom.
Už tradične zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021 preniesli zákazníci v mobilnej dátovej sieti o vyše 45 % viac dát, pričom takmer 90 % z celkového objemu 70,25 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti, čo predstavuje medziročný nárast 49,4 %. Vo vysokorýchlostnej 5G sieti zákazníci od jej spustenia v máji 2021 preniesli 406-tis. GB dát.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: