Celkové výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30. 9. 2023 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa medziročne zvýšili o 4,6 % a dosiahli výšku 433 miliónov eur. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o vyše 4 % na 91 mil. eur. Takmer 5 % nárast zaznamenali aj výnosy zo služieb, keď dosiahli hodnotu 342 mil. eur.
Celkový počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb bol ku koncu septembra 2,403 mil., čo je medziročne o 64-tisíc menej. Viac než tri štvrtiny predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Počet predplatených kariet sa oproti rovnakému obdobiu 2022 znížil o 7,3 %. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) je 13,7 eura, čo je o euro viac než pred rokom.
Pre hlasové služby Orangeu sa za uplynulých deväť mesiacov rozhodlo takmer 38 000 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí išli opačným smerom, teda ku konkurencii, bol 44 000. Je to ale o 15 % menej než pred rokom.
K 30. septembru 2023 evidoval Orange 323-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje takmer 2 % nárast. Rástol (o 4 %) aj počet zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku, prekročil 183-tisíc. Segment TV služieb zostáva stabilný, ten dosiahol 190-tisíc prístupov.
V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 20 % viac dát, pričom stále významnejší podiel z celkového objemu 84,39 mil. GB dát, bolo prenesených vo vysokorýchlostnej 5G sieti. Ich objem medziročne stúpol takmer 40-násobne. 5G sieť Orangeu je aktuálne dostupná pre 60,5 % populácie Slovenska. Cieľom je do konca roka dosiahnuť pokrytie 65 %.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: