Výnosy Orangeu k 30. 6. 2019 dosiahli 270, 8 mil. eur. Aj keď pri pohľade na výsledky za rovnaké obdobie minulého roka vidno tento rok o necelé tri milióny eur nižšie výnosy, ide o medziročný 0,4 % nárast. Operátor totiž prvýkrát počítal výnosy novou metodikou. Za prvý polrok 2019 boli vykazované podľa IFRS15, všetky predchádzjúce podľa IAS18.
Ku koncu júna evidoval operátor celkovo 2,793 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb (o 3-tisíc menej než pred rokom), z čoho viac než 2,2 mil. predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Ich počet sa medziročne zvýšil o 1 %. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) ostal rovnaký ako pred rokom, a to na úrovni 11,9 eur.
Pozitívny vývoj zaznamenal pri počte zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE. Ten sa medziročne zvýšil o 5 % na 188-tisíc. Počet zákazníkov digitálnej TV dosiahol 88-tisíc, o 33 % viac ako v rovnakom období uplynulého roka.
Počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si svoje číslo od konkurencie do Orangeu, sa zvýšil o 37 % na viac ako 37-tisíc, pričom počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si svoje číslo z Orangeu ku konkurenčným operátorom medziročne klesol o takmer 13 % na 41-tisíc.
Už tradične, aj v prvom polroku 2019, zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2018 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 27 % viac dát, pričom už 74 % dát z celkového objemu 14,2 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti.
Tá je aktuálne dostupná pre 94,5 % populácie Slovenska v 140 mestách a 1 793 obciach. Vo vybraných lokalitách začal operátor postupne zvyšovať rýchlosť na 300 Mbit/s pre download a 75 Mbit/s pre upload.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: