Najmladší mobilný operátor získal počas roka desaťtisíce nových zákazníkov, ktorých je už dnes spolu takmer 600-tisíc. Keďže vo 4ke sa zákazníci pri volaní a využívaní dát nemusia významne obmedzovať, tak sa to prejavilo aj na prevádzke v sieti 4ky počas osláv príchodu nového roka.
Štvorkári posledný deň v roku veselo volali, SMS-kovali a dátovali ešte viac než po iné bežné dni. Počas silvestrovskej noci a skorého novoročného rána, pretelefonovali vyše 2,77 milióna minút hovorov, odoslali 1,31 milióna SMS-iek a preniesli neskutočných 149,6 TB dát.
"Maximum hovorov sa uskutočnilo medzi polnocou a jednou hodinou ráno, pričom objem hlasovej prevádzky v prvú hodinu po polnoci, voči hodine pred polnocou, dosiahol až 5,22 násobok. Absolútnu špičku volaní sme zaznamenali na Nový rok 15 minút po polnoci. Pre zaujímavosť, nárast hlasovej prevádzky bol až 27-násobný oproti rovnakému času 15 minút po polnoci na Silvestra. Taktiež SMS prevádzka narástla až 4,5-násobne počas prvej hodiny po polnoci oproti priemeru počas predošlého dňa" povedal Patrik Kollaroci, technický riaditeľ 4ky.
Tento rok sa celkový počet prenesených SMS správ počas silvestrovskej noci a skorého novoročného rána zvýšil oproti predchádzajúcemu roku o 3 %, a to napriek tomu, že je tu silný trend prechodu k používaniu rôznych mobilných komunikačných aplikácií.
Zároveň priemerná dĺžka hovorov počas Silvestra bola takmer dve minúty (118 sekúnd), pričom počet zostavených hovorov stúpol o 9,6 %. Objem prenesených dát počas Silvestra dosiahol medziročný nárast o 12,7 %.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: