Zmluvu s telekomunikačným operátorom môžete zrušiť. Za určitých podmienok

Možno ste vo vianočnej euforickej nálade uzavreli zmluvu na nový paušál alebo internetové pripojenie, ktorú ste si po pár dňoch rozmysleli. Ak ste ju uzavreli mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, do 14 dní od nej môžete odstúpiť.

Tlačový hovorca Regulačného úradu Roman Vavro ešte v roku 2018 zverejnil v denníku SME.sk blogový príspevok, ktorý je aj po rokoch stále aktuálny. Radí v ňom, čo robiť, ak o čerstvo uzavretú zmluvu nemáte záujem. Aj na zmluvy sa vzťahuje zákon o ochrane spotrebiteľa podobne, ako pri spotrebnom tovare. A aj tu máte právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní od jej uzavretia

Pokiaľ ste ju ale dohodli a podpísali na predajni telekomunikačného operátora, úspešní nebudete. Často však operátori ponúkajú svoje služby cez telefón a rôznych sprostredkovateľov, ktorí si s vami dohodnú podmienky zmluvy na diaľku, napríklad cez telefón alebo e-mail. Prípadne vás oslovia na ulici. 

Ako tlačový hovorca Regulačného úradu vo svojom príspevku informuje, v tom prípade máte nárok od zmluvy do 14 dní odstúpiť. Podmienky upravuje § 7 - 10 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Vtedy môžete odstúpiť od zmluvy bez zmluvnej pokuty do 14 dní od jej podpísania.

Už v decembri 2020 sme vám priniesli článok RÚ SR varuje: predvianočné uzatváranie zmlúv s operátormi prináša riziká. Nezaškodí si zopakovať niekoľko pravidiel:

  • Nemali by ste konať pod tlakom. Radšej uzavretie zmluvy odložte o pár dní, kým si všetko dôkladne nepremyslíte.
  • Preštudujte si všeobecné podmienky a cenník (nájdete aj na webe operátora) a pred podpisom si prečítajte aj zmluvu.
  • Dôkladne si zvážte výhody a nevýhody zmluvnej viazanosti a prípadný súhlas s riešením sporov pomocou rozhodcovského súdu.
  • Pred uzavretím zmluvy sa pýtajte na všetko, čo vám nie je dostatočne jasné. 
  • Ak nemáte dostatok skúseností, poraďte sa s niekým, kto tomu viac rozumie.
  • Nedajte sa zlákať iba reklamou operátora, porozmýšľajte, či všetky služby v paušále naozaj potrebujete a v akom rozsahu. Aby ste platili len za to, čo naozaj využijete. 

Lebo následky zlého rozhodnutia potom budete znášať vy. 

Zdroj: blog.sme.sk/romanvavro

Diskusia k článku:

Začať diskusiu