OR: ako dlho moze byt fon v servise?

  • 96 príspevkov
  • Traktorista 02.03.2006 - 01:11

    Mam zas problem s OR. 30.1. som tam odniesol fon a este ho nemam spat. Co mozem spravit? Ved to nieje mozne, musia byt nejake zakony na ochranu spotrebitela. Uz tam je piaty krat, ani vymenit mi ho nechcu. Uz som zufaly...

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

  • JeSuA_mAsTeR02.03.2006 - 01:14 Trvalý odkaz

    Zakonom je to do 30dni.Podla ich pravidiel na 5xreklamacia,potom vymena kus za kus alebo iny fon

    UA: NokiaN70-1/3.0546.2.3/SN357093003369380 Series60/2.8 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    Iwanp02.03.2006 - 01:23 Trvalý odkaz

    no ja by predajcovi otvorene povedal : rusim zmluvu ! a ked bude namietat poviem ze porusili zakonnu lehotu 30 dni a pak si to rozmyslia. To uz ani nieje mozne co si pomaranc dovoluje. Ja ked som naposledy reklamoval spv mal som ho o 7 dni s5 ale jeden kamos cakal na cx65 skoro 2mesiace, ale kedze mu to bolo jedno nerobil stoho ziadne halo.

    UA: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; Smartphone; 176x220; SPV C500; OpVer 4.1.8.1)

    Traktorista02.03.2006 - 01:26 Trvalý odkaz

    Cize ked tam pridem a poviem ze chcem zrusit zmluvu tak by to mali spravit?

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    JeSuA_mAsTeR02.03.2006 - 01:27 Trvalý odkaz

    Mali,ak uznaju chybu,co oni neradi.

    UA: NokiaN70-1/3.0546.2.3/SN357093003369380 Series60/2.8 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    Traktorista02.03.2006 - 01:30 Trvalý odkaz

    Tak to je super. Clovek nema telefon za ktory zaplatil a nedovola sa spravodlivosti...

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    Gembler02.03.2006 - 01:56 Trvalý odkaz

    ja som si este den pred koncom zaruky nechal nahrat new firmware a mal som ho tam nieco menej tyzdna aj s cestami... neviem ako pomaranc ale vsade to je 3i x servis a potom vymena za new ci nie?!

    UA: Nokia6230/2.0 (05.26) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    cejko02.03.2006 - 07:59 Trvalý odkaz

    Ak ti nevybavia reklamaciu do 30ich kal. dni, mas narok na odstupenie od kupnopredajnej zmluvy ( mas narok na vratenie penazi, alebo novy mt )

    UA: Mozilla/4.08 (SmartPhone; Symbian OS-Series60/1.03) NetFront/3.3

    marco1102.03.2006 - 08:35 Trvalý odkaz

    ja som si este den pred koncom zaruky nechal nahrat new firmware a mal som ho tam nieco menej tyzdna aj s cestami... neviem ako pomaranc ale vsade to je 3i x servis a potom vymena za new ci nie?!

    UA: Nokia6230/2.0 (05.26) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    nie, 5x servis :)

    simumarek02.03.2006 - 08:40 Trvalý odkaz

    Tu ani nejde o ten servis, ze kolko krat, ale o to, ze porusili 30 dnovu lehotu na vybavenie reklamacie, takze traktorista ked tam pojdes presne toto im pripomen a mozes odstupit od kupno predajnej zmluvy.

    Traktorista02.03.2006 - 10:20 Trvalý odkaz

    Neviete niekto co je to za zakon? Aby som nevyzeral ako tupec, ze im ho pripomeniem...

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    JeSuA_mAsTeR02.03.2006 - 10:23 Trvalý odkaz

    tusim daka ochrana neviem coho

    UA: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Symbian OS; Nokia N70/3.0546.2.3; 7032) Opera 8.51

    AIR02.03.2006 - 11:31 Trvalý odkaz

    ked mas na vyrobku 3x tu istu vadu a pokazi sa 4x tak mas narok na vratenie penazi, alebo odstupenie od zmluvy

    Traktorista02.03.2006 - 13:25 Trvalý odkaz

    Narok mas ale len narok... Bol som v orange studovat reklamacny poriadok. A ta mila pani mi dala dalsi formular ze ho mam vypisat a oni to poslu do orange v ba a do 30 dni mi daju vediet...

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    marco1102.03.2006 - 13:31 Trvalý odkaz

    takze mas dalsich 30 dni cakat?

    JeSuA_mAsTeR02.03.2006 - 13:37 Trvalý odkaz

    zavolaj na 905,vypytaj si cislo na centralu tu v BA,postazuj sa a ak ani potom nic,mas smolu :/

    UA: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Symbian OS; Nokia N70/3.0546.2.3; 7032) Opera 8.51

    Traktorista02.03.2006 - 13:39 Trvalý odkaz

    Asi tak... Lebo oni niesu orange oni su len predajca... Boh tie kde je telefon a budem cakat dalsi mesiac kym mi pride odpoved ze oni tu reklamaciu neuznaju lebo neviem co...

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    Miro02.03.2006 - 13:42 Trvalý odkaz

    Kamos ho tam ma od 10.1 a stale nist.
    Asi ten sagem poslali az do nejakej dediny vo francuzsku :arg:

    UA: SonyEricssonK750i/R1N Browser/SEMC-Browser/4.2 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    JeSuA_mAsTeR02.03.2006 - 13:45 Trvalý odkaz

    no oni su toho schopny aj na Sibir a back,nie vsetko sa da vybavit na SK :/

    UA: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Symbian OS; Nokia N70/3.0546.2.3; 7032) Opera 8.51

    Traktorista02.03.2006 - 13:55 Trvalý odkaz

    Lenze moj tam je uz 5 krat a kupil som ho na zaciatku oktobra a dokopy som ho mal doma 3 tyzdne...

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    AIR02.03.2006 - 13:56 Trvalý odkaz

    napis oficialnu staznost na obchodnu inspekciu a hotovo... oni to vyriesia

    Traktorista02.03.2006 - 14:51 Trvalý odkaz

    Sa Ti hovori... Nemam pristup na net cez tu sunku co mam teraz, neviem ani adresu ani nic...

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    JeSuA_mAsTeR02.03.2006 - 14:52 Trvalý odkaz

    zavolaj na 905,vypytaj si cislo na centralu v BA a cez nu vsetko vyries,to je take tazke pochopit?!

    Fazu02.03.2006 - 15:13 Trvalý odkaz

    Uz to tu bolo spominane vela krat, ale este raz: Ak sa ti do 30 klend. dni MT nevrati zo servisu, mas narok spisat reklamaciu priamo do Or. ze chces bud vymenit MT za novy a rovnaky typ, alebo odstupit od zmluvy. Orange ti MUSI do 30 dni vyhoviet, ale zo skusenosti je to ovela skor (7-10 dni)

    UA: SonyEricssonP900/R101 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0

    Quo02.03.2006 - 15:20 Trvalý odkaz

    JJ, chlopi, sam osobne som sem ten zakon daval 2x, dokonca som ho dal aj na nase "ftp", a aj som to sem niekolko krat pisal. A teraz to Fazu potvrdil. :)
    Marco - nie 5x, ale 3x!( ale, reklamacie musia byt opravnene a uznane)

    Kupa a predaj tovaru v obchode, zarucne doby

    Predavana vec musi mat pozadovanu, pripadne pravnymi predpismi ustanovenu akost, mnozstvo, mieru alebo hmotnost a musi byt bez vad, najma musi zodpovedat zavaznym technickym normam. Pri potravinach musi byt vyznaceny datum spotreby alebo datum minimalnej trvanlivosti. Ak to povaha veci pripusta, ma kupujuci pravo, aby sa vec pred nim prekontrolovala alebo aby sa mu jej cinnost predviedla.

    Vseobecne ustanovenia o kupnej zmluve, aj osobitne ustanovenia o predaji tovaru v obchode, tzv. spotrebitelske kupne zmluvy, upravuje zakon c. 40/1964 Zb. Obciansky zakonnik.

    Na zaklade kupnej zmluvy vznika predavajucemu povinnost predmet kupy kupujucemu odovzdat a kupujucemu povinnost predmet kupy prevziat a zaplatit zan predavajucemu dohodnutu cenu.

    Kupa tovaru v obchode je specifickym pripadom kupnej zmluvy.

    Prevzatie kupenej veci

    Podla P 614 OZ, ak je predavajuci

    * podla dohody s kupujucim alebo
    * podla povahy veci

    povinny dodat vec na miesto urcene kupujucim, kupujuci je povinny prevziat vec pri dodani. V ostatnych pripadoch je kupujuci povinny prevziat vec pri predaji, ak sa s predavajucim nedohodne inak.

    Ak kupujuci neprevezme vec v case uvedenom v predchadzajucom odseku, predavajuci je opravneny pozadovat poplatok za uskladnenie. Nakolko vyska poplatku nie je ustanovena osobitnym predpisom, mala by byt urcena dohodou medzi ucastnikmi. Ak dohoda neexistuje, ma predavajuci pravo ziadat obvyklu vysku poplatku.

    Prevzatim veci prechadza na kupujuceho vlastnictvo kupenej veci. Pri zasielkovom predaji prechadza vlastnictvo na kupujuceho prevzatim veci kupujucim na mieste dodania nim urcenom. Pri samoobsluznom predaji dochadza k prevodu vlastnictva ku kupenej veci okamihom zaplatenia ceny za vybrany tovar. Do tohto okamihu moze kupujuci vybrany tovar vratit na povodne miesto.

    Ak kupujuci svojim zavinenim poskodi alebo znici vybrany tovar pred prevodom vlastnickeho prava, je povinny skodu nahradit.

    Akost a mnozstvo predavanej veci

    Predavana vec musi mat (v sulade s P 616 OZ) pozadovanu, pripadne pravnymi predpismi ustanovenu akost, mnozstvo, mieru alebo hmotnost a musi byt bez vad, najma musi zodpovedat zavaznym technickym normam. Pri potravinach musi byt vyznaceny datum spotreby alebo datum minimalnej trvanlivosti.

    Ak to povaha veci pripusta, ma kupujuci pravo, aby sa vec pred nim prekontrolovala alebo aby sa mu jej cinnost predviedla. Toto pravo je spotrebitelom casto upierane, napr. s odvolanim sa na nedostatok personalu, alebo nedostatocne technicke vybavenie predajne.

    Ak je potrebne, aby sa pri uzivani kupovanej veci zachovali osobitne pravidla, najma ak sa uzivanie riadi navodom alebo je upravene technickou normou, je predavajuci povinny kupujuceho s nimi oboznamit, ibaze ide o pravidla vseobecne zname. Ak predavajuci nesplni tuto povinnost, je povinny nahradit kupujucemu skodu, ktora z toho vznikla (P 617 OZ). Toto pravo byva v praxi tiez velakrat porusovane. Predavajuci s poukazom na urcite pravidla pri zachadzani s kupovanou vecou, ktore kupujuci nedodrzal, odmietaju uznat reklamaciu. Spotrebitel vsak, v zmysle uvedeneho, musi byt s osobitnymi pravidlami, ktore musi pri pouzivani veci dodrziavat, oboznameny (napr. v pripade roznych druhov obuvi).

    Predaj vadbych veci

    Veci, ktore maju vady, ktore nebrania, aby sa mohla vec uzivat na urceny ucel, musia sa predavat len za nizsie ceny, nez je obvykla cena bezvadnej veci; kupujuceho treba, v sulade s P 618 OZ upozornit na dve veci:

    * vec ma vadu a
    * o aku konkretnu vadu ide.

    Jedinou vynimkou, kedy upozornovat nemusi je pripad, ak to, ze vec ma urcitu konkretnu vadu je zrejme uz z povahy predaja veci.

    Zodpovednost za vady

    Predavajuci zodpoveda, v sulade s P 619 OZ, za vady, ktore ma predana vec pri prevzati kupujucim.

    * Pri pouzitych veciach nezodpoveda za vady vzniknute ich pouzitim alebo opotrebenim.
    * Pri veciach predavanych za nizsiu cenu nezodpoveda za vadu, pre ktoru bola dojednana nizsia cena.

    Ak nejde o veci, ktore sa rychlo kazia, alebo o pouzite veci, zodpoveda predavajuci za tiez vady, ktore sa vyskytnu po prevzati veci v zarucnej dobe (zaruka).

    Zarucna doba
    Zarucna doba je 24 mesiacov (P 620 OZ). Ak je na predavanej veci, jej obale alebo navode k nej pripojenom vyznacena lehota na pouzitie, neskonci sa zarucna doba pred uplynutim tejto lehoty. V praxi to znamena, ze zarucna doba moze byt len dlhsia.

    * Ak ide o pouzitu vec, kupujuci a predavajuci sa mozu dohodnut aj na kratsej zarucnej dobe, nie vsak kratsej nez 12 mesiacov.

    Na ziadost kupujuceho je predavajuci povinny poskytnut zaruku pisomnou formou (zarucny list). Ak to povaha veci umoznuje, postaci namiesto zarucneho listu

    Traktorista02.03.2006 - 19:31 Trvalý odkaz

    Chlapy idem poslat do orange staznost. Poslem to na ich adresu ale ako to mam oznacit aby vedeli ze to ma ist na reklamacne ci kde to vlastne ma prist?

    UA: Nokia3120/1.0 (05.91) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

    Fazu02.03.2006 - 19:55 Trvalý odkaz

    Staci ked ku adrese napises Reklamacne oddelenie...

    UA: SonyEricssonP900/R101 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0

    K700icko02.03.2006 - 23:19 Trvalý odkaz

    Fijok takze sa pripajam k tebe.Dnes som pochoval HF.Odlomil sa mi kablik co ide od mikrofonu do pipiny.Dam to na reklamaciu aj fonom blbne mi nabyjanie fast port.Dnes som sa pital v OR vsetko ide do Ciech mesiac.Ked si zhanal HF www.sonyericsson.oneshop.sk/pris.htm HPM-70 k Wecku zaw 1300 co je good cena.Ja som si ich objednal.

    UA: SonyEricssonK750i/R1J Browser/SEMC-Browser/4.2 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    Traktorista04.03.2006 - 12:26 Trvalý odkaz

    chlapy uz mam doma ten moj nestastny se. ;-) testujem ze ako pojde.

    Ing. FijoK15.03.2006 - 20:42 Trvalý odkaz

    Uz to tu bolo spominane vela krat, ale este raz: Ak sa ti do 30 klend. dni MT nevrati zo servisu, mas narok spisat reklamaciu priamo do Or. ze chces bud vymenit MT za novy a rovnaky typ, alebo odstupit od zmluvy. Orange ti MUSI do 30 dni vyhoviet, ale zo skusenosti je to ovela skor (7-10 dni)

    UA: SonyEricssonP900/R101 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0mno trosku to tu ozivim... stahuje sa tato vec aj na prislusenstvo? dnes je 23. den, co mam HF v servise (nie, kalendarik si netrham :lol: ) ... ale bol by som aj rad, keby neprisli :lol: takze ak mi tie sluchy nepridu, mozem pozadovat odstupenie od zmluvy?

    Fazu16.03.2006 - 18:01 Trvalý odkaz

    Teraz trochu nechapem. To boli HF k akciovemu MT? a posielal si ich spolu s MT? Ak ano, tak plati to co som pisal hore. Ak si si ich kupoval dodatocne, tak mas narok tiez na vratenie penazi, alebo vzmena za iny kus, ale uz nie od Orange, ale od predajcu kde si ich kupil...

    Spencer16.03.2006 - 18:25 Trvalý odkaz

    V tomto priade ide iba o sucast veci, nie o vec samotnu. Mas narok iba na vymenu poskodenej sucasti.

    Spencer17.03.2006 - 18:18 Trvalý odkaz

    No vazne mas narok iba na vymenu HF za nove.

    Ing. FijoK17.03.2006 - 18:26 Trvalý odkaz

    tak to je potom smola :( ... a este nieco... mam vyckat kym tie HF vobec pridu a ak ich neuznaju, tak ziadat vymenu lebo neprisli do 30 dni, alebo tam mam ist hned 31 den a pripomenut im to?... asi prva moznost...

    Spencer17.03.2006 - 18:31 Trvalý odkaz

    Jasne ze prva moznost :evil: . A pekne do nich :axe: :lol:

    Spencer17.03.2006 - 18:46 Trvalý odkaz

    Inak su to paragrafy 622 a 623 Obcianskeho zakonnika a P 19 ods. 4 Zakona o ochrane spotrebitela ak by si chcel ohurit :D

    Ing. FijoK17.03.2006 - 18:47 Trvalý odkaz

    dik, napisem si to na ruku :lol: :lol: :lol: :smiech2 :smiech2

    Fazu17.03.2006 - 20:12 Trvalý odkaz

    No tak toto mi je fakt cudne. Pokial viem, ked sa pokazi hocake prislusenstvo k akciovemu MT(nabijacka,bateria,hf...), tak musi ist do servisu aj s MT. (prislusenstvo nema IMEI). Mas o tom nejaky doklad?

    UA: SonyEricssonP900/R101 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0

    Lenka Ivančíková17.03.2006 - 20:18 Trvalý odkaz

    A hlavne neprevziat vyrobok,lebo ak ho clovek prevezme a potvdi to svojim podpisom,tak vlastne suhlasi s vybavenim reklamacie a ztraca narok na vymenu.Takze pozor na to,co sa podpisuje.Obchodnici su potvory!

    UA: MOT-L7/08.B7.DAR MIB/2.2.1 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    Ing. FijoK17.03.2006 - 20:25 Trvalý odkaz

    No tak toto mi je fakt cudne. Pokial viem, ked sa pokazi hocake prislusenstvo k akciovemu MT(nabijacka,bateria,hf...), tak musi ist do servisu aj s MT. (prislusenstvo nema IMEI). Mas o tom nejaky doklad?

    UA: SonyEricssonP900/R101 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0fazu, ja takto reklamujem tie HF uz druhy krat... mam o tom normalne doklad... reklamacny poriadok... pri prvej reklamacii som sa pytal, ci aj fon a povedal nieco v zmysle "ze do celadonu staci aj prislusenstvo" :?

    Spencer17.03.2006 - 23:00 Trvalý odkaz

    No tak toto mi je fakt cudne. Pokial viem, ked sa pokazi hocake prislusenstvo k akciovemu MT(nabijacka,bateria,hf...), tak musi ist do servisu aj s MT. (prislusenstvo nema IMEI). Mas o tom nejaky doklad?

    UA: SonyEricssonP900/R101 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.0
    Tak to je pekna blbost (nie to, ze to tvrdis), ved ak sa mi pokazi nabijacka, tak tri tyzdne bude v servise aj funkcny fon. :roll:

    Ing. FijoK22.03.2006 - 15:36 Trvalý odkaz

    takze situacia sa vyvija dost zvlastne... dnes je 30 den od podania reklamacie a domov mi prisiel tento listu od OR

    http://elzones.com/upload/fijok/DSC01027.JPG

    z coho vyplyva, ze aj ked este nepreslo 30 dni, mozem od zmluvy odstupit napriek tomu, ze v servise boli len hf... co vsetko z toho pre mna vyplyva? vratim im fon, ony mne peniaze a zrusia mi viazanost? ak ano, bolo by to supeer :smt023

    simumarek22.03.2006 - 15:56 Trvalý odkaz

    No vyzera to tak, ze ano asi ti mozu zrusit zmluvu a ty si mozes vybrat novu akciu, aspon ja som ten dopis tak pochopil.

    Lenka Ivančíková22.03.2006 - 15:59 Trvalý odkaz

    Svete cuduj sa,aky su korektny!Ma to niekto stastie!

    Spencer22.03.2006 - 17:23 Trvalý odkaz

    Pekne :lol: . Tak blahozelam, uz mas vybraty nejaky novy fon z ponuky? :lol:

    Ing. FijoK22.03.2006 - 17:34 Trvalý odkaz

    Este tomu velmi neverim :lol: fon este vybraty nemam, nie je co ;) ... Ale este jedna vec sa mi nezda... preco musim vratit aj mobil? Co ked poviem, ze som ho predal, alebo stratil? Zanikne mi tym moznost odstupit od zmluvy? Btw. Rozmyslam aj o vymene kus za kus...

    UA: SonyEricssonK750i/R1J Browser/SEMC-Browser/4.2 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    JeSuA_mAsTeR22.03.2006 - 17:42 Trvalý odkaz

    ked si ho predal tak si v prdeli,nemas co vratit,nemas narok odstupit,inak by si na tom zarobil a to oni nedovolia :lol:

    Spencer22.03.2006 - 17:46 Trvalý odkaz

    Ak by som nepoznal okolnosti, tak podla toho papiera poviem, ze si reklamoval cely fon. Ano, pri odstupeni od zmluvy musis vratit fon, hoci by bolo pekne, ak by si si ho mohol nechat :lol: . Ak nemas telefon, tak si nemas k comu uplatnovat reklamaciu. Bud rad, ze si rad a nespekuluj. ;) :lol: