V oblasti mobilných technológií pod vedením Mobile Business Group, ktorá zahŕňa produkty značky Motorola, mobilné telefóny značky Lenovo, tablety s operačným systémom Android a smart televízory, dosiahla spoločnosť Lenovo tržby z predaja 2,7 miliardy USD, s medziročným nárastom o 104 %. A to vďaka spojeniu tržieb s tržbami značky Motorola, ktoré dosiahli hodnotu 1,4 miliardy USD. Celkové straty pred zdanením predstavovali 217 miliónov USD, so stratovou maržou pred zdanením vo výške 8,1 %.
V druhom štvrťroku boli vyčistené staré zásoby, zjednodušilo sa produktové portfólio a boli uvedené nové konkurencieschopné produkty - ako napríklad nerozbitný Droid Turbo 2, inteligentné hodinky Moto 360 a Vibe P1 s 5 000 mAh batériou.
V segmente Mobile vzrástol objem pri počte 18,8 milióna predaných kusov o 11 %, čo bolo spôsobené najmä rastom mimo Číny. Tam firma zaznamenala medziročný nárast trhového podielu o 4,3 percentuálneho bodu, najmä vďaka presunutiu strategického zamerania mimo Číny. V prvom polroku tohto fiškálneho roka, trhy mimo Číny tvorili 70 % objemov, pričom pred rokom to bolo len 19 %. Na kľúčových rozvíjajúcich sa trhoch ako Indonézia, Rusko, India a Brazília, Lenovo prekonalo trh smartfónov o 12, 175, 48 a 4 bodov, v danom poradí.
Lenovo v Q2 2015: vyššie tržby, nižší ziskLenovo oznámilo svoje výsledky za prvý fiškálny štvrťrok, ktorý skončil 30. 6. 2015, t.j. podľa nášho kalendára druhý štvrťrok. Napriek mierne vyšším tržbám príjmy aj zisk medziročne výrazne klesli. Firma čelí silnej čínskej konkurencii. |
Na trhu tabletov Lenovo prekonalo trh takmer o 14 bodov s nárastom o 1 percento oproti trhovému poklesu o 12,6 percent. Posilnilo svoju celosvetovo 3. pozíciu s rekordne vysokým trhovým podielom vo výške 6,3 %, pričom predali 3,1 milióna kusov a prevzali podiely od hráčov na 1. a 2. pozícii.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: