Pred niekoľkými rokmi patrila značka Huawei medzi takzvaných béčkových výrobcov, no dnes môžeme konštatovať, že sa mu prémiovými smartfónmi darí úspešne konkurovať aj dlho etablovaným značkám. S radom P9 predstaveným v apríli minulého roka dosiahol Huawei nový míľnik, keď sa podarilo predať 10 miliónov kusov modelov P9 a P9 Plus. Jedná sa o prvé produkty z dielne Huawei, na ktorých vývoji fotoaparátu spolupracovala legendárna nemecká fotografická spoločnosť Leica.
Už počas prvých šiestich týždňov od uvedenia na trh sa predalo 2,6 milióna kusov Huawei P9 a P9 Plus. A v decembri, osem mesiacov od uvedenia noviniek, dokázala spoločnosť prelomiť spomínaný míľnik 10 miliónov predaných kusov.
Aj vďaka smartfónom modelového radu Mate, ktoré mali u zákazníkov úspech, predal Huawei v treťom štvrťroku 33,59 milióna smartfónov s 23 % nárastom oproti predchádzajúcemu roku. Smartfóny strednej a vyššej triedy mali na predajoch 44 % podiel. Obľube sa teší aj lite verzia vlajkovej lode P9, ktorá spolu s predchodocm P8 Lite patrí u našich mobilných operátorov k bestsellerom.
Podľa finančných výsledkov z prvej polovice roka 2016 dosahovali tržby mobilnej divízie Huawei (Huawei Consumer Business Group) asi 77,4 miliárd RMB (11,1 mld. USD), čo 41 % nárast oproti rovnakému obdobiu roku 2015. Medziročný nárast na trhoch mimo Čínu bol 1,6-krát vyšší než na čínskom trhu. V novembri 2016 bola spoločnosť na základe spotrebiteľského výskumu agentúry GfK vyhlásená najlepšou značkou spotrebnej elektroniky v "Best Brands 2016 - the Chinese brand ranking" .
Aké sú vaše skúsenosti so zariadeniami značky Huawei?
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: