Výnosy Orangeu dosiahli k 31. 3. 2019 134,7 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 2,7 miliónov eur.
Viac než 22 % z výnosov za mobilné služby tvorili výnosy z mobilných dát, ktoré dosiahli hodnotu 22,3 mil. eur, o 3,5 % viac než pred rokom. Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria 6,3 % a medziročne zvýšili o takmer 10 % na 8,5 mil. eur.
Ku koncu marca 2019 evidoval Orange 2,788 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb. Oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka ide o pokles o 21-tisíc zákazníkov. Počet používateľolv fixných služieb stúpol zo 194-tisíc na 208-tisíc, vrátane 80 tisíc zákazníkov digitálnej TV (v Q1 2018 bol ich počet 67-tis.).
Počet zákazníkov mobilných dátových služieb sa zvýšil na 1,44 milióna a počet zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo 4G siete narástol o 5 % na 187-tisíc. Priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka (ARPU) bol v sledovanom období 11,8 eur, rovnaký ako pred rokom.
V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2018 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 26 % viac dát, pričom už 73 % dát z celkového objemu 6,7 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. Tá je aktuálne dostupná pre 94,2 % populácie Slovenska.
V prvom kvartáli tohto roka pribudlo viac než 19-tisíc nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo do Orangeu, čo je o 37 % viac než pred rokom. Naproti tomu počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si svoje číslo z Orangeu k inému operátorovi, medziročne klesol o 12 % na 22-tisíc.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: