Tlačová správa:
- Viac ako 2 milióny zákazníkov na konci roka 2005, nárast o 6% v porovnaní s koncom roka 2004
- Medziročný nárast počtu zákazníkov využívajúcich fakturované služby o viac ako 21%
- EBITDA vzrástla medziročne o 24% na 6,125 miliardy Sk
- EBITDA marža vzrástla z 37% v roku 2004 na 42% v roku 2005
BRATISLAVA, 3. marec 2006 ? Spoločnosť T-Mobile Slovensko, a. s., dosiahla medziročný nárast počtu zákazníkov využívajúcich fakturované služby o 21 %, pričom prekročila hranicu 2 miliónov celkových aktívnych zákazníkov ku koncu roka 2005. T-Mobile Slovensko ukončil svoje hospodárenie v roku 2005 s celkovými výnosmi na úrovni 14,590 mld., čo predstavuje medziročný nárast o 10%. Zároveň si upevnil svoje postavenie na slovenskom mobilnom telekomunikačnom trhu, keď v kľúčovom ukazovateli výnosov z mobilných služieb dosiahol nárast až o 12%.
T-Mobile Slovensko dosiahol v roku 2005 popri dvojcifernom raste výnosov aj rekordný nárast ziskovosti, keď zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) dosiahol úroveň 6,125 miliardy Sk, čo znamená 24% nárast oproti 4,925 miliardy Sk v roku 2004. T-Mobile takisto zaznamenal silný rast EBITDA marže (EBITDA v pomere k celkovým výnosom), ktorá medziročne vzrástla o 5 percentuálnych bodov z 37% na 42%. Marža na úrovni EBITDA z poskytovaných telekomunikačných služieb sa zvýšila taktiež o viac než 4 percentuálne body zo 41% na takmer 45%. Na úrovni čistého zisku dosiahol T-Mobile nárast o 40% oproti roku 2004. Hospodárske výsledky sú vykázané podľa medzinárodných štandardov pre finančné výkazníctvo.
Výnosy spoločnosti vzrástli v roku 2005 o 10%, čím T-Mobile dlhodobo pokračuje v dvojcifernom raste. Oproti roku 2004 sa celkové výnosy zvýšili z 13,285 mld. Sk na 14,590 mld. Sk, pričom samotný nárast výnosov z mobilných služieb bol dokonca ešte vyšší a dosiahol až 12%.
Výrazným úspechom spoločnosti T-Mobile Slovensko v roku 2005 je nárast jedného z rozhodujúcich ukazovateľov v oblasti mobilného biznisu ? priemerného mesačného výnosu na zákazníka (tzv. ARPU - average revenue per user), ktorý sa zvýšil v roku 2005 o viac ako 2% na 593 Sk oproti 580 Sk v roku 2004. T-Mobilu sa podarilo dosiahnuť nárast ARPU napriek výraznému prírastku nových zákazníkov, ktorí využívajú mobilné služby v obmedzenej miere, a rovnako napriek všeobecnému poklesu cien za mobilné služby v minulom roku. Najvýraznejší podiel na zvýšení ARPU má migrácia zákazníkov z predplatených Easy kariet do segmentu fakturovaných služieb, kde zákazníci spravidla vo väčšej miere používajú služby mobilného operátora a generujú tak vyššie výnosy. V roku 2005 sa rozhodlo prejsť od predplatených Easy kariet na mesačné fakturované programy takmer 93 tisíc zákazníkov, pričom podiel zákazníkov fakturovaných služieb na celkovom počte zákazníkov sa zvýšil z 34% na 39% ku koncu roka 2005.
Ďalším faktorom, ktorý sa výrazne podieľal na náraste ARPU, je zvýšená miera používania nehlasových služieb. Tento typ služieb, s výnimkou služby SMS, zaznamenal medziročný nárast o takmer 40%, pričom podiel nehlasových služieb na celkových výnosoch z poskytovaných služieb prekročil hranicu 15%.
V oblasti mobilných služieb bol rok 2005 pre T-Mobile Slovensko doslova prelomovým. Po úspešnej zmene značky predstavil T-Mobile nové programy Relax, ktoré sa tešia veľkej obľube zákazníkov, uviedol ako prvý operátor na svete technológiu širokopásmového prístupu na internet FLASH-OFDM, predstavil svojim zákazníkom technológiu Push to Talk a výhodnú roamingovú tarifu Svetový roaming.
Rok 2005 bol pre T-Mobile Slovensko výnimočný aj z hľadiska mimoriadnych projektov. V prvom štvrťroku bol T-Mobile komunikačným partnerom summitu Bush-Putin, po zmene značky zorganizoval pre 100 tisíc divákov zdarma vystúpenie Eltona Johna, ktoré sa stalo doposiaľ najväčším koncertom na Slovensku vôbec. V letných mesiacoch sa T-Mobile stal partnerom haritatívneho projektu Cowparade. V oblasti hudby je dôležité spomenúť partnerstvo s mimoriadne úspešnou TV show Slovensko hľadá SuperStar a v rámci projektu spájania hudby a mobilného obsahu vzniklo aj globálne partnerstvo s megahviezdou Robbie Williamsom.
V oblasti športového sponzoringu sa T-Mobile začal orientovať na futbal a stal sa oficiálnym partnerom Slovenského futbalového zväzu a Slovenskej futbalovej reprezentácie.
Generálny riaditeľ T-Mobile Slovensko Robert Chvátal: ?Rok 2005 bol z pohľadu T-Mobilu mimoriadne úspešný. Okrem vynikajúcich hospodárskych výsledkov sa môžeme pochváliť úspešnou zmenou značky a ziskom ceny Rhodos za najprestížnejšiu značku telekomunikačného operátora, a to iba pár mesiacov po jej uvedení na trh. Sme veľmi radi, že naši zákazníci ocenili zavedenie inovovaných služieb a nových technológií, a prijali ich veľmi pozitívne. Aj v roku 2006 máme pre nich pripravených niekoľko ďalších noviniek, z ktorých už teraz môžem spomenúť uvedenie komunikátora BlackBerry, či akcie spojené s nadchádzajúcimi majstrovstvami sveta vo futbale.?
Finančný riaditeľ T-Mobile Slovensko Ivan Bošňák dodal: ?V roku 2005 sme pre našich akcionárov boli schopní dosiahnuť očakávané výsledky. T-Mobile Slovensko je v skupine T-Mobile International jednou z najrýchlejšie rastúcich spoločností, s výbornou perspektívou do budúcich rokov. Sme presvedčení, že sa to týka tak potenciálu ďalšieho rastu, ako aj zlepšovania pozície na slovenskom mobilnom trhu.
Kľúčové prevádzkové a finančné výsledky - 2005
Celkový počet zákazník
31. 12. 2005: 2 022 tis.
31. 12. 2004: 1 915 tis
rast +6 %
Zákazníci v segmente faktúrovaných služieb
31. 12. 2005: 787 tis.
31. 12. 2004: 648 tis.
rast +21 %
Zákazníci v segmente predplatených kariet
31. 12. 2005: 1 235 tis.
31. 12. 2004: 1 267 tis.
pokles -3 %
Čistý prírastok zákazníkov
31. 12. 2005: 107 tis.
31. 12. 2004: 301 tis.
pokles -64 %
Prírastok - Faktúrované služby
31. 12. 2005: 139 tis.
31. 12. 2004: 188 tis.
pokles -26 %
Prírastok - Predplatené karty
31. 12. 2005: -32 tis.
31. 12. 2004: 113 tis.
pokles - 128 %
Priemerný mesačný čistý trhový úbytok zákazníkov
31. 12. 2005: 1,9 %
31. 12. 2004: 1,4 %
pokles -0,5 pb
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU)
31. 12. 2005: 593 tis.
31. 12. 2004: 580 tis.
rast +2,2 %
Celkové výnosy
31. 12. 2005: 14,590 mld. Sk
31. 12. 2004: 13,285 mld. Sk
rast +10 %
Tržby z mobilných a dátových služieb
31. 12. 2005: 13,591 mld. Sk
31. 12. 2004: 12,133 mld. Sk
rast +12 %
Výnosy z nehlasových služieb ako % z ARPU
31. 12. 2005: 15,1 %
31. 12. 2004: 13,7 %
rast +1,4 pb
EBITDA
31. 12. 2005: 6,125 mld. Sk
31. 12. 2005: 4 925 mld. Sk
rast +24 %
Marža na úrovni EBITDA (EBITDA / celkové výnosy)
31. 12. 2005: 42,0 %
31. 12. 2004: 37,1 %
rast +4,9 pb
Diskusia k článku: