K 30. júnu 2021 evidoval Orange 272-tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje 27 % medziročný nárast. Rástol aj počet zákazníkov digitálnej TV, ktorých bolo ku koncu júna už 148-tisíc, čo je o takmer 22 % viac než v rovnakom období uplynulého roka.
Zvýšil sa aj počet zákazníkov konvergentných služieb, teda takých, ktorí využívajú viacero služieb v jednom balíku. Ich počet ku koncu prvého polroka 2021 prekročil 135-tisíc, čo je o takmer 40 % viac než v rovnakom období uplynulého roka.
Celkové výnosy Orangeu vzrástli o 0,9 % a dosiahli výšku 263 mil. eur, zároveň o 4,1 % narástol aj zisk pred úrokmi a daňami, odpismi a amortizáciou (EBITDAaL), ten dosiahol 95 mil. eur.
Počet zákazníkov, ktorí prešli od konkurencie do Oranegu sa medziročne zvýšil o 3 % na takmer 36-tisíc. Počet zákazníkov, ktorí naopak prešli z Orangeu k iným operátorom, je dlhodobo stabilizovaný a len mierne presiahol 37-tisíc.
Napriek takmer vyrovnanej bilancii prenesených čísel celkový počet zákazníkov mobilných služieb medziročne klesol o 8,4 % a prekročil hodnotu 2,5 mil. aktívnych zákazníkov. Za poklesom počtu zákazníkov stojí podľa operátora predovšetkým minuloročná deaktivácia tzv. spiacich nulových paušálov v rámci historicky najväčšieho projektu migrácie zákazníkov zo starých paušálov na nové paušály Go. Tá zároveň priniesla aj zvýšenie priemerného výnosu na zákazníka – ARPO o 10,9 % na 12,10 eura.
V prvom polroku 2021 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o viac než polovicu viac dát ako v prvom polroku roku 2020, pričom vyše 90 % z celkového objemu 29,83 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. Tá je aktuálne dostupná pre 99 % populácie v 141 mestách a 2 219 obciach.
Rýchlosti do 300 Mbit/s vďaka pokrytiu 4G+ si môže užívať takmer 55 % populácie. Za necelé dva mesiace od spustenia vysokorýchlostnej 5G siete v bratislavskej Petržalke a v časti Banskej Bystrice v nej zákazníci preniesli 4,4 tis. GB dát.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: