Tohtoročné Call of Duty: Vanguard (recenzia) síce má svoje kvality, ale u skalných fanúšikov série narazilo. Novinka totiž nepriniesla žiadnu revolúciu a potešila skôr tých, ktorí sériu dlhšie nehrali. Okrem nelichotivých hodnotení veteránov série, bol výsledkom tejto situácie aj pokles tržieb značky v UK až o 40 %. Viac svetla do toho, prečo mnohých hráčov Vanguard sklamal prináša nový prieskum.
Zúčastnilo sa ho 671 hardcore hráčov zo Spojeného kráľovstva a Spojených štátov. Z nich 284 uviedlo, že si Call of Duty kúpili za posledných päť rokov, ale len 59 siahlo aj po tohtoročnom Vanguard. Hru odignorovalo konkrétne 79 % opýtaných. A čo ich odradilo? Respondenti mali na výber z niekoľkých odpovedí. Najviac zastúpený (55 %) bol dôvod, že sú jednoducho zaneprázdnení hraním iných hier a na Vanguard nemajú čas.
Hneď druhým najčastejším dôvodom, pre ktorý hlasovalo 33 % respondentov bolo, že v posledných rokoch hrali až príliš veľa Call of Duty hier, a tak o nové pokračovanie nestoja. Presne 24 % hráčov nezaujalo zasadenie v 2. svetovej vojne a 20 % odradili negatívne recenzie. Konkurenciou pre tohtoročný diel sa ukázala aj free-to-play verzia Warzone, ktorej pred Vanguard dalo prednosť 14 % respondentov.
Prieskum uzatvára 11 % hráčov, ktorí čakajú na inú hru a 17 % uviedlo možnosť iné. Pod ňou sa najčastejšie skloňoval odpor k spoločnosti Activision Blizzard, cenovka hry, toxická komunita hráčov (cheaterov), krátka kampaň či veľkosť hry. Call of Duty: Vanguard však nie je jedinou etablovanou sériou, ktorá to tento rok má ťažké. Prudko narazil aj očakávaný Battlefield 2042 a na ružiach ustlané nemá ani Far Cry 6.
Zdroj: gamesindustry.biz
Diskusia k článku: