Tento rok začal pre herný svet v znamení naozaj obrovských akvizícií. Minulý mesiac na seba strhol všetku pozornosť Microsoft, ktorý kúpil Activision Blizzard za takmer 70 miliárd dolárov. Xbox a Game Pass tak získali značky ako Call of Duty, Overwatch, Warcraft či Diablo. Nadviazal tak na druhú polovicu minulého roka, kedy prekvapil kúpou ZeniMax Media, vlastníka slávnych štúdií Bethesda a id Software.
Do veľkých nákupov sa teraz zapája aj Sony, ktoré pod svoju strechu získalo známe štúdio Bungie. Pracuje v ňom viac než 900 zamestnancov a má na konte niekoľko dielov konkurenčnej série Halo a značku Destiny. Tento nákup mal Sony stáť takmer štyri miliardy dolárov.
Jeho cieľom je posilniť značku PlayStation, kde sa spomínajú hlavne kvality Bungie pri hrách v podobe služieb. Obe zainteresované strany sú z nákupu nadšené a dodávajú, že majú spoločnú víziu, ako ešte viac upevniť postavenie existujúcich značiek. V súvislosti sa však nespomína žiadna platformová exkluzivita. Preto sa očakáva, že Bungie zostane multiplatformové štúdio.
Zdroj: blog.playstation.com
Diskusia k článku: