Microsoft kúpil Activision Blizzard za takmer 70 miliárd dolárov a to znamená, že získal populárne značky ako Warcraft, Overwatch či Call of Duty. Posledný diel série s názvom Call of Duty Vanguard (recenzia) nefungoval podľa očakávaní, čo zmapoval aj prieskum na stovkách hráčov. A tak je na mieste zamyslieť sa nad budúcnosťou série, ktorá spolu s FIFA a NHL patrila ku každoročným istotám herného sveta.
Microsoft ešte Activision nemá plne pod kontrolou a jeho vplyv sa neodrazí na tohtoročnom Call of Duty, ktoré vraj bude poriadne temné, krvavé a kruté. Budúci rok si však podľa agentúry Bloomberg už pod novým majiteľom dá séria pauzu. Nasledujúci diel bude mať na starosti štúdio Treyarch. Ročným odkladom by získalo podstatne viac času na kvalitnejší výsledok. Activision Blizzard si údajne tiež myslí, že hráči sú už z každoročného vydávania Call of Duty unavení a tento krok by mohol prispieť k podstatne kvalitnejšiemu výsledku.
Pre podobný krok sa v minulosti rozhodol napríklad Ubisoft so sériou Assassin's Creed, ktorej každoročné vydanie sériu unavilo, čo sa odrazilo aj na tržbách. Francúzsky vydavateľ tak prešiel na vydanie raz za dva roky. Strieda ho s ďalšími značkami ako Far Cry či Watch Dogs.
Jedným dychom treba dodať, že tento rok narazili aj ďalšie známe série ako Far Cry 6 (recenzia) či Battlefield 2048, ktoré nenaplnilo očakávania. Informácie okolo Call of Duty však zatiaľ treba brať s rezervou a fanúšikovia série sa minimálne ešte tento rok určite môžu tešiť na nový diel od štúdia Infinity Ward.
Zdroj: bloomberg.com
Diskusia k článku: