Výnosy Orangeu k 31. 3. 2022 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa medziročne mierne znížili o 1,6 % na 131 mil. eur. Z toho výnosy zo služieb tvorili 104 mil. eur (-0,8 %), výnosy zo zariadení 27 miliónov eur (-4,8 %). Pokles bol spôsobený najmä výpadkom dostupnosti zariadení v dôsledku krízy s nedostatkom čipov.
K 31. marcu 2022 evidoval Orange 300-tisíc zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo fixného LTE, čo predstavuje viac než 14 % medziročný nárast. Rástol aj segment TV služieb. Ten sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o 15 % a dosiahol 163-tisíc prístupov.
Popri náraste počtu zákazníkov fixných služieb zaznamenal Orange aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, čiže mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet medziročne stúpol o 25 % a prekročil 160-tisíc.
Počet aktívnych zákazníkov mobilných služieb je stabilizovaný a s miernym medziročným poklesom 0,9 % dosiahol 2,496 milióna, z čoho takmer 1,9 milióna tvoria zákazníci fakturovaných služieb.
Tradičný nárast zaznamenal Orange v mobilnej dátovej prevádzke. V prvom kvartáli preniesli zákazníci v mobilnej dátovej sieti takmer o polovicu viac dát než v prvom kvartáli roku 2021, pričom 90 % z celkového objemu 19,82 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti a 70,51 tis. GB v 5G sieti.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: