Čistý zisk firmy Lenovo za druhý štvrťrok medziročne poklesol o 32 % na 437 miliónov USD, tržby celej skupiny sa znížili na 15,3 miliardy USD, čo predstavuje pokles oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 24 %. Aj pri medzikvartálnom porovnaní sú výsledky mierne horšie.
Hoci odvetvie čelí výrazným makroekonomickým tlakom, v sektore osobných počítačov je stále cítiť dopyt, ktorý sa odráža v údajoch o aktivácii z roku 2022. Spoločnosť očakáva, že v druhej polovici kalendárneho roka sa obnoví medziročný rast, pričom dopyt koncových používateľov bude vyšší ako pred pandémiou.
Sekcia Intelligent Devices Group (IDG) si úspešne udržala prvé miesto na trhu s osobnými počítačmi s 23,1 % podielom na trhu. Udržala si tiež ziskovosť v odvetví na úrovni 7,3 %. Obchod so smartfónmi bol ziskový už 11. štvrťrok po sebe. Aktivácie prémiového produktu Motorola Edge vzrástli medziročne o 74 %.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: