Spoločnosť Motorola nedávno oznámila pokračovanie partnerstva s autoritou v oblasti farieb Pantone Color Institute, začiatkom budúceho roka prídu na trh, vrátane slovenského, dva modely smartfónov vo farbe roka Peach Fuzz.
Pri tej príležitosti prebehol prieskum, ktorý odhaľuje farebné a materiálové preferencie zákazníkov pri výbere telefónu. Prebiehal v 8 krajinách - na Slovensku, v Českej republike, Poľsku, Rumunsku, Bulharsku, Ukrajine, v Maďarsku a Srbsku, a zúčastnilo sa ho 22 200 respondentov.
Prieskum ukázal viacero zaujímavých výsledkov. Kedysi tak žiadaná biela je na ústupe a odvážny odtieň Viva Magenta (tmavoružová) je atraktívny aj pre mužov. Až 47 % z nich v prieskume označilo, že túžia vlastniť telefón v tomto odtieni.
Najžiadanejšou farbou je modrá (33 %) a predbehla konzervatívnu čiernu (20 %). Prekvapivo je čierna najobľúbenejšia u generácie Z (18 - 24 rokov). Modrá farba víťazí u žien a vekovej kategórii 35+. Tretie miesto patrí zelenej (15 %) a vášnivá červená sa s tajomnou fialovou delí o štvrtú priečku (10 %). Biely odtieň získal prekvapivo iba 3 %.
Pri otázke, či by si ľudia kúpili telefón v neprehliadnuteľnej farbe Viva Magenta, čo je farbou roka 2023 podľa Pantone, odpovedalo áno 63 % žien a prekvapivo aj 47 % mužov. Napriek výsledkom prieskumu, ktorý odhalil túžby a preferencie, označilo 42 % respondentov, že posledný telefón, čo si kúpili, bol v čiernej farbe.
Záleží aj na materiáloch, z ktorých je telefón vyrobený? Podľa výsledkov prieskumu áno. Takmer polovica respondentov (49 %) uprednostňuje pri zadných krytoch kov. Pre mužov (18 %) bol druhou voľbou plast, pre ženy (20 %) tvrdené sklo. Syntetická koža je obľúbená najmä medzi ženami vo veku nad 35 rokov.
Aj keď si podľa výsledkov prieskumu stále kupujeme telefóny najmä v čiernej a modrej farbe, nezaostávajú ani pestré odtiene a v budúcnosti majú šancu získať si medzi zákazníkmi ešte väčšiu popularitu. Lebo farbou vyjadrujú ak svoju osobnosť.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: