Na testovanie mám práve Siemens C75, pekného zástupcu nižšej strednej triedy, ktorý je funkčne takmer zhodný s modelmi CX65 a M65, vlaňajšími bestselermi v strednej triede. Preto som si ho aj zvolil ako ukážkový model pre zhodnotenie podpory Siemensu.
Produktová stránka Siemensu C75 je typická, nachádzam tu všetko, na čom som aj u iných modelov Siemens zvyknutý. Mňa zaujíma sekcia Podpora produktu. Tá sa delí na:
- downloady a aplikácie
- návod na použitie
- často kladené otázky (FAQ)
- tipy pre riešenie problémov
Na stránke však nechýba ani porovnanie s ostatnými telefónmi Siemens. Ani na stránkach Siemensu nechýba možnosť registrácie, ktorá vám poskytne tieto výhody (citujem):
"Vďaka prihláseniu môžete získať prístup ku všetkým súťažiam, novinkám, špeciálnym akciám, downloadom a ďalším exkluzívnym obsahom. Prostredníctvom Vašej osobnej stránky Vám poskytneme ponuky a informácie prispôsobené Vašim osobným záujmom, ako aj užitočné služby pre Vaše komunikačné produkty. Môžete si objednať zasielanie noviniek e-mailom, kde nájdete najčerstvejšie informácie zo sveta Siemens mobilných telefónov."
Pri registrácii ma prekvapila nutnosť dĺžky mena aj hesla aspoň 8 znakov, pričom heslo musí obsahovať aspoň jedno písmeno aj číslo. V registračnom formulári musíte vyplniť meno, priezvisko a krajinu. Po vyplnení všetkých potrebných údajov, potvrdení prijatého registračného e-mailu a prihlásení som sa ocitol na Mojej osobnej stránke.
Tu som vyplnil aktuálnu anketu, prečítal si a akciách v online shope, v sekcii Viac pre váš telefón našiel informácie o mobilných telefónoch, kompatibilnom príslušenstve a downloadoch pre Siemens C75. Po zadaní všetkých údajov v sekcii Moje mobilné telefóny sa táto časť teda stala aktívna aj pre mňa. Aj na Mojej osobnej stránke sa nachádza aj konfigurácia prístroja prostredníctvom SMS a aktualizácia softvéru týchto modelov:
- SK65 update
- SL65 update
- S65 update
- M65 update
- CX65 update
- C65 update
- MC60 update
- SX1 update
- SL55 update
- S55 update
- M55 update
Celkovo však hodnotím registráciu ako zbytočnú, nič extra mi neprináša, a tak využijem voľbu Vymazanie užívateľského konta pre zmazanie mojich údajov a vraciam sa na produktovú stránku Siemensu C75.
Najviac ma zaujíma sekcia Downloady a aplikácie. Tá roztvorí v spodnej časti stránky ďalší text s niekoľkými odkazmi na PC softvér a riadiace programy, konkrétne jeden, ktorým je Mobile Phine Manager (MPM). Download českej verzie programu pre spojenie vášho telefónu s PC nájdete pod týmto odkazom. Pripravte sa na download 38,5 MB dát!
Na stránke Siemensu C75 nechýba ani manuál na stiahnutie, avšak len v anglickej verzii.
Často kladené otázky a Tipy pre riešenie problémov považujem za tradičnú súčasť webov výrobcov mobilných telefónov.
Páči sa mi, že takmer každá produktová stránka obsahuje aj technickú špecifikáciu prístroja a zoznam použiteľného príslušenstva.
Po prezetí produktovej stránky som klikol na odkaz Downloady a aplikácie v hornej horizontálnej lište. Tu nájdete mnohé objekty na stiahnutie. Model C75 sa v ponuke nenachádzal, a tak som použil podobný, CX65 (dôležitý je najmä zhodné rozlíšenie displeja).
V sekcii Obrázky a zvonenia nájdete platené objekty, ale v Predinštalovaných obrázkoch, zvoneniach a aplikáciach sú bezplatné objekty (obrázky, melódie, Java hry a aplikácie) na stiahnutie do PC. Tie nájdete aj na wap.siemens.com. Do Online fotoalbumu môžete po registrácii vkladať svoje zábery z fotoaparátu.
Nemenej dôležitou funkciou v horizontálnej lište sú Služby zákazníkom. Tu nájdete:
- všetky servisné informácie a služby (obsahuje už spomínané funkcie)
- konfigurátor nastavení telefónu (nastavíte formou SMS všetky potrebné služby - WAP, MMS, e-mail)
- manuály (všetky potrebné užívateľské príručky vo formáte PDF)
- downloady (už spomínané funkcie)
- často kladené otázky (v anglickom jazyku)
- tipy pre riešenie problémov (v anglickom jazyku)
- pomoc (niekoľko nastavení pre vaše PC)
- distribútori (slovenskí distribútori telefónov Siemens)
- predajcovia Siemens mobilných telefónov (zoznam slovenských predajní)
- hotline (kontaktné údaje)
- kontakt (formulár pre odoslanie otázky, návrhu...)
Na adrese wap.siemens.com v sekcii Downloads nájdete množstvo objektov, ktoré sú aj na webe Siemensu. Bezplatne tak priamo do telefónu (avšak len Siemens!) stiahnete obrázky, melódie, témy atď. Na WAP-e som odkonca našiel aj download balíčkov jednotlivých jazykových verzií T9. Pri sťahovaní témy (asi 500 kB) však telefón oznámil, že súbor je príliš veľký na stiahnutie.
Záver
Podpora Siemensu je veľmi dobrá, zahŕňa všetky typy nastavení formou správy, download softvéru na spojenie každého Siemensu s PC, množstva obrázkov, tém, zvonení...skrátka nájdete tam všetko, čo užívateľ Siemensu potrebuje, dokonca aj niečo navyše - v niektorých prípadoch tiež update softvéru svojho telefónu, ktorý môže uskutočniť v pohodlí domova. Verím, že takáto situácia bude pretrvávať aj naďalej.
Diskusia k článku:
Martin Hombauer 20.10.2005 - 00:00
Jomi: podpora siemensov bude az vtedy dobra ked bude mat viac autorizovanych servisov! Viete kolko ich je na slovensku? Az jeden!..v BA ..kde inde ;) Na podpore siemens fonov nie je nic mimoriadne... proste bezna(skor horsia) podpora ...az na tie firmwary. Vacsina ludi si ale tuningovat mobil nebude.
anonymous20.10.2005 - 17:40 Trvalý odkaz
Lazy: máš pravdu servis je len jeden ale update firmware od rady x55 neskuto?no dobrá vec - vždy si dávam nový FW ke? sa objaví na nete a zvládne to už naozaj každý je to tak jednoduché...