Obsah z App Store a iTunes bude možné vrátiť do 14 dní

Platené aplikácie z Google Play môžete vrátiť do dvoch hodín, reklamácia nákupov z App Store však až doteraz závisela prakticky len na rozhodnutí administrátorov. Zmena obchodných podmienok v krajinách EÚ však konečne predstavuje veľmi ústretový krok k zákazníkom.

Používatelia Androidu určite vedia, že akúkoľvek platenú aplikáciu či hru z obchodu Google Play môžu do dvoch hodín od jej stiahnutia "vrátiť". Po jej inštalácii samozrejme príde k odpočítaniu príslušnej sumy z previazanej kreditnej alebo platobnej karty, no v prípade, že sa rozhodnete ju cez príslušné položky v Google Play do 120 minút zo svojho zariadenia odstrániť, platba vám po určitom čase príde naspäť.

Vrátenie aplikácií v konkurenčnom App Store bolo až doteraz oveľa zložitejšie. Zákazník na to potreboval prístup k svojmu účtu cez desktopový iTunes, kde mohol v histórii nákupov "Ohlásiť problém". Apple však vyžadoval dodatočný komentár a aj potom záležal osud vašej reklamácie čiste na rozhodnutí administrátorov obchodu.

V týchto dňoch však prišlo k zmene obchodných podmienok pre krajiny Európskej únie, samozrejme vrátane Slovenska. Tie teraz dávajú používateľom vrátiť akúkoľvek platbu z App Store pre iOS, App Store pre Mac, iBooks a iTunes do 14 dní bez udania dôvodu. Výnimku tvoria len darčekové poukazy so zľavovým kódom.

Po kliknutí sa obrázok zobrazí vo vyššom rozlíšení. Šípkami na klávesnici potom môžete ľahko preskočiť na ďalší.

Postup pri vrátení aplikácií zostáva oproti Androidu naďalej pomerne kostrbatý - naďalej bude potrebné preklikať sa rovnakou ponukou v iTunes pre Windows alebo Mac OS a oficiálne požadujú webové stránky Applu aj odoslanie formulára s identifikačným číslom objednávky, menom, adresou a dátumom. V praxi by však mohlo stačiť prosté označenie možnosti, že aplikácia nefunguje, ako ste očakávali. Uvidíme, aké budú prvé skúsenosti.

Tento krok má viesť k sprehľadneniu podmienok a dôslednejšej ochrane práv zákazníkov, ktoré od Applu i Googlu požadovala Európska únia. Podobné to bolo aj s odstránením pojmu "zadarmo" pri softvéri obsahujúcom takzvané in-app nákupy ďalšieho obsahu.

ikona

Google Play: hry s in-app nákupmi už nebudú označované ako "zadarmo"Rastúce sťažnosti rodičov detí na neoprávnené nákupy v aplikáciách vyústili k zmene označenia v Google Play. Zatiaľ nie je jasné, či svoju politiku zmení aj Apple. Ten však ceny nákupov uvádza priamo v App Store už teraz.

Americkí zákazníci sa zatiaľ žiadnych zmien nedočkali, my v Európe však zdá sa konečne budeme môcť otestovať aj funkcionalitu drahších iOS aplikácií bez obáv o svoje peniaze v prípade, že nám nakoniec nebudú vyhovovať.

Zdroj: Macrumors

Diskusia k článku:

huje© 30.12.2014 - 18:39

zvláštne že len teraz. na BB world to ide už dlhšie.

Profile picture for user mental.disease@centrum.cz

mental.disease30.12.2014 - 20:02 Trvalý odkaz

Už dlhšie sa zamýšlam nad neuveriteľnou "nedotknutelnosťou" software-ových produktov.
Akoby boli mimo zákon?

Spotrebný tovar podlieha povinnej 2 ročnej záruke. Možnosť vrátiť tovar kúpený cez internet do 2. týždňov.
Ak sa niečo pokazí musia to opraviť do 30 dní.

Ak je "pokazený" SW (rozumej polofunkčný, nestabilný..) zostáva zväčša iba šúchať nohami :(

Fakt zvláštny ten software-ový nadsvet.

zemiak30.12.2014 - 20:23 Trvalý odkaz

Software nie je hmotny, je to licencia

Celá diskusia 3 príspevky