Jej súčasťou bude celoslovenská osveta v médiách, vzdelávanie pedagógov, žiakov i rodičov, nové učebné materiály, nová webová stránka www.e-deti.sk, a tiež unikátna výstava Internetove-deti. Tohtoročná kampaň má aj nového ambasádora, ktorým je tanečník Laci Strike.

Prvú osvetovú kampaň proti nástrahám internetu spustil Orange už v roku 2006. Najnovší prieskum Orangeu priniesol zaujímavé informácie, ktoré ukazujú, že sa vek detí , ktoré prichádzajú do pravidelného kontaktu s mobilným telefónom a internetom, znižuje.
Podľa zistení svoj prvý mobilný telefón dostávajú deti už od 4 rokov, teda o dva roky skôr, než v období prvého prieskumu v roku 2006. Neoddeliteľnou súčasťou sa mobil stáva takmer pre dve tretiny detí vo veku 9 - 11 rokov a takmer všetkých starších detí do 15 rokov.
A samozrejme, v mobile nesmie chýbať internet. Ten využívajú vo veľkej miere na chatovanie, sťahovanie obrázkov, fotografovanie a následné umiestňovanie fotografií na internet. Práve pri využívaní internetu sú deti výraznejšie vystavované rizikám, ktoré si často neuvedomujú. Až 33 % z nich chatuje s cudzími ľuďmi, čo môže viesť k priamemu ohrozeniu dieťaťa.
Hlavné zistenia najnovšieho prieskumu:
- deti trávia na internete čoraz viac času (strávený čas je až dvojnásobkom odporúčanej doby - 1,5 hodiny pre deti 8 - 11 rokov a 2,5 hodiny pre deti vo veku 12 - 15 rokov)
- nevhodný obsah vyhľadávajú deti v oveľa väčšej miere, než si rodičia myslia (až 64 % detí si prezerá erotické stránky, hoci iba 18 % rodičov si takúto možnosť pripúšťa)
- do popredia čoraz viac vystupuje kyberšikana (fotografovanie či nakrúcanie jednotlivcov alebo skupiny v nie práve lichotivých situáciách s cieľom človeka zosmiešniť či už v úzkom alebo širšom kruhu)
Výstava Internetove-deti, ktorá prebieha od 20. februára 2013 v priestoroch bratislavského nákupného centra Centrál, má nielen deťom priblížiť a ukázať, ako sa na internete správať bezpečne. Na vystavených exponátoch môžu záujemcovia zažiť riziká elektronických komunikácií na vlastnej koži. Výstava potrvá do 10. marca a je jedným zo spôsobov, ako môžu spoločne stráviť čas rodič aj dieťa a vzájomne spoznať svoj reálny aj online svet. Medzi 16. a 20. hodinou bude k dispozícii aj odborný poradca z oblasti detskej psychológie.
pohľad na výstavu zhora
Súčasťou kampane budú aj vzdelávacie aktivity priamo v školách, nové učebné pomôcky a pestrá celoslovenská kampaň v médiách, na uliciach i na predajných miestach Orangeu.
Zdroj: tlačová správa











Diskusia k článku:
galaxi 21.02.2013 - 15:52
Pekné, že orange sa chce starať o naše deti. Rómske osady príjmu veškerú finančnú pomoc. Tých 64% mi v prvom momente pripadalo, že orange dostal rozum a zlacnil o 64%.
martian22.02.2013 - 17:59 Trvalý odkaz
Bolo by treba vacsej osvety hlavne medzi rodicmi. Ktokolvek mi to moze zazlievat, ale kym decka nemali 18, monitorovali sme im pc a snazili sme sa aj telefony. Len manzelka sa nechala ukecat dcerou a kupila jej kartu na pausal. Po uctoch v style 2000 Sk a pod. stacilo len zablokovat cisla mimo telefonny zoznam.
Pre tych, co budu namietat nieco o (ne)slobode a (ne)sukromi ... cudovali by ste sa, ake su dnes decka vyspele a pritom hlupe. Ziaden problem rozdavat svoje meno, telefonne cislo, alebo adresu, v tretej RP na pokeci. Nemaju ponatia, co vsetko sa da najst aj s minimom informacii na internete. Ani nehovoriac o naivite a neopatrnosti, ked su ochotni stretnut sa s cudzim clovekom, s ktorym si 2-3 hodiny pisali.