Reklama Orangeu porušuje Etický kódex

Arbitrážna komisia rady pre reklamu (AK RPR) na svojom druhom zasadnutí v tomto roku posudzovala šesť sťažností na reklamu. Jedna z nich sa týkala reklamného spotu Orangeu na 150 € bonus.

Komisia posudzovala, či došlo k porušeniu Etického kódexu reklamnej praxe platného na území SR. Fyzická osoba sa totiž sťažovala na reklamnú kampaň spoločnosti Orange Slovensko "Prenos čísla do Orangeu – získajte až 150 € a nemusíte sa ani viazať".

Sťažovateľ považoval reklamu za zavádzajúcu, keďže bonus v podobe 150 € možno získať iba pri podpise viazanosti na 24 mesiacov tak, ako je to uvedené v rámci internetovej stránky zadávateľa.

AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je opodstatnená, pretože reklamná kampaň je v rozpore s ustanovením čl. 14 ods. 2 a čl. 14 ods. 5 písm. b) Kódexu.

Podľa komisie nie je z reklamy zrejmé, že spôsob získania bonusu má podobu poskytnutia kreditu (zľavy z fakturovanej sumy) za jednotlivé zúčtovacie obdobia, a to vo výške najviac 5 € za jedno zúčtovacie obdobie. Zákazník tak nezíska bonus v plnej výške ihneď, respektíve obratom po prenose čísla, ako by sa z reklamy mohol mylne domnievať. Na to aby získal spomínaný bonus v hodnote 150 € musí služby operátora využívať 30 mesiacov.

reklama Orange Slovensko: Preneste si číslo do Orangeu, získate až 150€ a nemusíte sa ani viazať.

AK RPR je toho názoru, že uvedená skutočnosť je v princípe základnou charakteristikou viazanosti a má za to, že komunikácia podmienok ponuky môže byť pre zákazníka zavádzajúca.

Komisia považuje v rozpore s Kódexom aj informácie uvedené v rámci vizuálu web stránky zadávateľa, konkrétne text v znení: "zľava 150 € pri podpise viazanosti na 24 mesiacov". Zákazník môže byť uvedený do omylu, že získa bonus za prenos čísla aj jednorazovo, a to pri viazanosti 24 mesiacov, čo však taktiež nie je pravda.

Pozn. redakcie: bonus pri prenose do výšky 150 € poskytujú aj O2 a Telekom, pričom bonus je takisto poskytnutý po častiach ako zľava z faktúry a to vo výške 5 eur mesačne. Na ich reklamy sa zatiaľ nikto nesťažoval.

Za čitateľský tip ďakujeme.

Zdroj: rpr.sk

Diskusia k článku:

funboy 28.02.2013 - 22:19

Reklama, ktorá má minulosť, pracuje s logikou. Pekné! http://kluc.gulas.sme.sk/38662/polnisova-bola-v-o2-za-bonus-150-eur-presla-do-orange.html

ferineveri02.03.2013 - 12:30 Trvalý odkaz

keď tam vidím tú trapnu partičku v reklame tak mi je na grc. bez ohľadu na to či je to reklama na Orange, T , O2 alebo na sprchovy gel. Keď začínali televízie vysielanie bola tam samá vybrana spoločnosť a hlavne inteligentná, dnes je tam najväčšia spodina a blbá jak hromada hnoja. hnus.

Michal03.03.2013 - 00:49 Trvalý odkaz

Už len na samotnú Partičku by som podal sťažnosť, že to dávajú aj do reklamy akéjkoľvek...
A samozrejme, tie reklamy, na čokoľvek, mali kedysi niečo do seba. Dalo sa na tom aj zasmiať a dobre sa na to spomína aj dnes.
Tu ešte Dangl pre Globtel fotil reklamu, keď ešte nebol taký známy "úžasnou" Partičkou...
http://img.mf.cz/074/312/1-125.jpg

Celá diskusia 3 príspevky