TÚ SR navrhuje znížiť prepojovacie poplatky

Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) zverejnil 22. marca návrh rozhodnutia, ktorým plánuje o 67 % znížiť prepojovacie poplatky, ktoré si účtujú mobilní operátori.

TÚ SR navrhuje, aby všetci traja mobilní operátori boli povinní od prvého dňa mesiaca nasledujúceho po dni doručenia jeho rozhodnutia účtovať za službu ukončenia volania maximálnu cenu vo výške 0,0122 € za minútu pri všetkých volaniach zostavených v inej národnej alebo zahraničnej mobilnej, prípadne fixnej sieti.

Naposledy úrad znižoval prepojovacie poplatky v máji minulého roka na sumu 0,0318 € za minútu.

Prečítajte si: TÚ SR znížil prepojovacie poplatky do mobilných sietí o 42,3 % (31. 5. 2012)

Telekomunikačný úrad stanovil cenu za službu ukončenia volania, ktorá vychádza z nákladov teoretického efektívneho podniku využitím nákladového modelu čistých prezieravých dlhodobých prírastkových nákladov (Bottom up Long Run Incremental Costs pure - BU LRIC pure). Vypočítaná cena za službu ukončenia volania vychádza z topológie siete teoretického efektívneho podniku.

Úrad reguluje aj prepojovacie poplatky v pevných sieťach. Pred dvomi týždňami navrhol uložiť trinástim operátorom povinnosť účtovať cenu za ukončenie volania v ich pevnej sieti maximálne vo výške 0,001234 eura, čo by znamenalo pokles tejto ceny o cca 75 % pri prepojení na miestnej úrovni, pri prepojení na prvom tranzite o 83 % a pri prepojení na druhom tranzite až o 90 %.

Návrh cenového rozhodnutia a výzva na podávanie pripomienok k návrhu sú zverejnené na stránke www.teleoff.gov.sk. Pripomienky k návrhu rozhodnutia o regulácii cien môžu dotknuté osoby predložiť do jedného mesiaca od zverejnenia na konzultačnom mieste úradu, t.j. do 22. apríla 2013.

Zdroj: www.teleoff.gov.sk

Diskusia k článku:

galaxi 25.03.2013 - 15:59

zaujímavé že operátori zasa vykrikuje, že zlacňovanie musí skončiť.

Manobb25.03.2013 - 17:42 Trvalý odkaz

Keby chceli uzavrieť kartelovú dohodu, dostali by pokutu. A dnes by asi nebolo zložité ich odhaliť.

Tak sa robia verejné vyhlásenia a pri čítaní "medzi riadkami" musí byť každému jasné, že ide o akýsi návrh na dohodu, zmier, prímerie = ukončenie cenovej vojničky ...

Teraz sa operátor iba modlí, aby aj zvyšní dvaja dokázali túto informáciu prečítať a najmä k nej "potichu" pristúpiť ...

Ukončenie bonusov, resp. ich ponechanie na rovnakej výške u všetkých 3 operátoroch bude prvým krokom k zmieru.

:-)

P.S.: Oni sami od seba nebudú zlacňovať, preto je potrebné zo strany zákazníkov znižovať trafik, aby bola snaha zo strany operátorov zvýšiť dopyt. A čo ak zdvihnú ceny ? Nič sa nedeje, však čoraz viac ľudí zisťuje, že sa dá žiť aj bez telefónu, resp. stačí mať pre prípad núdze iba nabitý mobilný prístroj, z ktorého vytočiť 112 nie je najmenší problém. Takže nulové riziko. Dnes je to už o internete a dátach a nie hlasových pseudo službách našich špecifických pseudooperátoroch.

Celá diskusia 2 príspevky