TÚ SR navrhuje, aby všetci traja mobilní operátori boli povinní od prvého dňa mesiaca nasledujúceho po dni doručenia jeho rozhodnutia účtovať za službu ukončenia volania maximálnu cenu vo výške 0,0122 € za minútu pri všetkých volaniach zostavených v inej národnej alebo zahraničnej mobilnej, prípadne fixnej sieti.
Naposledy úrad znižoval prepojovacie poplatky v máji minulého roka na sumu 0,0318 € za minútu.
Prečítajte si: TÚ SR znížil prepojovacie poplatky do mobilných sietí o 42,3 % (31. 5. 2012)
Telekomunikačný úrad stanovil cenu za službu ukončenia volania, ktorá vychádza z nákladov teoretického efektívneho podniku využitím nákladového modelu čistých prezieravých dlhodobých prírastkových nákladov (Bottom up Long Run Incremental Costs pure - BU LRIC pure). Vypočítaná cena za službu ukončenia volania vychádza z topológie siete teoretického efektívneho podniku.
Úrad reguluje aj prepojovacie poplatky v pevných sieťach. Pred dvomi týždňami navrhol uložiť trinástim operátorom povinnosť účtovať cenu za ukončenie volania v ich pevnej sieti maximálne vo výške 0,001234 eura, čo by znamenalo pokles tejto ceny o cca 75 % pri prepojení na miestnej úrovni, pri prepojení na prvom tranzite o 83 % a pri prepojení na druhom tranzite až o 90 %.
Návrh cenového rozhodnutia a výzva na podávanie pripomienok k návrhu sú zverejnené na stránke www.teleoff.gov.sk. Pripomienky k návrhu rozhodnutia o regulácii cien môžu dotknuté osoby predložiť do jedného mesiaca od zverejnenia na konzultačnom mieste úradu, t.j. do 22. apríla 2013.
Zdroj: www.teleoff.gov.sk











Diskusia k článku:
galaxi 25.03.2013 - 15:59
zaujímavé že operátori zasa vykrikuje, že zlacňovanie musí skončiť.
Manobb25.03.2013 - 17:42 Trvalý odkaz
Keby chceli uzavrieť kartelovú dohodu, dostali by pokutu. A dnes by asi nebolo zložité ich odhaliť.
Tak sa robia verejné vyhlásenia a pri čítaní "medzi riadkami" musí byť každému jasné, že ide o akýsi návrh na dohodu, zmier, prímerie = ukončenie cenovej vojničky ...
Teraz sa operátor iba modlí, aby aj zvyšní dvaja dokázali túto informáciu prečítať a najmä k nej "potichu" pristúpiť ...
Ukončenie bonusov, resp. ich ponechanie na rovnakej výške u všetkých 3 operátoroch bude prvým krokom k zmieru.
:-)
P.S.: Oni sami od seba nebudú zlacňovať, preto je potrebné zo strany zákazníkov znižovať trafik, aby bola snaha zo strany operátorov zvýšiť dopyt. A čo ak zdvihnú ceny ? Nič sa nedeje, však čoraz viac ľudí zisťuje, že sa dá žiť aj bez telefónu, resp. stačí mať pre prípad núdze iba nabitý mobilný prístroj, z ktorého vytočiť 112 nie je najmenší problém. Takže nulové riziko. Dnes je to už o internete a dátach a nie hlasových pseudo službách našich špecifických pseudooperátoroch.