Tretina sporov bola mimosúdne urovnaná a riešenie troch sporov bolo ukončené na pokyn používateľa služby.
Počet mimosúdne vyriešených sporov neodráža počet reklamácií, ktoré si používatelia uplatnili u operátorov, ale len počet pokračujúcich sporov aj po vybavení reklamácie, ktoré mimosúdne Telekomunikačný úrad vyriešil. Ďalšie pokračujúce spory mohli riešiť aj priamo súdy. Mimosúdne riešenie sporu nie je podmienkou na riešenie sporu súdnou cestou.
Ďalších 44 sporov úrad odložil. Dôvodom boli neúplne zaslané podania a účastníci neakceptovali výzvu na doplnenie zaslaných podkladov. Ďalším dôvodom bolo, že návrhy na začatie mimosúdneho sporu používateľ služby predložil viac než po 45-tich dňoch odo dňa doručenia vybavenia reklamácie, kedy sa spory stali podľa zákona neriešiteľnými.
Lehota na ukončenie mimosúdneho riešenia sporu je 60 dní od podania úplného návrhu, v zložitých prípadoch 90 dní. TÚ SR nenahrádza činnosť súdu. Výsledkom úspešného vyriešenia sporu je uzavretie písomnej dohody, ktorá je záväzná pre obe strany sporu.
Prečítajte si: TÚ SR vlani vyriešil 156 sporov (2. 3. 2013)
Mimosúdne riešil spory medzi telekomunikačnými operátormi a používateľmi služieb, ktoré sa týkali najmä správnosti úhrady a kvality elektronických komunikačných služieb. Mimosúdnemu riešeniu sporu predchádzala reklamácia, ktorú si používateľ uplatnil u operátora a nesúhlasil s výsledkom reklamácie alebo so spôsobom jej vybavenia.
TÚ SR nemá pri mimosúdnom riešení sporov rozhodovaciu právomoc, preto je to výsledok 117 vyriešených sporov pre úrad úspechom. Pripomína však, že dôležitá je prevencia, aby sa používatelia služieb v dôsledku nevedomosti nedostávali do zbytočných sporov s telekomunikačnými operátormi.
Zdroj: teleoff.gov.sk











Diskusia k článku: