Technológia NFC sa v smartfónoch po prvý raz objavila s predstavením Google Nexus S. Jej cieľom je zrýchliť komunikáciu medzi dvomi NFC zariadeniami na krátku vzdialenosť, kedže na rozdiel od Bluetooth nevyžaduje párovanie. V súčasnosti sa používa aj na bezhotovostné platby mobilom alebo sa využíva na komerčné účely.
Prečítajte si: Orange spustil platby mobilom (15. 8. 2013)
NFC tag môže byť napríklad implementovaný v reklamnom plagáte, a po priložení smartfónu na vzdialenosť menšiu než 20 cm vydá pokyn k otvoreniu webovej adresy priamo v prehliadači. Sony v mobiloch Xperia posunulo využitie NFC technológie aj do domácej sféry. Po priložení telefónu sa jeho nastavenia môžu upraviť podľa špecifickej lokality - štítok v aute napríklad môže zapnúť Bluetooth a GPS, štítok vedľa postele zasa aktivovať letový režim a budík.
Prečítajte si: Nokia Lumia 610 dostala NFC čip (11. 4. 2012)
NFC je pri nových modeloch už takmer štandardom, výnimku tvorí iba iPhone, kde sa Apple jeho integrácii zatiaľ bránil. Samotné štítky sa však, až na časť spomínaných modelov Xperia a vo vybraných smartfónoch LG, v balení s telefónom nenachádzajú. Možno aj preto väčšina používateľov NFC nikdy nevyužije, čo je škoda. Rôznorodé príslušenstvo nájdete v špecializovaných obchodoch. Jedným z nich je napríklad NFCmix, e-shop zameraný na NFC doplnky.
Samotné tagy môžno nájsť aj medzi príslušenstvom v klasických obchodoch predávajúcich smartfóny. Väčšina jednoduchých NFC tagov a nálepiek začína s jednotkovou cenou okolo 1 € za kus.
obr: atuch.com
Zaujímavým je aj web, ktorý umožňuje správu všetkých zakúpených a registrovaných štítkov. Tie nemusia niesť iba pasívne nahratú informáciu, ktorú by bolo možné zmeniť len ručným preprogramovaním a priložením kódovacieho zariadenia ku každému tagu jednotlivo, ale namiesto toho po priložení smartfónu iba otvoria URL s odkazom na webové rozhranie služby. Tam je ku každému linku možné hromadne priradiť rôzne presmerovania a iné špecifické funkcie.












Diskusia k článku: