HTC v Q4 2013: len tesne v zisku, zameria sa na mid-endy

Taiwanská spoločnosť síce za posledný štvrťrok minulého roka vykázala zisk, avšak len vďaka predaju 25 % akcií Beats Electronics. Tržby naďalej klesajú, HTC sa preto teraz zameria na smartfóny v strednej triede.

Značky Nokia, BlackBerry a HTC majú okrem výroby smartfónov spoločné aj to, že ich finančným výsledkom v poslednom čase venujeme oveľa viac pozornosti než kedysi. Ekonomické grafy všetkých troch sa totiž v poslednom období často dostávajú do červených čísel a vyhraté nemajú ani pri analýzach pre ďalšie obdobie, napriek množstvu záchranných opatrení (odpredaj mobilnej divízie Microsoftu v prípade Nokie či výmena vedenia a prepúšťanie v prípade BlackBerry).

HTC teraz zverejnilo finančné výsledky za posledný kvartál minulého roka (Q4 2013). Spoločnosť vykázala čistý zisk 310 miliónov taiwanských dolárov (vyše 7,5 mil. eur), nikoho však neprekvapí, že na jasanie nie je dôvod. Vo výkazoch z tohto obdobia je totiž zarátaný aj zisk z predaja zostávajúcej časti 25 % akcií Beats Electronics LLC späť do rúk producenta Jimmyho Iovina a hudobníka Dr. Dre. Bez tejto injekcie by to bola strata v hodnote 38,5 mil. €.

Predchádzajúci Q3 2013 bez podobnej pomoci pre taiwanskú spoločnosť aj skutočne stratu znamenal, v prepočte na úrovni 74,5 miliónov eur. Klesajú aj tržby, Q3 2013 priniesol 1,6 mld. amerických dolárov, Q4 už iba 1,4 miliardy a predpoklad pre tržby v prvom kvartáli tohto roka (Q1 2014) ráta s hodnotou medzi 1,12 až 1,18 miliardami USD (približne 817 až 861 mil. €). Ako z toho von?

Podľa slov výkonného riaditeľa Petera Choua sa o to pokúsia najmä zameraním sa na mid-endy. Tieto slová by mali byť potvrdené dvojnásobne, spoluzakladateľka a šéfka Cher Wangová totiž pripustila, že v roku 2013 sa HTC zameralo iba na vlajkovú loď HTC One.

HTCobr: htcinside.de

ikona

Lenovo je piatym najväčším dodávateľom smartfónovPopularita smartfónov neustále rastie. Medziročne sa ich predaj zvýšil o 38,4 % a podľa agentúry International Data Corporation (IDC) prekročil jednu miliardu. Najväčším dodávateľom nielen smartfónov, ale telefónov celkovo, ostáva Samsung.

Všeobecne sa predpokladá, že by správna cesta v strednej triede mala prinášať najväčší zisk - lacné modely sa totiž síce môžu predávať lepšie, prinášajú však malú maržu. Vlajkové lode stoja veľa, to isté ale platí aj pre ich vývoj. Stred znamená zlatú strednú možnosť, navyše môže byť aj príležitosťou pre montáž starších procesorov a dielov, ktorých má každá spoločnosť plné sklady, teda za ne už raz dodávateľom zaplatila.

Zdroj: HTC, GSM Arena

Diskusia k článku:

Začať diskusiu