Podiel mobilného internetu rastie. Vďaka smartfónom a tabletom

Hoci je najpreferovanejším zariadením k pripojeniu na internet stále laptop, dynamicky rastie najmä využitie smartfónov a tabletov. Až 87 % ľudí surfuje viackrát do týždňa cez mobilný internet svojho smartfónu, 23 % na to použije tablet. Vyplýva to zo správy O2 Analytics, ktorú spracovala spoločnosť Ipsos.

Na Slovensku rastie počet ľudí, ktorí sú zvyknutí pracovať s internetom na dennej báze. Najčastejšie sa do internetu pripájajú prostredníctvom svojho laptopu, rastie však počet používateľov, ktorí na pripojenie využívajú mobilné zariadenia - smartfón, či tablet. Zaujímavé štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov prinieslo O2 v pravidelnej správe O2 Analytics, ktorá vyplýva z U&A Study, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos.

Rastie počet ľudí, ktorí využívajú internet viackrát v týždni. Kým v roku 2011 to bolo približne 69 % ľudí, ktorí vlastnia mobilný telefón, v roku 2014 to je už 87 %. V roku 2011 sa k internetu pripájalo pomocou mobilu len 13 %, dnes je to až 51 % používateľov. S tabletom pred tromi rokmi surfovalo len 1 %, dnes však už 23 % používateľov. Opačný trend je pri stolných počítačoch. Kým dnes sa do pevného internetu pripája 60 % používateľov, ešte pred tromi rokmi ich využívalo až 72 %.

Po kliknutí sa obrázok zobrazí vo vyššom rozlíšení. Šípkami na klávesnici potom môžete ľahko preskočiť na ďalší.

“Práca s internetom sa presúva na mobilné zariadenia. Stolný počítač ešte stále využívame najmä v kanceláriách, doma radšej surfujeme na laptope. Čoraz viac však siahame po smartfónoch a tabletoch. Ide o dlhodobý trend súvisiaci so zmenou spotrebiteľského správania a význam týchto zariadení bude v budúcnosti spolu s rozvojom LTE mobilného pripojenia naďalej prudko rásť,” povedal Igor Tóth, marketingový riaditeľ O2 pre rezidenčný segment.

Až v troch štvrtinách prípadov využívajú zákazníci vo svojom mobile internet na vyhľadávanie (74 %), e-mail (74 %) a sociálne siete (73 %). Takmer polovica používateľov internetu v mobile (47 %) využíva aj službu počasia. Používatelia si tiež radi prezrú spravodajské portály (43 %) a mapy či navigáciu (42 %).

V tejto skupine zákazníkov je najčastejším dôvodom po siahnutí po mobile vyhľadávanie informácií (81 %). Vyše polovica používateľov ho však využije aj v prípade potreby kontaktu s blízkymi (57 %), potreby naliehavých riešení (55 %). Výnimkou práce s mobilom nie je ani zaháňanie nudy. Mobil je tak zdrojom zábavy až v 54 % prípadov.

Ako často používate internet v mobile vy? Na aký účel? Budeme radi, keď sa o to podelíte s ostatnými v diskusii pod článkom.

Diskusia k článku:

Dezi 27.10.2014 - 12:36

mobilne data su buducnost nie volne sms a hovory. Kazdy ma v smarte nejaku aplikaciu kde sa da pisat a volat .

Lumiak62527.10.2014 - 14:18 Trvalý odkaz

Ja mám lepšiu info : V Bratislave v okolí Polusu chytám 2G sieť Swanu s kódom 231 03 - Swan pomaly prichádza. :)

Lumiak62527.10.2014 - 14:21 Trvalý odkaz

Dedii v Tesco Mobile spárovanej s cluncard volám na Tesco zdarma a dvojnásobný kredit istí zdarma aj SMS MMS a denný net. Objem mobilných dát v balíčkoch je malý. Keby som to mal používať na volania skôr to spadne na pomalú rýchlosť.

galaxi27.10.2014 - 15:16 Trvalý odkaz

O2 iba poukazuje na seba a na svoje malé, drahé a pomalé dátové balíčky na ktorých chce zarábať veliké prachy. Až 87% ovečiek surfuje a O2 hlása, že ovciam to stačí.
Aj za 13 centov ovciam stačí volať.

Celá diskusia 5 príspevkov