Telekom v roku 2015: vyššie výnosy i počet zákazníkov (hospodárske výsledky)

Telekom má za sebou úspešný rok 2015, v ktorom zaznamenal nielen nárast výnosov o 15 miliónov eur, ale rástla aj zákaznícka báza mobilných služieb, pevného internetu a TV. Po dlhom čase narástlo aj ARPU.

Telekom zverejnil svoje finančné výsledky za uplynulý rok. Pohľad na čísla ukázal, že sa operátor po siedmich rokoch vrátil k rastu výnosov. Za úspechom stoja Chytré balíky, nový koncept Magenta 1 i silná pozícia služby Magio TV. Vo firemnom segmente zanamenal Telekom úspech v IT službách, kde sa výnosy medzoročne zvýšili o 130 %. Úspešná bola aj mobilná oblasť.

Za rok 2015 dosiahol Telekom celkové konsolidované výnosy 782,9 milióna eur, ktoré v porovnaní s rokom 2014 vzrástli o 2 %. Prevádzkový zisk EBITDA vykázaný za rok 2015 je vo výške 296,1 milióna eur, čo je pokles o 4,7 %. Všetky dcérske spoločnosti zaznamenali medziročný rast výnosov za dvanásť mesiacov roka 2015. Najvyšší rast zaznamenala opäť DIGI Slovakia, až na úrovni 15 %, pričom jej výnosy dosiahli 33,9 milióna eur.

Samotná oblasť pevnej siete dosiahla silnú úroveň výnosov, za ktoré vďačí výsledkom predaja Chytrej ponuky i Magenta 1. Tá sa stala novým konceptom predaja fixných a mobilných služieb v roku 2015. Hlavným ťahúňom predaja pevných služieb je digitálna televízia Magio TV. K 31. decembru 2015 mal Telekom už 493-tisíc zákazníkov digitálnej TV, medziročne o 5,3 % viac. Rástol aj celkový počet širokopásmových prístupov – na 600-tisíc ku koncu roka 2015 (nárast o 7,3 %). Klesol iba počet zákazníkov pevnej linky, a to o 4,4 %.

K 31. decembru 2015 využívalo služby mobilnej siete 2 235-tisíc zákazníkov, čo je medziročný čistý prírastok 15-tisíc zákazníkov. Vianočná kampaň priniesla silný prírastok zákazníkov a medziročne sa zvýšil počet zákazníkov paušálov o 22-tisíc. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb ostáva na úrovni cca 65 %. Ďalším úspechom je nárast ARPU - priemerného výnosu na jedného zákazníka, a to z 11,9 na 12,2 eura. Za miernym nárastom sú predaje vyšších paušálov a smarfónov strednej a vyššej triedy. Počet zákazníkov predplatených kariet Easy klesol o 1,1 % na 525-tisíc.

Pozn.: Údaj 2 235-tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 142-tisíc zákazníkov.

ikona

Telekom v roku 2014: rástol podiel zákazníkov pevnej siete a LTE pokrytieOperátor zverejnil svoje hospodárske výsledky za uplynulý rok. Výnosy i ARPU síce klesli, no počet zákazníkov digitálnej televízie vzrástol viac než dvojnásobne. V oblasti mobilnej siete výrazné zmeny nenastali.

Rok 2015 sa vyznačoval silnými investíciami do zákazníckej bázy. Orientácia na 4G sieť je badateľná vo viacerých smeroch. Rozširovanie pokrytia prinieslo ďalších 23 % a k 31. 12. 2015 bola 4G sieť k dispozícii pre 75,2 % populácie. V roku 2015 získal operátor dva certifikáty Best in Test od P3 Communications. V oboch testoch mobilných sietí dosiahol celkovo najvyššie skóre a potvrdil pozíciu 4G lídra v pokrytí i kvalite siete.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

galaxi 25.02.2016 - 15:56

4ka od dnes dava 4GB dat mesačne zadarmo na 4. mesiace

Celá diskusia 1 príspevok