Facebook sa nedávno zmietal vo veľkých problémoch, ktoré súvisia s ochranou osobných údajov používateľov. K nim sa mala dostať nelegálnym spôsobom firma tretej strany. Najväčšej sociálnej sieti tak unikli súkromné informácie z miliónov účtov, čo je naozaj vážny prešľap.
Momentálne sa uvažuje o regulácii využívania súkromných dát zákazníkov technologickými spoločnosťami. Jedným z podporovateľov je aj Tim Cook, šéf Apple.
Tvrdí, že by tu nemala existovať možnosť, aby niekto vedel, čo ste si v telefóne celeé roky prehliadali, aké sú vaše kontakty, dokonca kontakty vašich kontaktov či poznať veci, ktoré sa vám páčia alebo nepáčia. Z Cookovho pohľadu sú to všetko veľmi dôverné detaily každého zákazníka, ktoré by sa nemali dostať na verejnosť. Šéf Apple však nevidí riešenie v nariadeniach, ale v samoregulácii. Apple totiž dlho propaguje svoj zákaznícky ekosystém ako najlepšie riešenie pre tých, ktorí chcú súkromie.
obr: https://apple.com/
V prípade Facebooku Cook považuje za strašidelné, že by ho cielená reklama prenasledovala po celom webe. Sociálna sieť a niekoľko ďalších technologických spoločností totiž využíva údaje o spotrebiteľoch ako hlavný aspekt svojej reklamnej činnosti. Apple podobné praktiky odmieta, pretože nevníma zákazníka ako produkt. Na otázku, čo by Cook robil na mieste šéfa Facebooku po prevalení tejto kauzy odpovedal, že by v tejto situácii nikdy nebol.
Šéf Apple už zrejme zabudol na rok 2014, kedy sa do služby iCloud nabúrali hackeri a ukradli množstvo používateľských súborov. Medzi nimi nechýbali ani rôzne intímne fotky či videá svetových celebrít.
V celej Európskej únii začne 25. mája 2018 platiť nová legislatíva o o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov GDPR (General Data Protection Regulation). Téme sme sa venovali v tomto článku.
Zdroj: wccftech.com
Diskusia k článku:
mental.disease 03.04.2018 - 09:30
Biggest Big Brothers 1. Google 2. Facebook 3. Apple 4. Microsoft