Prvý štvrťrok bol pre mnohých výrobcov mobilných telefónov ťažký. Podiel predajov Nokie klesol o tri percentuálne body, Samsung zase o čosi narástol. Motorola aj Sony Ericsson klesajú ako sa len dá.
spoločnosť | Q1 2009 | Q1 2009 | Q1 2008 | Q1 2008 |
Nokia | 97,398 mil. ks | 36,2 % | 115,192 mil. ks | 39,1 % |
Samsung | 51,385 mil. ks | 19,1 % | 42,397 mil. ks | 14,4 % |
LG | 26,547 mil. ks | 9,9 % | 23,646 mil. ks | 8,0 % |
Motorola | 16,587 mil. ks | 6,2 % | 29,885 mil. ks | 10,2 % |
Sony Ericsson | 14,470 mil. ks | 5,4 % | 22,061 mil. ks | 7,5 % |
ostatní | 62,732 mil. ks | 23,4 % | 61,103 mil. ks | 20,8 % |
SPOLU | 269,120 mil. ks | 100 % | 294,283 mil. ks | 100 % |
Zaujímavý je nárast predaja smartfónov. BlackBerry si upevňujú podiel, z 13,3 % predaných smartfónov v Q1 2008 na 19,9 % v tomto prvom štvrťroku. Apple zdvojnásobil podiel z 5,3 % predaných smartfónov vlani na 10,8 % v Q1 2009. HTC sa drží tiež statočne, podiel značky medzi smartfónmi narástol zo 4,0 % na 5,4 %. A čo Nokia? 14,589 mil. predaných smartfónov v Q1 2008 a 14,991 mil. v Q1 2009, ale pokles podielu z 45,1 % na 41,2 %. Nokia teda predala o čosi viac smartfónov než pred rokom, ale kvôli Research In Motion (BlackBerry), Apple a HTC jej podiel v tomto segmente klesá. Podiel ostatných značiek klesol z 32,2 % na 22,6 % predaných smartfónov.
Zdroj: cellular-news.com
Diskusia k článku: