Prenos čísla z T-Comu do Orangeu v praxi

Článok napísaný našim čitateľom, ktorý zhodnocuje prenos aj používanie telekomunikačného programu mobilného operátora v štýle pevnej linky po prenesení telefónneho čísla z T-Comu.

Deň D. Je krátko po obede a po preštudovaní všetkých materiálov a ponúk sadáme do kresla v značkovej predajni Orange. Oznamujeme, že máme záujem o program Domáca linka, spolu s telefónom ZTE WP623. Pracovníčka predajne nám vysvetlí podstatu programu, krátko nás ešte prehovára na telefón Huawei, no keď vysvetlíme argumenty, pre ktoré sme sa rozhodli pre napodobneninu klasického stolového telefónu, je, zdá sa, všetko jasné. Až pokiaľ v jednom dychu nedodáme, že máme záujem aj o prenos čísla z T-Comu.

Tak, ako som predpokladal, informácia pracovníčku predajne zaskočila. Ešte dopĺňam, že na prenos som sa už bol informovať, a že prenos čísla medzi týmito operátormi je možný. Pracovníčka následne oslovuje kolegyňu, potom kolegu, ktorí jej poradia, aké kroky treba vykonať. Začína niekoľkominútový boj s počítačom, vypĺňanie tlačiva a telefonát do Orangeu. Počas telefonátu zapisuje na formulár kód žiadosti a následne žiadosť o prenos čísla podpisujeme. Stojí síce na nej, že prenášame číslo od operátora T-Mobile, ale údajne tam iná voľba nie je. Následne máme čakať 5 až 10 minút na potvrdenie prenosu, po ktorom budeme podpisovať zmluvu k paušálnemu programu. Podpisom zmluvy sa procedúra pre tento deň končí. "Mobilný" telefón napriek tomu, že je uvedený v zmluve, nedostávame. Vraj až keď bude schválený prenos. Odchádzame z predajne.

Vzhľadom na to, že s takouto žiadosťou zákazníkov sa v predajni nestretávajú dennodenne, možno zaváhanie pracovníčky ospravedlniť. Obávam sa však, že zákazník s prudkou povahou by na to mohol mať iný pohľad.

Deň D+1. Na mobilný telefón, ktorý sme uviedli v žiadosti ako kontakt, posiela Orange SMS, že prenos je schválený.

Deň D+4. Prichádza SMS, že k prenosu čísla dôjde nasledujúci deň. Na základe toho si chceme v predajni vyzdvihnúť telefón. U predajcu nepochodíme, telefón nám vydajú až keď bude číslo prenesené.

Deň D+5. Netrpezlivo očakávame okamih pravdy. Z predajne telefonujú, že si môžeme prevziať telefón. Ešte v ten deň je telefón doma. SIM kartu však najskôr testujeme v klasickom mobile. Odchádzajúce hovory sú bez problémov. Na prenesené číslo sa však nedá dovolať. Najväčšie prekvapenie prichádza pri rozbalení stolového telefónu ZTE. Napriek informáciám, ktoré sme našli na internete, telefón neobsahuje batériu, teda bez zásuvky sa z neho nedá volať.

Deň D+6. Reklamujeme funkčnosť služby. Nefunkčnosť prichádzajúcich volaní dávajú za vinu SIM karte a tak dostávame novú, ktorá je po pár hodinách funkčná aj pre prichádzajúce hovory. Konečne, pôvodné číslo môžeme plnohodnotne využívať u nového operátora. S reklamáciou telefónu však nepochodíme. Batéria sa vraj štandardne s telefónom nedodáva. Ako je potom však možné, že sa na ňu manuál k telefónu dvakrát odvoláva? Nezávisle zisťujeme, kde sa dá batéria dokúpiť. Odpoveď pracovníka inej predajne po dlhej telefonickej konzultácii vyráža dych: batéria sa dá získať jedine od výrobcu! Šok. Ako získať batériu od čínskeho výrobcu, ktorú nenájdete v ponuke žiadneho nášho ani zahraničného obchodu? Spisujeme reklamáciu. Je to prvý mobilný telefón (o ktorom som počul), ktorý operátor dodáva bez batérie.

Deň D+21. Prichádza faktúra z T-Comu. Prenos čísla je spoplatnený v zmysle odporúčania Telekomunikačného úradu SR sumou 4 € (120,50 Sk). Pôvodné číslo už nejaký ten týždeň využívame u nového operátora, ukrojili sme už tretinu zo štedrejšieho balíčka 180 minút za polovičnú cenu oproti pôvodnému programu. Nebyť chýbajúcej batérie boli by sme so zmenou vcelku spokojní. Apropo: nedokážem pochopiť, prečo Orange ešte aj v 3. tisícročí vyžaduje poplatok za takú základnú službu ako CLIP. Ak pre nič iné, tak za toto sa medzi operátormi radí na spodok rebríčka. Orange by konečne mohol k týmto Vianociam dať všetkým zákazníkom jeden malý, a pritom veľký darček – CLIP zadarmo!

Orange.sk: ZTE WP623

Fony.sk: Orange: Internet na doma a Domáca linka (30. 6. 2009)

Zhrnutie

Výhody:

- viac minút na pevné linky za nižší poplatok

- v predplatených minútach zahrnuté hovory do pevných sietí v EÚ

- pri presťahovaní, ak sa nezmení okres, netreba nič vybavovať, stačí zobrať telefón a ísť

Nevýhody:

- telefón musí byť vždy napájaný priloženým zdrojom

- telefón ZTE operátor nedodáva s batériou, tá sa nedá ani extra zakúpiť

- telefón má extra tvrdý kábel k slúchadlu, každým pohybom sa dá celý telefón strhnúť (keďže je však kábel so štandardnými konektormi, dá sa ľahko vymeniť za iný, napr. dlhší)

- pred volaním je potrebné vždy zadať predvoľbu, aj keď hovor smeruje do toho istého regiónu (mesta)

- spojenie hovoru je o pár sekúnd dlhšie než u štandardnej pevnej linky a treba si zvyknúť, že vyzváňací tón nezačne hneď po vytočení poslednej číslice

- je potrebné zaplatiť za službu CLIP, ktorú T-Com aj O2 ponúkajú bezplatne

Diskusia k článku:

Začať diskusiu