T-Mobile: hospodárske výsledky Slovak Telekom za rok 2010

Slovak Telekom dnes zverejnil svoje hospodárske výsledky za rok 2010, ktorý označil ako náročný, ale úspešný. Celkové konsolidované výnosy dosiahli výšku 934,3 miliónov eur. Medziročne došlo k zníženiu celkových výnosov o 4 %, príčinou čoho bol pokles cien niektorých služieb na telekomunikačnom trhu a nemalý vplyv pripisuje ST ďalším vlnám regulácie. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou bol 393,1 miliónov eur.

Tvorba voľného cash flow na úrovni 251,7 miliónov eur ukazuje na dobré hospodárenie. Vďaka spojeniu firiem Slovak Telekom a T-Mobile, ku ktorému došlo v priebehu roka, sa ušetrili finančné prostriedky a tie sa investovali do trhu a zákazníkov.

My sa pozrieme hlavne na oblasť mobilných služieb. Výnosy v mobilnej sieti dosiahli za fiškálny rok 2010 celkovo 499,2 miliónov eur. Medziročný pokles bol spôsobený reguláciou cien na európskej úrovni, hlavne roamingových a prepojovacích poplatkov. Prevádzkový zisk pred zdanením v oblasti mobilnej siete dosiahol 224,5 miliónov eur, čo je opäť nižšie číslo ako vlani.

Počas roka 2010 uviedla spoločnosť pod značkou T-Mobile na trh takmer 50 nových telefónov, vrátane nového portfólia od spoločností HTC, vlajkových lodí spoločností Nokia (model N8) a Samsung (Galaxy S), produktového radu Sony Ericsson Xperia či viaceré modely strednej triedy s dotykovým displejom od LG.

K 31.12.2010 využívalo služby T-Mobile celkovo 2,411 miliónov zákazníkov – spoločnosť tak dosiahla medziročný nárast zákazníckej bázy aj oproti koncovému stavu z tretieho štvrťroku 2010. Priemerný výnos na jedného zákazníka (ARPU) dosiahol hodnotu 16 eur, čo odzrkadľujú postupne sa znižujúce ceny jednotlivých mobilných služieb v medziročnom porovnaní. Naďalej sa zvyšuje podiel nehlasových služieb na ARPU, ktorý už presiahol 20 % podiel. K tomuto úspechu prispela vo veľkej miere aj oblasť obsahových a prémiových služieb, prostredníctvom mobilu ich využilo v roku 2010 cca 800 tisíc unikátnych zákazníkov.

Vývoj zákazníckej bázy:

2009

- celkový počet v miliónoch: 2,376

- počet zmluvných zákazníkov: 1,394 mil.

- počet predplatených kariet: 897 tisíc

- z toho SIM pre Sky Toll: 85

2010

- celkový počet v miliónoch: 2,411 (nárast 1,5 %)

- počet zmluvných zákazníkov: 1,443 mil (nárast 3,5 %)

- počet predplatených kariet: 742 tisíc (pokles 17,3 %)

- z toho SIM pre Sky Toll: 225 tisíc (nárast 164,7 %)

Zdroj: tlačová správa Slovak Telekom

Prečítajte si: O2: 880 000 zákazníkov, 50 % nárast tržieb a konečne aj zisk

Diskusia k článku:

Začať diskusiu