čmajznuté know-how

A máme tu prvé upratovanie. Prvé letné samozrejme. Natrite sa adekvátnym faktorom, nech vás tohtotýždňové novinky nespália.

Isto si pamätáte na dva roky starú reklamnú kampaň, kde ou-tú na bilboardoch symbolicky trhalo plagáty v oranžovo-čiernych farbách. Poviete si, farba sem - farba tam, konkurenčný boj je predsa samozrejmosť. Orindž však váš názor zdielať nebude, pretože oranžová farba je JEHO! Typ písma tiež. Takáto drzosť nemôže skončiť nijako inak, iba žalobou na drzého konkurenta za ničenie identity, ktorá vraj môže odlákať zákazníkov a poškodiť povesť. Okresný súd ju zamietol, no ten krajský mal po odvolaní iný názor. O imidži slovenského súdnictva si po poslednej žúrke sudcov Najvyššieho súdu ale ilúzie robiť nebudeme. Takže Telefónica Slovakia sa musí spoločnosti Orange ospravedlniť na svojej internetovej stránke, v troch denníkoch, troch týždenníkoch a aj na 110 billboardoch po celom Slovensku. Samozrejme toto ješitné dokazovanie si sily v konečnom dôsledku zaplatí ľud. Zákon o porovnávacej reklame má teda asi svoje diery, cez ktoré vidieť slávu a zároveň zvláštne pokorenie súpera. Paradoxne, táto reklama neporovnávala žiadne produkty a ani ceny. Druhý paradox nájdeme priamo na stránke citrusu, kde vidíme priame porovnanie výhodnosti cien ich pevnej linky a tej od T-Comu. Záver oranžovo-modrého súboja si urobte teda radšej sami.

Ale dosť bolo odšťavovania pomaranča. Študáci sú už takmer jednou nohou v bazéne, no výhody svojej študentskej karty môžu čerpať stále. Tentokrát im jednu nadelil aj radodajný orindž. Ceny sa podobajú ponuke jeho neobľúbeného konkurenta, bonusom sú desiatky SMS kade-tade a možnosť získať fón aj za sto centov. Tie naškriabe aj bežný študák, ale odkiaľ dvacku mesačne? Žiadne žúrky, ale makať v Lidli na brigáde!

Ou-tú nemohlo ignorovať existenciu lacnej a rozšírenej možnosti ako dať o sebe vedieť, takže ho už máme aj v Knihe tvárí a na Twitteri. Vlastne, kto tam nie je? Na fejsbuku budú modré njúzy, rady a súťaže. V podstate taký nutný štandard, bez ktorého by tomu nepomohli ani holé baby s modrými očami. Môže sa tam aspoň pochváliť faktom, že po rôznych kútoch Slovenska sa pomaly objavujú prvé modré fliačiky GGG pokrytia. Zatiaľ iba v skúšobnej prevádzke, zákazník si musí opatrne zvyknúť na fakt, že popri načítaní bežnej webovej stránky už nestihne zjesť polovicu bagety, narátať do 85 a porozmýšlať nad teóriou relativity.

Nokia chytá asi druhý dych. Nový topmodel N9 má potenciál uspieť. Konečne displej hodný uznania, konečne revolučný čistý dizajn a neistá vsádzka na OS MeeGo. Jej oficiálnym heslom je "swipe", čo v preklade znamena aj "šľohnúť, čmajznúť". Nokia sa toho očividne držala, lebo pár nápadov si celkom šikovne požičala od konkurencie. Tri novopredstavené low-endy nekradli nič, veď aj vysúvaciu konštrukciu použili prvýkrát už v roku 2001 na modeli Nokia 7650.

Zato Sony Ericsson šikovne pláta dieru na trhu a skúša to u dobrodruhov. Vodeodolnému smartfónu s barometrom, GPS a meraním pulzu chýba snáď už len teleskopická trekingová palica a otvárač na Pečeňovku. Otvor pre putko je zaujímavý, ale či táto takticky umiestnená "diera" urobí aj dieru do sveta je diskutabilné. Do grupy Xperia patrí tiež model Ray, ktorý nezaprie rodinné putá s ikspériou mini.

A aby tých iksiek nebolo málo, máme tu aj vedúceho video. Po minulotýždňovom Prvom kontakte vítame takmer 15-minútovú prítomnosť Nokie X7 v HD!.

Naozaj vydarený posledný júnový víkend vo vysokom rozlíšení a hlavne bez kompresie praje redakcia.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu