Čitateľ s prezývkou Miťo nás kontaktoval s problémom pri službe doručovania výpisov o stave odoslanej SMS správy pomocou vloženého kódu do správy u operátora Telekom.
Nejedná sa o bežné doručenie výpisu, ktoré sa dá zapnúť v nastaveniach väčšiny dnešných mobilných telefónov. Doručenka cez SMS kód informuje nielen o úspešnom alebo neúspešnom doručení, ale aj o dôvode, prečo sa tak nestalo. Tým môže byť vypnutý mobilný telefón, prítomnosť mobilu v nepokrytom území, prípadne má príjemca blokovaný príjem SMS správ. Stačí, keď používateľ na začiatok správy napíše kód v tvare *STAV# medzera a text správy.
Príklad správy s takouto ručnou doručenkou:
*stav# Ahojte, dorazime k vam zajtra o 7:30. Budte pripraveni.
Možno mnohí zákazníci ani nevedia, že taká služba vôbec existuje. Dostupná je už dlhé roky a okrem Telekomu ju ponúkajú aj Orange a O2. Pre Orange je platný text na začiatku správy v tvare *?# a pre O2 YYYY. No u týchto operátorov sa nedozviete, prečo konkrétna správa nebola doručená.
Služba je vhodná skôr pre staršie druhy telefónov, ktoré výpisy o doručení nepodporujú a Telekom je jediný mobilný operátor na Slovensku, ktorý pomocou nej zákazníkov podrobnejšie informuje o stave odoslanej SMS správy.
Podľa nášho čitateľa služba nefunguje korektne od začiatku decembra 2011, čo si overoval na viacero SIM kartách. Po kontaktovaní zákazníckej linky sa dozvedel, že je na strane operátora všetko v poriadku a ide o individuálnu chybu konkrétnej SIM karty. No keďže je služba nefunkčná na viacerých kartách, problém bude zrejme niekde inde.
Je pravdepodobné, že operátor usutočnil pri tejto službe určité zmeny, ktoré môžu byť dôvodom zlej funkčnosti. Nasvedčuje tomu aj zmena čísla SMS centra, z ktorého sa výpisy odosielajú. Kým donedávna to bolo číslo +421903333000, pár dní dozadu sa zmenilo na +421903333005.
Budeme radi, keď sa v diskusii pod článkom vyjadríte, či službu využívate a s akým výsledkom. Na reakciu operátora čakáme.
Diskusia k článku: