Skupina Slovak Telekom dosiahla za fiškálny rok 2011 celkové konsolidované výnosy vo výške 897,4 mil. €, medziročne klesli o 4 % predovšetkým v dôsledku regulačných opatrení a nižších cien služieb. Výnosy z mobilnej siete boli vo výške 470 mil. €, o 5,9 % menej než v roku 2010.
Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou predstavoval 388,7 mil. €, o 14 mil. menej, než v predchádzajúcom období a voľné peňažné toky z prevádzky boli vo výške 259,1 mil. €.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) v mobilnej sieti predstavoval 15 €, ide o medziročný pokles o 5,1 %.
Prečítajte si: T-Mobile: hospodárske výsledky Slovak Telekom za rok 2010 (25. 2. 2011)
K 31. decembru 2011 využívalo služby mobilnej siete celkovo 2,326 milióna zákazníkov. Podiel zmluvných zákazníkov stúpal a ku koncu roka 2011 dosiahol 62 %. Na celkovom počte 1,447 mil. zákazníkov mali výrazný podiel flexibilné programy Podľa seba, ktoré boli vo vianočnej kampani aktualizované na Podľa seba Naj a programy Fix, pri ktorých zákazníci uprednostňujú systém kreditu a akciový telefón.
Počet zákazníkov predplatenej karty Easy bol za rok 2011 629-tisíc, o 15,2 % menej, než minulý rok. Počet SIM kariet pre SkyToll bol 250-tisíc. Tu nastal nárast o 11,1 %.
Pri akciových telefónoch zaznamenal Telekom nový trend. V celkovom predaji začínajú postupne dominovať smartfóny. Zatiaľ čo v prvom polroku sa blížil podiel ich predaja k úrovni 50 %, počas posledných dvoch mesiacov boli tri zo štyroch predaných zariadení práve "múdre" telefóny.
Podľa operátora má úspech aj Internet v mobile, ktorý najmä v štvrtom kvartáli 2011 dosiahol niekoľkonásobne vyššie počty aktivácií.
Najviac sa predávajú Nokie, no najpredávanejším telefónom roka bol Sony Ericsson Xperia X8. Vo vianočnej ponuke kraľoval HTC Wildfire S, darilo sa aj Samsungu Galaxy S II a Samsungu Galaxy Y. Medzi zákazníkmi programov Fix najviac bodoval LG Ego T500.
V priebehu roka 2011 došlo k výraznému zvýšeniu pokrytia 3G siete zo 42 na 65 % populácie. Zároveň Telekom uviedol viaceré nadstavby ako prvý slovenský operátor - HSPA+ 21 Mbps v marci a HSPA+ 42 Mbps (uplink 5,8 Mbps) v októbri 2011. HSPA+ technológia bola ku koncu roka k dispozícii už v 175-tich lokalitách, HSPA+ 42 Mbps / 5,8 Mbps pokrývali koncom roka desať miest.
V júni 2011 bolo otvorené najmodernejšie dátové centrum v Bratislave a postupne začali jeho služby využívať prví klienti z rôznych oblastí podnikania.
Významnou udalosťou minulého roka bolo v októbri uvedenie novej značky Telekom. Zjednotenie značky bolo súčasťou integrácie a spolu s ňou sa zjednotili aj viaceré zákaznícke služby – popri integrovanej predajnej sieti majú zákazníci k dispozícii už aj spoločnú linku Služby zákazníkom a internetovú stránku s e-shopom.
Prečítajte si: O2: medziročný nárast zákazníkov o vyše 283-tisíc (17. 2. 2012)
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
Erik Lörinčík 23.02.2012 - 19:33
Vopred vyhratý mikrosúboj TK vs. O2 ... ??? "V súčasnosti O2 svojou 3G sieťou pokrýva asi 33 % populácie, čo je približne tretina populácie Slovenska." .... pozn. údaj z konca roka 2011 "Telefónica plánuje v tomto roku ďalšie rozšírenie pokrytia svojej 3G siete. Ako sme už informovali, jej cieľom je pokrývať vlastnou 3G sieťou do jesene 2012 približne 50 % populácie. Plánované pokrytie sa má týkať všetkých okresných miest a väčšiny miest nad 5 tisíc obyvateľov." "Vzhľadom na neustále rastúci objem dátovej prevádzky pokračoval Slovak Telekom v budovaní 3G siete a jej nadstavby, kam vlani smeroval aj najväčší objem investícii firmy. Slovak Telekom v uplynulom roku zvýšil pokrytie 3G sieťou zo 42 % na 65 % populácie, pričom do konca tohto roku chce spoločnosť pokryť svojou sieťou až 80 % obyvateľov." RESUMÉ: Súčasnosť .... TK pokrytie cca 65% .... O2 pokrytie len cca 33% TK tak pokrýva 3G signálom dvojnásobne viac populácie ! Budúcnosť (plány do konca roka) TK plánuje 80% .... O2 plánuje 50 % O2 teda ani podľa plánov ku koncu roka nebude zrejme pokrývať ani toľko, čo TK už pokrýva teraz ... Keď si porovnáme technické parametre poskytovaných 3G dátových služieb, tak aj pri prehliadnutí výrazného rozdielu v % pokrytí populácie 3G signálom je zrejme väčšine jasné, ktorá služba sa oplatí viac .... P.S.: EASY Free bol vynikajúci marketingový prvok na "odpísanie" modrákov (to je môj subjektívny názor) P.P.S.: Uvidíme teda, či zostane len pri tomto nerovnom mikrosúboji TK:O2, alebo do neho predsa len časom zasiahne aj OR ...
Erik Lörinčík25.02.2012 - 03:28 Trvalý odkaz
Výsledky sú pekné.Len či niečo bude mať z toho aj zákazník? Lebo zatiaľ to vyzerá, že verný nech len platia a nič z toho.