Operátor dosiahol za prvé tri mesiace roka 2012 celkové konsolidované výnosy vo výške 206,2 milióna eur, medziročne klesli o 3,5 %. Dôvody poklesu ostávajú rovnaké - saturácia trhu i pokračujúce regulačné opatrenia na viacerých úrovniach. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou dosiahol 86,1 milióna eur.
Pod priaznivé finančné výsledky prvého kvartálu sa podpísala pokračujúca vianočná kampaň, na ktorú Telekom nadviazal štartom viacerých jarných kampaní.
V oblasti hlasových služieb je podľa Telekomu najväčším míľnikom uvedenie predplatených kariet Easy Free a Easy Time, ktorým Telekom zmenil zloženie portfólia predplatených kariet. Už po prvých týždňoch od uvedenia zaznamenal Telekom veľký záujem zákazníkov o tieto novinky.
Počet zmluvných zákazníkov v oblasti mobilných služieb dosiahol 1,446 milióna zákazníkov a medziročne stúpol o 0,5 %. V oblasti hlasových služieb získavajú čoraz silnejšiu pozíciu paušály Podľa seba Naj, ktoré teraz ponúkajú bezplatnú navigáciu Sygic.
Počas prvého kvartálu 2012 sa prejavil súčasný trend masového predaja smartfónov – 75 % predaných telefónov tvoria smartfóny, pričom štatistiky predaja vedie OS Android.
Internetové služby vykázali rast vo viacerých segmentoch. V kategórii mobilného internetu majú na rast vplyv aj nové Easy karty s novými dátovými balíčkami. Súčasne si vyššie percento zákazníkov kupuje dotovaný smartfón s mobilným internetom – oproti prvému kvartálu minulého roka sa zvýšil ich počet dvojnásobne.
Prevádzka mobilných dátových sietí sa medziročne zvýšila približne o 30 %. Zároveň celkovo rozširuje kapacitu a pokrytie. Technológiou 3G a jej nadstavbami HSPA+ pokryl desiatky nových lokalít , celkové 3G pokrytie prekročilo k 31. marcu 2012 už 67 % populácie.
Prečítajte si: Telekom: hospodárske výsledky za rok 2011 (23. 2. 2012)
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
huje® 10.05.2012 - 13:34
Len ako vypočítali ten prírastok ak všade uvádzajú pokles ? Zaujímavý pohľad na vec z druhej strany :-)
Lenka Ivančíková10.05.2012 - 13:41 Trvalý odkaz
počet zmluvných zákazníkov mierne narástol.:)
huje®10.05.2012 - 14:03 Trvalý odkaz
To už je pravdivá info :-) A jediný ukazovateľ, ktorý vykázal rast. Ako málo stačí k spokojnosti s "úspešným 1.Q".
Lenka Ivančíková10.05.2012 - 14:11 Trvalý odkaz
Telekom za úspech moze povazovat aj rozsirenie datovej siete, naozaj sa snazia a nove lokality s HSPA+ pribudaju po desiatkach. Za uspech oznacil aj narast predaja smartfonov, hlavne, ze je spokojny, nie?:-) No uznavam, ze to moze vyzerat zavadzajuco, tak som upravila nadpis.
huje®10.05.2012 - 14:21 Trvalý odkaz
Ja ich samozrejme za rozširovanie nekritizujem :-) Ani za snahu a výsledky predaja - to je štandardné správanie sa každého obchodníka.
Len nerozumiem, prečo pri poklese zákazníckej bázy sa neustále niekto snaží zdôvodňovať horšie (kvartálne ale aj celoročné) hospodárske výsledky predovšetkým vinou tej zlej, zlej a ešte raz zlej regulácie ;-)