Telekom: nižšie výnosy a mierny pokles zákazníkov

Prvé tri kvartály tohto roka sa, podľa vyjadrení Telekomu, vyznačovali silnou konkurenciou v oblasti telekomunikačných služieb, čo sa podpísalo na znížení výnosov oproti minulému roku. Vo vianočnom kvartáli chce operátor zabojovať o zákazníka zaujímavými akciami.

Za prvé tri štvrťroky 2012 dosiahol Telekom výnosy vo výške 613,2 miliónov €, čo je proti rovnakému obdobiu minulého roka 8,1 % pokles. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou bol za prvých deväť mesiacov 259,4 mil. €. Ide o medziročný pokles 12,8 %.

Priemerný výnos na jedného zákazníka (ARPU) v mobilnej sieti medziročne klesol o jedno euro (- 6,7 %) na 14,0 €. Pre porovnanie: O2 malo za rovnaké obdobie tohto roka priemerné ARPU na jedného zákazníka približne 11,74 €, výsledky Orangeu zatiaľ nepoznáme.

Prečítajte si: O2: rástli výnosy i počet zákazníkov (6. 11. 2012)

V oblasti mobilnej siete klesol celkový počet zákazníkov o 0,2 % na 2 313 000, z toho počet zmluvných zákazníkov medziročne vzrástol o 1 % na 1 457 000. Predplatenú kartu Easy využíva 599-tisíc zákazníkov, o 6,8 % menej než v Q1 - Q3 2011 a počet SIM kariet Sky Toll narástol o 10,4 % na 257-tisíc.

Údaj 2 313-tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12-tich mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili mobilné služby za posledné tri mesiace, dosiahol 2 195-tisíc zákazníkov.

Prečítajte si: Telekom: hospodárske výsledky za prvý polrok 2012 (9. 8. 2012)

Po uvedení nových predplatených kariet Easy Free a Easy Time začiatkom roka, odštartoval Telekom v polovici augusta predaj nových paušálov Happy. Ich hlavnými benefitmi sú nekonečné hovory vo vlastnej sieti i na Slovensku, mobilný internet pre každého zákazníka a najmä nová schéma dotovania akciových telefónov.

Obmeny portfólia sa dočkal aj biznis segment. Začiatkom septembra Telekom predstavil Biznis Star, sériu piatich programov, ktoré ponúkajú všetky služby v jednom kompletnom balíku odstupňovanom podľa preferencií zákazníka.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

huje® 08.11.2012 - 11:45

"Predplatenú kartu Easy využíva 599-tisíc zákazníkov, o 6,8 % menej než v Q1 - Q3 2011 a počet SIM kariet Sky Toll narástol o 10,4 % na 257-tisíc." A kde sú tie super predajné čísla Easy Free a Time? To tu už vážne nikto nič negarantuje? Opäť najskôr čísielko o SIM kartách na báze ročnej aktivity, lebo marketingovo vyzerá lepšie. Ach jaj, Telekom, Telekom. Ó Happy Day mám celkom rád, mám však obavy, že sa mi ten song sprotiví. http://www.youtube.com/watch?v=dg-x5HkOMJs&feature=related

Lenka Ivančíková08.11.2012 - 16:39 Trvalý odkaz

Dik za upozornenie, no kedze Orange Slovensko zvycajne o vysledkoch informuje v samostatnej tlacovej sprave, nehladala som info na francuzskych strankach. :-) no pohladam.

funboy08.11.2012 - 18:20 Trvalý odkaz

"A kde sú tie super predajné čísla Easy Free a Time?" však galaxi to sám neutiahne, aj ked tam vypravil a zapojil už celú rodinnú súpravu
:-(

Celá diskusia 25 príspevkov