Skupina Slovak Telekom dosiahla za fiškálny rok 2012 celkové konsolidované výnosy vo výške 837,4 milióna eur, medziročne klesli o 6,7%. K poklesu výnosov, podľa operátora, prispeli výrazné zníženie prepojovacích poplatkov, pokračujúca regulácia roamingu a aj všeobecný pokles cien, prevažne mobilných služieb.
Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou dosiahol 352,3 milióna eur, čo je pokles oproti roku 2011 o 9,4 %.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) v mobilnej sieti predstavoval 13,9 €, ide o medziročný pokles o 7,1 %. Pre porovnanie: priemerný mesačný výnos na zákazníka Orangeu predstavuje 17,42 €, u O2 bolo priemerné ARPU 11,94 €.
Prečítajte si: Telekom: hospodárske výsledky za rok 2011 (23. 2. 2012)
V oblasti mobilnej siete registroval Telekom k 31. 12. 2012 spolu 2,311 milióna zákazníkov. Podiel zmluvných zákazníkov opäť medziročne stúpol, takmer na 63,5 % ku koncu roka 2012. Do celkového počtu 1,463 milióna zmluvných zákazníkov patria programy Fix, Podľa seba či Podnikateľ a postupne sa zvyšuje aj podiel nových paušálov Happy a Biznis Star.
Počet zákazníkov meraný na základe trojmesačnej aktivity ostal medziročne nezmenený (2,197 milióna) a medzikvartálne dosiahol mierny nárast (z 2,195 na 2,197 milióna zákazníkov). Počet zákazníkov predplatenej karty Easy bol za minulý rok 591-tisíc, čo je o 6 % menej. Počet SIM kariet pre SkyToll bol 257-tisíc. Tu nastal nárast o 2,8 %.
Mobilný internet zahrnutý do paušálov Happy a Biznis Star či v portfóliu Neobmedzeného mobilného internetu sa odrazil aj vo zvýšení výnosov z mobilných dát o 10 %.
Ku koncu roka pokrýval Telekom 3G sieťou už 77 % populácie, HSPA+ nadstavba bola k dispozícii takmer pre 500 slovenských miest a obcí.
Na predaji mobilných telefónov sa významnou mierou podieľali smartfóny, počas celého roka si udržali podiel na úrovni cca 75 % podielu z celkového predaja. Najväčšími bestsellermi vianočnej ponuky operátora bola trojica HTC Desire C, Sony Xperia U a Samsung Galaxy Y.
Aj vďaka smartfónom i tabletom začínajú zákazníci využívať čoraz častejšie služby na báze mikroplatieb. Popri SMS lístkoch na MHD či SMS parkovaní sa darí aj službám v oblasti poisťovníctva i zábavy (napríklad tipovanie i hranie cez mobil). V decembri uviedol Telekom promo akciu na kúpu e-kníh za symbolické euro. Celkový obrat z mikroplatieb sa medziročne zvýšil o 22% a využívalo ich viac ako 350 tisíc zákazníkov.
Prečítajte si:
O2: medziročný nárast zákazníkov o vyše 190-tisíc (27. 2. 2012)
Orange: hospodárske výsledky za rok 2012 (27. 2. 2012)
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
galaxi 28.02.2013 - 17:30
easy pokles 6%, kde len naši sudruzi západný udelali chybu.
funboy28.02.2013 - 17:57 Trvalý odkaz
akú chybu? asi si nakúpil málo tých kartičiek, galaxi :-)
nestačí len robiť všade reklamu, treba sa aj pričiniť :-D
Nightmare28.02.2013 - 18:03 Trvalý odkaz
A kto mal narast??
mental.disease28.02.2013 - 21:13 Trvalý odkaz
V O2 rástli výnosy, prevadzkovy zisk i zakaznicka baza..
Inak ten pokles easy free nechápem ani ja. Holt ľudia sa stále viazu na nezmyslelne pausaly kôli zlave na mobil..
Manobb28.02.2013 - 23:37 Trvalý odkaz
tých 6% sú podľa mňa IQ-áči, ktorí si naivne mysleli, že stačí dobiť 1x za 12 mesiacov, budú mať NET zadarmo počas celého roka a sadzbu stále 9 centov.
Po prvých 15 dňoch, resp. po 90 dňoch zistili, že tomu tak nie je a ke´dže ich doterajšia sadzba napr. na nulových paušáloch bola 12 centov/min. a minuli tak max. do 10 Eur a menej mesačne, tak prišli vlastne na to, že EASY je pre nich drahšia a vrátili sa späť odtiaľ, odkiaľ prišli ....
HOLD, stále je ešte veľa ľudí, čo najprv podpisujú a až potom s údivom zistia, čo to vlastne za papier podpísali ....
Chvalabohu pre nich u týchto 6% populácie išlo asi iba o EASY a nie o úvery, či prevody bytov ...