Telekom dosiahol za prvý kvartál 2013 celkové konsolidované výnosy vo výške 192,3 milióna eur, čo je medziročný pokles o 6,7 %. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) klesol o 3,7 % na 82,9 miliónov eur.
Prečítajte si: Telekom: hospodárske výsledky za Q1 2012 (10. 5. 2012)
V prvom kvartáli 2013 sa celkom darilo segmentu digitálnej televízie, kde Telekom dosiahol dobrý rast, ktorý plánuje podporiť aj v budúcnosti, najmä v mobilnej verzii Magio TV Go.
V oblasti mobilnej siete registroval Telekom k 31. 3. 2013 spolu 2,289 milióna zákazníkov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Z toho zákazníkov karty Easy tvorí 576-tisíc, o 5,4 % menej než v rovnakom období minulého roka. Podiel zmluvných zákazníkov medziročne mierne stúpol o 0,6 % na 1,455 mil. Množstvo SIM kariet pre SkyToll narástlo o 0,1 % na 257-tisíc. Počet zákazníkov meraný na základe trojmesačnej aktivity dosiahol 2,187 milióna.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) v mobilnej sieti predstavoval v prvom štvrťroku tohto roka 13,0 €, ide o medziročný pokles o 7,8 %. Primerné ARPU na jedného zákazníka O2 bolo v rovnakom období 10,91 €. Priemerné ARPU na jedného zákazníka Orangeu je 15,7 €.
Prečítajte si: O2: 1,4 milióna zákazníkov a vyšší zisk (7. 5. 2013)
Operátor neustále rozširuje aj svoju 3G sieť. K 31. 3. 2013 bola k dispozícii už pre 79 % populácie Slovenska.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
huje® 07.05.2013 - 23:35
Nikto okrem Telekomu tu neoperuje s číslami za posledných 12 mesiacov. Vyzerajú opticky lepšie. A neviem kto, či Telekom, alebo redakcia ich ešte zvýrazní na úkor štandardne uvádzaných čísiel aktivity za posledné 3 mesiace tak, ako to zverejňujú ostatní mobilní operátori. Čudné. P.S.: Ktovie prečo tá Easy klesá a klesá a klesá. Edit: Orange vám neposlal dáta? http://www.orange.sk/web/onas/tlacovespravy/detail/rast-poctu-zakaznikov-fixnych-sluzieb.html
Manobb07.05.2013 - 23:55 Trvalý odkaz
Prvé dojmy ?
1.)
12 mesačná aktivita EASY klesá, čo je prirodzené ..., však už netreba dobíjať každé 3 mesiace, ale len 1x ročne, tzn. aktivita u pasívneho klienta môže byť kľudne i 1x ročne ....
2.)
Rovnako tak ubudli "štvrťroční meniči SIM-iek" kvôli rôznym bonusom a podobne, tzn. čísla umelo už tak veľmi nerastú ...
Záver:
Pokles celkom určite nezasiahne len ružových ..., pretože trendom začína byť zreálňovanie komunikačných potrieb. Tie sa znižujú najmä z dôvodu neadekvátnych cien. Budem sa opakovať, ale cena na volania do ALL SR nad 5 centov/min. je jednoznačne už zákaznícky nevýhodná a patrí do minulosti ...
Dokazujú to totiž rôzne prebiehajúce akcie !
Prognóza:
Operátori chtiac nechtiac budú musieť ponúknuť neobmedzené paušály s prijateľnejšími cenami a adekvátnym FUP (v rozmedzí 15-20 Eur), inak pri súčasnom vnímaní cenníkov nemajú šancu ísť s ARPU smerom k 20 Eur.
Navyše od 9/2013 budú prepojovacie poplatky opäť nižšie, čo vytvára nielen priestor, ale mal by vytvárať i zákaznícky TLAK na zníženie cien pod 5 centov/min.
Nightmare08.05.2013 - 01:14 Trvalý odkaz
Nechapačky ale dobre