Telekom spustí prvý slovenský obchod s aplikáciami v cloude

Od 15. mája 2014 rozširuje Telekom svoje cloudové riešenie a ponúkne zákazníkom využívať softvér ako službu. Aplikačný obchod je primárne zameraný na biznis klientelu.

Telekom, pôvodne telekomunikačný operátor, ktorého väčšinu aktivít predstavovali pevné a mobilné služby sa postupom času premenil na komplexného ICT hráča. V súčasnosti tvoria ICT služby viac než 20 % z celkových výnosov v biznis segmente. Prvý produkt na báze cloud computingu - Telekom Cloud, spustil v októbri 2012.

ikona

Telekom: nová služba TelekomCloud pre biznisTelekom spúšťa pre biznis klientelu novú službu založenú na báze Cloud computingu. Cez samoobslužný online portál je umožnené na diaľku realizovať všetky úkony.

Po kliknutí sa obrázok zobrazí vo vyššom rozlíšení. Šípkami na klávesnici potom môžete ľahko preskočiť na ďalší.

Teraz Telekom spúšťa Aplikačný obchod, ktorý ponúka riešenia od rozličných firiem a vývojárov, čo je novinka na slovenskom trhu. Obchod s aplikáciami v cloude prinesie možnosť objednania softvéru a aplikácií cez internet. Zákazník po registrácii v online portáli môže softvér nakupovať a platiť zaňho podľa reálne využívaných služieb. Nemusí sa starať o licencie ani aktualizácie aplikácií.

V čase spustenia služieb (15. 5. 2014) bude v obchode dostupných deväť rozličných aplikácií od viacerých výrobcov a ich počet bude časom narastať. Všetky, okrem McAfee sú lokalizované v slovenskom jazyku. K dispozícii budú aj skúšobné verzie a cena služieb bude záležať od doby viazanosti, tri, šesť alebo dvanásť mesiacov.

Aplikačný obchod obsahuje zatiaľ tzv. štartovací set aplikácií a umožní prenajať si napríklad cloudovú SMS službu, eCom Fax, CalenBook, videokonferenčnú platformu Spontania či kancelársky balík Microsoft Office 365 spolu s nástrojmi Exchange, Sharepoint a Lync. Nechýbajú ani produkty Telekomu: správa vozového parku Telekom Fleet a úložisko dát Telekom Drive.

ikona

Telekom Fleet: vzdialený manažment firemných vozidielOperátor rozširuje ponuku svojich ICT riešení a prináša vzdialený manažment firemných vozidiel. Zákazník získa podrobný prehľad o pohybe vozidiel v reálnom čase, sledovanie spotreby pohonných hmôt a automatické generovanie knihy jázd.

V nasledujúcich týždňoch plánuje Telekom pridať ďalšie slovenské aplikácie, ako je napríklad dvojica slovenských CRM nástrojov Resco MbileCRM a DriveBizz. Zároveň operátor vyhlásil súťaž cloudových aplikácií, ktorá prebieha v šiestich krajinách.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu