Celkové výnosy O2 v roku 2014 dosiahli 224,2 mil. €, čo predstavuje medziročný 7,9% nárast. Medzikvartálne si operátor polepšil dokonca o 20 % na 63,5 mil. Investície O2 vlani tvorili 32 % z celkových výnosov spoločnosti, zatiaľ čo v roku 2013 dosiahli 10 %.
“Rok 2014 bol v našej spoločnosti rokom investícií. Ich výška dosiahla 32 % z celkových výnosov, čo svedčí o skutočne masívnom investovaní na Slovensku. Aj v roku 2015 bude pokračovať O2 v investíciách, ktoré budú prevažne smerovať do výstavby sietí. Za takmer 150-tisícovým nárastom zákazníckej bázy je najmä neustále zvýhodňovanie produktov a služieb pre všetkých našich zákazníkov. Slovenské ceny za využívanie služieb v Českej republike a vôbec historicky prvé zrušenie roamingových poplatkov ocenili rezidentní, ale aj firemní zákazníci. Neustále zlepšujeme kvalitu našej siete a v minulom roku sme štartovali s budovaním LTE siete v dvoch najväčších mestách na Slovensku a pokračovali sme intenzívnym pokrývaním a posilňovaním vlastnou 3G sieťou. Okrem toho zákazníci ocenili najštedrejší bonusový systém na nákup mobilných zariadení na trhu, ako aj zvýšenie objemu dátových balíčkov bez cenových zmien,” uviedol Martin Vlček, generálny riaditeľ spoločnosti O2.
O2: počet zákazníkov medziročne narástol o 185-tisícO2 má za sebou ďalší úspešný rok. Rástli výnosy i počet zákazníkov. K 31. decembru 2013 vzrástla zákaznícka báza o 13,7 % na viac než 1,539 miliónov. |
K 31. decembru 2014 vzrástol medziročne počet aktívnych zákazníkov o 9,4 % na vyše 1,684 miliónov. Od začiatku roka 2014 zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o 145-tisíc. Za týmto nárastom stál 10,8 % medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na takmer 858-tisíc, zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb vzrástol medziročne o 7,9 % na vyše 826-tisíc.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb predstavoval v minulom roku 6 €, ARPU pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry dosiahol 13,3 €. ARPU na priemerného zákazníka O2 vychádza 9,72 €, čo je medziročný pokles o 1,1 €. takmer rovnaký pokles zaznamenal operátor aj rok predtým.
Od 1. januára 2014 do 31. decembra 2014 si zákazníci do siete O2 preniesli takmer 88,3-tisíc telefónnych čísel.
Na základe prieskumu nezávislej agentúry Ipsos Tambor a spoločnosti O2 Slovakia dosiahlo O2 opäť najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov spomedzi všetkých slovenských mobilných operátorov.
Zdroj: tlačová správa












Diskusia k článku:
Lumiak625 11.02.2015 - 13:26
Masívne investovanie = najmenšia 3G sieť bez HSPA+ a 4G sieť na pár uliciach v BA a KE. Tú LTE v 2 najväčších mestách na SK nedobudovali. Za blokovanie vstupu Swanu na trh im Orange za odmenu sprístupní sieť a skryjú to za zdieľanie. Aké dátové balíčky O2 navýšilo? Však tam majú stále tie isté. V Telekome na Easy je 1GB za 5,99€ aj s 3G s HSPA+ aj LTE a O2 pýta za 1GB 8€. Na Easy Pecke je hovor 9centov a po 50 centoch neúčtuje hovor v daný deň do danej siete ani SMS. Na O2 Fér je stále 13centov, ale O2 kričala, že priestor na zníženie cien existuje. Nejako to vidno, iba u konkurencie. Zo 400MB na dennom nete dali 250MB za tú istú cenu.Ešte sú na dennom nete nasadené aj blokovacie protokoly. Nesynchronizuje e-mail, ak urobím z mobilu wifi router niektoré služby to blokuje. Google play to často načítalo aj na 3 pokus. Vraj chyba spojenia a Easy beží v pohode. Preto som odstavil na dátach aj Tesco Mobile a radšej som si dal 1GB balík na Easy. Easy za každé 3 minuté € 1€ vracia. :) Swan má väčšiu 4G sieť ako O2. O2 sa Swanu bojí najviac.:)
Lumiak62511.02.2015 - 13:30 Trvalý odkaz
Ešte dodatok: zmena z fakturovaného Fér na Fér na kredit = poplatok 4€. Pri uvedení Fér bola zmena 0€ a potom to potichu zmizlo a roky to nebolo možné. Teraz to zase ide za 4€. O2 Fér by mali premenovať na O2 Fet a k paušálu by mal pribudnúť Oranžový a Hrdzavý.
huje©11.02.2015 - 17:57 Trvalý odkaz
este dodatok. prevadzkovy zisk 71 mil. €, prevadzkova marza takmer 32 percent.
02 bude musiet cely buducorocny prevadzkovy zisk investovat do LTE, mozno pride aj konkurent ktoreho takisto najviac pociti 02 (je tam najvacsie percento kolenovrtacov). nepekne vyhliadky.
Martiin Kollar11.02.2015 - 19:03 Trvalý odkaz
Je jasne preco O2 rastie, pristup k zakaznikovi je niekde uplne inde ako u konkurencie
Maros Pavlovic11.02.2015 - 19:05 Trvalý odkaz
Precitaj si nieco o tych tvojich prechodoch a o vyhodach, co ti ponuka konkurencia http://www.fony.sk/clanky/9546-o2-uz-umoznuje-prechod-z-fakturovaneho-p…