Kalifornský výrobca stále patrí medzi najhodnotnejšie spoločnosti sveta, čo je aj výsledkom starostlivo plánovanej marketingovej stratégie.
Jedným zo spôsobov, akým výrobca rád preniká do podvedomia ľudí, sú seriály a filmy. Je známy tým, že požičiava svoje výrobky produkčným štúdiám pre svoje zviditeľnenie (tzv. product placement).
Teraz sa ukazuje, že spolupráca postavená tak, aby bola výhodná pre obe strany, obsahuje aj zaujímavú podmienku, ktorú odhalil režisér Rian Johnson.
Počas práce na jeho najnovšom snímku Knives Out dostal od Apple podmienku, že vzhľadom na kriminálny žáner filmu výrobca nechce, aby sa iPhony objavili na kamere v rukách zloduchov či dokonca postáv podozrivých z vraždy. Zmluvná podmienka iba ukazuje fakt, ako veľmi si dáva Apple na svojom imidži záležať.
Chce kontrolovať spôsob, akým je firma zobrazená v očiach ľudí a hlavne v popkultúre. Na druhej strane stojí za zváženie, či naozaj existujú ľudia, ktorí si po zobrazení iPhonu v rukách zápornej filmovej postavy povedia, že by si už tento smartfón nikdy nekúpili.
Opačnú stratégiu v tomto smere razí napríklad Sony, ktoré je partnerom bondoviek a ich smartfóny vo filmoch používajú okrem hlavnej aj záporné postavy.
Zdroj: phonearena.com
Diskusia k článku:
mental.disease26.02.2020 - 18:48 Trvalý odkaz
OMG. V reálnom živote tomu nezabránia. Mnohokrát je zločinec vlastník iPhonu.
V produkcii Sony Pictures majú všetky postavy mobil Sony, bez ohľadu na...
Columbia v časoch 007 myslím detto. Keďže je to dcérska spoločnosť Sony.
Tomas27.02.2020 - 07:53 Trvalý odkaz
Konecne mi docvaklo, preco som si nekupil mobil od Sony. Asi som ho zahliadol v bondovke v rukach zapornej postavy. Teraz to vsetko dava zmysel😄
Marián Petrík27.02.2020 - 09:38 Trvalý odkaz
dementi. celé apple.