Keď koncom novembra 2020 Huawei potvrdil, že predá značku Honor, nebolo to až tak veľké prekvapenie. Aj bez oficiálnych vyjadrení bolo jasné, že po osamostatnení sa značky Honor prestanú týkať reštrikcie zo strany vlády USA. Huawei vtedy vyslovil želanie, aby sa bývalá dcérska spoločnosť stala po predaji jednotkou na trhu.
To sa v prvom kvartáli 2022 splnilo. Podľa agentúr Canalys a IDC sa na čínskom trhu dodalo najviac smartfónov značky Honor. Ide o medziročný (+ 205 %) aj medzikvartálny nárast. S počtom 15 miliónov dodaných kusov jej tak patrí 20 % trhový podiel.
Dvojkou je s počtom 13,9 mil. kusov v Číne značka Oppo, tesne nasleduje Apple s 13,8 miliónmi dodaných iPhonov. Do prvej päťky ešte patria Vivo (12,2 mil.) a Xiaomi (10,6 mil.). Tie však spolu s Oppo zaznamenali v dodávkach na čínskom trhu medziročný prepad.
Jediní, kto oproti minulému roku narástli, boli Honor a Apple. Huawei, ktorý ešte v roku 2020 čínskemu trhu dominoval, sa od uvalenia sankcií výrazne prepadol.
Zdroj: canalys.com
Diskusia k článku: