Telekom: po kyber útoku už funguje web, e-shop aj aplikácia

Obnova interných systémom Telekomu po včerajšom rozsiahlom útoku úspešne pokračuje a množstvo služieb je už opäť funkčných. Meškať môžu objednávky a výmena zariadení.

Počas noci z nedele na pondelok sa stal slovenský a český Telekom obeťou kyber útoku. Pre zasiahnuté IT systémy nefungovala webová stránka ani mobilná aplikácia, a v obmedzenom režime pracovali aj predajne.

V priebehu pondelka sa množstvo funkcií a služieb podarilo obnoviť a dnes už Telekom hlási, že opätovne sprevádzkoval mobilnú aplikáciu a e-shop s väčšinou funkcií:

  • zákazníci si môžu napríklad manažovať členov skupiny Magenta 1 a darovať im dáta
  • priamo v Telekom aplikácií sa dajú aktivovať dátové balíčky či sledovať spotrebu
  • k dispozícii je opäť aj aktivácia roamingových balíčkov cez Telekom aplikáciu
  • na e-shope sa dá zadať objednávka paušálu či telefónu alebo aj predĺženie zmluvy

 
Zároveň upozorňuje, že vzhľadom na pozastavenie zasielania zásielok v uplynulých dňoch, môže dôjsť k ich meškaniu. Postupne bude operátor vybavovať aj objednávky či výmenu koncových zariadení.
 
Zákazníci môžu neustále využívať svoje služby v sieťach Telekomu, prevádzka prebieha v plnom režime. Aktuálne majú k dispozícii čoraz viac možností pre manažovanie služieb. Všetky tímy však ostávajú naďalej v dennom i celonočnom nasadení pre obnovu ostatných systémov.
 
Zdroj: Telekom

Diskusia k článku:

Začať diskusiu