Telekom bol posledným slovenským operátorom, ktorý nemal vo svojom portfóliu služieb eSIM. Teda možnosť využívať v mobilnom zariadení namiesto plastovej kartičky elektronickú SIM kartu. To sa od 31. 8. 2021 mení.
Vstavaná SIM karta má rovnaké vlastnosti ako bežne používané fyzické SIM. Môžete cez ňu telefonovať, posielať správy, či využívať dáta. Spôsob aktivácie eSIM je jednoduchý a prebieha oskenovaním vygenerovaného QR kódu.
Jej výhodu oceníte aj pri ceste do zahraničia. Už vopred si môžete profil aktivovať cez web vybraného operátora a po príchode do krajiny hneď službu využívať. Odpadá návšteva predajne a kúpa fyzickej domácej SIM.
O eSIM môžete požiadať či už využívate fakturované služby alebo predplatenú kartu. Buď ako o novú pri kúpe nového paušálu, alebo môžete bezplatne vymeniť svoju klasickú za elektronickú. O aktiváciu môžete požiadať na ktoromkoľvek Telekom Centre, prípadne telefonicky na bezplatnej zákazníckej linke 0800 123 456.
Proces doručenia eSIM prebieha elektronicky, pričom hneď po vybavení žiadosti dostanete e-mailom link na QR kód. Nasnímaním QR kódu mobilným zariadením pripojeným k sieti sa zabezpečeným spôsobom nahrá príslušná eSIM karta a jej sieťové identifikátory na eSIM čip do zariadenia. Týmto spôsobom sa stane eSIM karta aktívna so všetkými službami.
Elektronická SIM má okrem ekologického významu aj bezpečnostný prvok. Nedá sa z mobilného zariadenia vybrať a použiť neoprávnenou osobou v inom telefóne.
Telekom pri štarte podporuje eSIM pre viac než dve desiatky mobilných zariadení v ponuke od troch výrobcov: Apple, Samsung a Huawei.
Operátor v správe upozorňuje, že "v aktuálnej verzii nie je možné využívať eSIM pre Apple Watch, nakoľko nie je možné stiahnuť eSIM profil pre región Slovenska. Podpora si vyžaduje nasadenie iného profilu a nadstavbu služby eSIM. S týmito hodinkami sa zákazník nepripojí do slovenskej mobilnej siete ani v prípade, ak si Apple Watch zakúpi v zahraničí a použije eSIM zahraničného operátora."
Doplnené:
Vygenerovaný QR kód sa z bezpečnostných dôvodov dá použiť len raz, pri každej ďalšej aktivácii v inom zariadení je potrebné zažiadať o nový QR kód. Počet vydaných kódov nie je zatiaľ limitovaný a ani pri opakovanej aktivácii zákazník nič navyše neplatí.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
dzulio31.08.2021 - 18:20 Trvalý odkaz
Uz bolo na case 🙄