Vratenie tovaru do 7 dni - zaslanie postou

  • 21 príspevkov
  • Mikullas 08.09.2006 - 22:31

    Ked vraciam tovar zakupeny z internetoveho obchodu, ktory som obdrzal postou (dobierkou), ako mam postupovat pri jeho vrateni naspat do obchodu do 7 dni? Chcem vratenie penazi, lebo nie som spokojny s tovarom. Neviem tieto dve veci:
    1. nemam predtym nejako informovat predajcu, ze ho chcem vratit, ci dat do zasielky informaciu ze ho vraciam a chcem naspat peniaze?
    2. mam tovar poslat s kopiou faktury ci s originalom?

    Podla info na stranke predajcu, mi tieto uvedene dotazy niesu jasne.

    Mozete poradit aj nejakymi skusenostami.

  • simumarek08.09.2006 - 22:47 Trvalý odkaz

    No urcite by som predtym kontaktoval predajcu a az potom by som tovar posielal :)

    Mikullas09.09.2006 - 00:36 Trvalý odkaz

    Ale odpoved na moje otazky som tam nenasiel (nielen v tom dokumente) :o

    Richard Hombauer09.09.2006 - 00:48 Trvalý odkaz

    "Spotrebitel v lehote siedmich pracovnych dni odo dna odstupenia od zmluvy vrati tovar predavajucemu bez ohladu na to, ci tovar bol pouzity alebo ma chyby, ktore spotrebitel nesposobil; primerana starostlivost o tovar musi byt zachovana.
    Predavajuci je povinny prevziat tovar spat a vratit spotrebitelovi cenu zaplatenu za tovar alebo za sluzbu alebo vratit spotrebitelovi preddavok najneskor v lehote 15 dni odo dna odstupenia od zmluvy."

    toto nestaci? kopiu faktury nechaj doma, kludne si ju aj over notarom, ak je to nieco drahsie, a posli im original. a ci informujes predajcu vopred je skor slusnost nez povinnost.

    raro09.09.2006 - 00:54 Trvalý odkaz

    On ked nieco kupujes tak to chces tak nechapem co si nespokojny stovarom.To ako je pokazeny alebo len tebe sa to uz nepaci.Ak ta druha varianta je spravna tak tam nic take zo zakona navyplyva.Tyka sa to iba vadneho tovaruMozne je to jedine vtedy pokial ti bolo povedane,ze je to presne co si chcel,alebo ti to bude pasovat napr.ako nahradna susiastka za tu staru a nepasuje.pozor nemylit si,ze ja si kupim tovar a za 5 dni sa mi nepaci tak to vratim a kupim si nieco ine.Alebo je to niekde lacnejsie tak to vratim a kupim si to tam.Tovar musi mat jasne znamky poskodenia respektive chyby.Uz je len vecou obchodnika si ti tovar zoberie alebo nie.
    To co pise Richard sa tyka vratenie poskodeneho,nefunkcneho tovaru.na to mas 7 dni a je len na tebe ci si zoberies novy tovar rovnekeho zamerabi ako si vratil,alebo peniaze.

    raro09.09.2006 - 00:59 Trvalý odkaz

    Aspon to tak teda bolo mozno sa nieco zmenilo.Aj cez vianoce je to tak,ze nieco kupis a kupi to aj njikto z rodiny.jasne tovar ti vymenia napr.knihu,CD a podobne ale nevratia ti peniaze iba si mozes zobrat iny tovar v teh hodnote popripade doplatit za nieco ine.

    simumarek09.09.2006 - 01:07 Trvalý odkaz

    Vsak s tym hadam kazdy rata, ze nebudem vracat tovar, len koli tomu, ze som ho niekde videl lacnejsie, alebo nedaj boze este sa mi nepaci :) ale pravda je aj to, ze slovaci su spekulanti. A ako uz napisal Riso tak je slusne najprv kontaktovat predajcu a potom podla dohody postupovat dalej.

    Mikullas09.09.2006 - 01:29 Trvalý odkaz

    Chcel som len odpovede na tie dve otazky, asi som sa zle vyjadril, prepacte. Hentie vseobecne info som vedel.

    Raro, to chce klud :D
    Tak dam dovody preco, aj ked je to podla mna zbytocnost:
    Na stranke predajcu nieje uvedene ze tovar je neoriginalny (cim ma zavadzal) a jeho funkcnost je len obcasna (teraz uz ziadna).

    Profile picture for user mental.disease@centrum.cz

    mental.disease09.09.2006 - 06:15 Trvalý odkaz

    treba brat aj do uvahy, ze ine podmienky su pri nakupe cez internet, teleshopping a ine v kamennom obchode..

    Mikullas09.09.2006 - 11:12 Trvalý odkaz

    Uz som sa mu konecne dovolal:
    Na fakturu treba napisat (zozadu) ake su s tovarom problemy a cislo mojho uctu, kam mi poslu peniaze.

    metatron09.09.2006 - 11:51 Trvalý odkaz

    Raro sa pozabudol,ze cez net to funguje inak. Cesi maju dokonca 14dnovu lehotu pri nakupe cez net.Takze de facto, vybavene.

    UA: SonyEricssonW300i/R9A Browser/NetFront/3.3 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

    raro09.09.2006 - 20:53 Trvalý odkaz

    Mikullas ja som kludny nemam sa preco rozculovat.Ten dovod co si uviedol je ok ale v prvom psipevku si to nenapisal preco tak som reagova tot vsjo :D Som rad ze si to vyreklamoval

    Metatron:Zakon plati ba jeden aj je jedno ci je to kupovane cez net alebo v kamennom obchode. To ze v netovych obchodoch pisu ze tovar je mozni vratit do 7-alebo 14 dni a oni ti vratia peniaze je len ich dobra vola.Pocitaju s tym,ze ked si nieco kupis tak to aj chces.
    Ok v pekarstve cez net si objedna rozky a po 7 dnoch mu ich pojdem vratit lebo su uz tvrde? Asi nie ze.
    Proste predpoklad je taky nieco chcem,oni to maju objednam si to a oni mi to poslu.Ale nikto nepredpoklada,ze tovar ktory si si kupil zrazu nechces lebo ... Pokial to nie je poskodene nevidim dovod ti vracat peniaze podla ziadneho zakona iba podla mna ci to uznam za vhode alebo nie.To ze sa to tak robi je dobra vola preadjcu nie zakonom nariadene.Ano robi to tak napr.zasielkovy katalog OTTO,Neckerman a plno dalsich.Su to velke spolocnosti tovar nevidis nikde v obchode nemas si ho kde odskusat ale iba u nich k katalogu pozriet a objednat preto je tam ta moznost lebo keby to takto nerobili nikto by si nic u nich nikdy nekupil hlavne oblecenie lebo konfekcia bez skusania sa tazko kupuje

    Spencer10.09.2006 - 00:00 Trvalý odkaz

    Zakon o ochrane spotrebitela pri podomovom predaji a zasielkovom predaji c. 108/2000 P 8, ods. 1: Spotrebitel je opravneny bez uvedenia dovodu odstupit od zmluvy v lehote siedmich pracovnych dni odo dna prevzatia pisomnej informacie podla P 7 ods. 1 pism. d). Odstupenim spotrebitela od zmluvy sa zmluva od zaciatku zrusuje.

    Raro, no nic v zlom, ale si tak mimo, ako sa len da! Vazne, ak mas poradit zle, radsej nerad!

    Brano@Techo10.09.2006 - 15:55 Trvalý odkaz

    Raro ja nechapem ako niekto moze tak jednoznacne tvrdit hluposti a pritom nic nevie o danom zakone. Ako pise Spencer na podomovy a zasielkovy predaj sa vztatuje 7-dnova lehota na vratenie tovaru bez udania dovodu. Zasielkovy predaj je samozrejme aj predaj cez internet (ak si tovar kupujuci nevyzdvihne osobne). Tato moznost je hlavne zavedene preto, lebo pri neosobnom predaji nemusi kupujuci spozorovat niektore vlastnosti tovaru, ktore neocakava. Podobne moznost plati aj v ostatnych krajinach EU.

    Mikullas10.09.2006 - 17:51 Trvalý odkaz

    Pri potravinach platia tusim nejake vynimky.

    Spencer10.09.2006 - 18:12 Trvalý odkaz

    Raro, nechcem Ta urazit, nech si kazdy urobi nazor sam, no pre pripad, zeby to niekoho s tou pizzou napadlo, si dovolim upozornit, ze sa to okrem ineho nevztahuje ani na predaj potravin a napojov alebo ineho tovaru urceneho na beznu spotrebu v domacnosti, ak ich dodava pravidelne staly predavajuci.
    Btw, tento zakon je aj dovod, preco dava T-Mobile Rychly internet na 7 dni, na skusku, ak si ho neaktivujete v predajni. Lebo musi! :D

    mazo10.09.2006 - 18:26 Trvalý odkaz

    RARO o co ti vlastne ide??? hm?

    UA: MOT-E398/0E.30.46R MIB/2.2.1 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1