Vyber auta nizsej strednej triedy
Najčítanejšie články
Najnovšie príspevky
Diskusia: SpyraThree - vodná puška za takmer dvesto eur
Vdaka teda...ale draha hracka naozaj je toDiskusia: Telekom: zmeny podmienok na predplatených kartách a širšia ponuka MIX balíčkov
A tomuto hovoria že zlepšujú služby...Diskusia: Cez Xiaomi Pay zaplatíte na Slovensku už aj Visa kartou mBank
Škoda že VUB v tom nejak zaostávaDiskusia: Huawei P60 Pro - perleťový unikát
Inak som si všimol, že DxO Mark bol dneska aktualizovaný a P60 Pro je na 1.mieste 👏👏👏Diskusia: Huawei Watch Ultimate – pripravené na dobrodružstvo
Da sa nimi platit, ale iba na trhoch, ktore podporuju platby cez Huawei Pay. Slovensko medzi ne nepatri.
Rodičovská kontrola
Lenže ak má dieta apple a rodič Samsung tak je tu problém. Aké sú vtedy možnosti?Samsung Dexx
Tak zrejme to tu vela ludi nevyuziva. :) Vdaka za info.LG V50
Kolko by bola primerana cena ti neviem povedat, len viem, ze nanovo zafoliovat rozbaleny telefon nie je ziadny problem. Ja by som stvorrocny telefon, ktory sa tvari ako nikdy nerozbaleny, nekupovala....Vyber mobilu prechod z iphone xs na lacnejsi android
Ahojte, Zvažujem niečo podobné, doteraz som mal Xiaomi Redmi 8T a rozhodujem sa medzi Poco M5s a Motorola Moto G72. Cenovo sú podobne, cca 220€. Sú tu aj iní kandidáti, ale títo sú...android 13 a problemy s upozorneniami aplikacie cp
ahojte, konecne uz aj ku mne na a23 dorazila aktualizacia na oneui 5.1, a konecne mozem s plnym vedomim povedat ze mi upozornenia cp zacali ffungovat presne tak, ako maju. Asi mi to neuverite, ale...











Richard Hombauer 16.01.2008 - 20:50
Tak som sa dnes vybral pozriet autobazar. Kora by si zasluzila nejakeho seriozneho nastupcu.
Nissan Primera bol moj hlavny adept. Ale zbadal som vedla Mazdu 6. Som na sikmooke auta, na europana ma radsej neprehovarajte. Uz som si aj zvykol na ovladacie prvky a vyhody toyoty, ktore su aj v inych azijskych znackach.
Mazda 6, diesel, 2002, dvojliter. Parametre krasne. 6 airbagov, komplet vybava, veci, o ktorych sa mi inak ani nesniva, letne-zimne pneu a este k tomu TT znacky. Parada. 333 000 Sk.
ale ten rachot po nastartovani. nie zvuk, ale vibracie v celom aute. v patrocnom diesli asi nemozem cakat kultivovany chod. takze patrocny velky diesel nepripada do uvahy.
Predtym som si bol omrknut Hyundai Accent v predajni. Za 420 000 Sk v plnej vybave 1.5 diesel, 20 000 bocne airbagy, 10 000 ovladanie radia na volante a kopec dalsich volovin, ktore chcem. spolu 430 000 Sk, leasing s 0 % akontaciou ma laka najviac.
Svetly interier, aj ked sedan nechcem, tento by som prezil (390-litrovy kufor je super, mojich asi 300 mi nestaci), kotucove brzdy vsade, a jednoducho vybava o nic horsia nez v mojej plechovke, ale navyse klima a nejaka ta bezpecnost. nejazdim ako pretekar a asi sa ani na velku limuzinu necitim. Ked budem velky, kupim si tu mazdicku sesticku. :)
dojmy z hyundaia i30 boli horsie nez z Accenta. zakladna i30 neponuka take moznosti, ako accent. na ceste som ich nemal, porovnavam miesto vodica, plasty atd. jednoducho i30 nie.
este ma zaujima Kia Ceed s ich leasingovou politikou.
AK mate niekto nejake informacie ku kupe
bud jazdeneho zachovaleho auta strednej a vyssej triedy
alebo noveho auta s dobrym leasingom za 300 - 500 tis.
sem s nimi. :)
Jazdim dost, aj 30 000 km rocne, a zislo by sa nieco kultivovanejsie nez moja motokara. Som s nou spokojny (po sadnuti z Accenta do starej Corolly som mal dokonca pocit vacsieho pohodlia), len hluk na dialnici ma uz akosi nebavi.
Dakujem za plodne prispevky. ;)
Richard Hombauer16.01.2008 - 21:28 Trvalý odkaz
doplnim este jedneho zaujimaveho adepta, ktory pride na trh vo februari 2008
Renault Clio Grandtour. Europan, aleaspon v spolupraci s Nissanom, a velkym kufrom. A pekny. :)
http://news.auto.cz/dojmy/renault-clio-grandtour-prvni-jizdni-dojmy-s-b…
Arrow7916.01.2008 - 21:43 Trvalý odkaz
Neviem preco, ale z toho co si napisal by som bral najskor Ceed...
a celkovo, este si nebol vo Fiate :D :p Nie nie, viem ze nechces fiat, ale Linea je v dobrych cenach podla mna, a dokonca aj Grande Punto ma vyborne akcie momentalne.
Richard Hombauer16.01.2008 - 21:55 Trvalý odkaz
Linea sa mi dokonca aj paci. Ale z fiatu mam obavy a dokonca mu neveri ani jeden moj znamy - automobilovy novinar. Nie, ze by povedal, ze Fiat je zly, ale ze ho musi presvedcit. On mi odporucal Ceed, resp. i30. potrebujem dobru cenu, dobry leasing, kufor minimalne 350 litrov (radsej viac) a aspon troska reprezentativne auto.
dnes ho kupovat nejdem, ale verim, ze takato diskusia pomoze aj inym citatelom. ;) mozno, ze v najblizsich mesiacoch nakoniec nekupim. ale na taketo veci sa rozumni ludia pripravuju dlhsie. je to lepsie nez kupit hovadinu. :)
Miro16.01.2008 - 22:04 Trvalý odkaz
Riso v tych cenovych relaciach, co tak lagunu? Da sa kludne kupit okolo 300 tis. 2002-3 ozaj v slusnej vybave.
Ja by som isiel do toho.
Ale ked si spominal tych azijcov, ze chces tak potom asi ozaj ten ceed, alebo rio nemusi byt zle. alebo kaskaj, ked priplatis :D
Alebo nissan este nejaky... ?
Richard Hombauer16.01.2008 - 22:39 Trvalý odkaz
no kaskaj je drahy jak slak. hyundai ponuka leasing s 0 % akontaciou, taka politika sa mi paci. kia zase 7 % akontacia, to je krasa. :) aj keby som mal 100 000 na ucte, nedam ich do auta na prvu splatku. jedine, ze by sa jednalo o vynimocnu ponuku /teraz Peugeot 25 % akontacia potom 3 roky leasing s poistenim zadarmo/.
vyber auta, ktore by bolo hodne vymeny za spolahlivu corollu je tazky. hlavne s vacsim kufrom, lepsim motorom, vybavou (klimou), bezpecnostou a cenou do 500 000 Sk. Cim menej, tym lepsie. :)
pan.el16.01.2008 - 23:35 Trvalý odkaz
ups, riso nieje to tvoja corolla ze nie ?
nesledujem tuto temu pravidelne, ale asi budem musiet zacat, pretoze tiez budem tohto roku asi riesit auto a ...
apropo: kedy chces realizovat tu vymenu aut,
a na to svoje uz mas cenu a kupca ?
mne by bodol spolahlivy predajca alebo auto s pravdivou historiou
a majitelov odhad rastu nakladov na udrzbu funkcnosti,
v horizonte s nahladom na najblizsich - dajme tomu 5 rokov,
teda aby ten dotycny,
mal prehlad o tom co sa kedy a ako menilo
a co asi tak v najblizsej buducnosti
asi bude treba vymenit a tak podobne
tu cenu aku si predstavujes mi mozes aj na ss ak chces ;)
Ing. FijoK16.01.2008 - 23:45 Trvalý odkaz
pan.el, od risa by si to mal aj s oznacenim FONY.SK vzadu,skoro takymi istymi kovovymi pismenami ako je tam napisane Corolla ;) :D (inac riso, za to si potom pytaj viac. to auto ma dvojitu znacku... :D a este aku! :) )
Richard Hombauer17.01.2008 - 04:16 Trvalý odkaz
:D blazni
moja corolla pojde asi bratovi Martinovi. Bolo by tazke sa s nou rozlucit. :)
ale jazdena corolla 2004 / 2005 / 2006 nie je zly napad. :)
graffoo18.01.2008 - 10:01 Trvalý odkaz
este ma tak napadlo ohladom renaultov a nissanov - ak chces riso diesel, tak jednoznacne 1,5 dCi. ale nie ten najslabsi (su tusim 3 vykonove verzie). cital som dva testy qashqai s tymto motorom. zo zaciatku sa pani testeri tvarili zhrozene, ze do takeho auta daju motor s takym malym objemom, ale nakoniec boli prijemne prekvapeni nielen vykonom, ale aj nizkou spotrebou.
jo a dnes som cital nove vysledky tuv report. vyhrala to mazda 3 a tesne za nou bola mazda 2, nasledoval ford fusion... tak ma provokativne napadlo - kde je preslavena toyota? ;) zaspali na vavrinoch?
zecgec18.01.2008 - 10:40 Trvalý odkaz
tak tak mozem potvrdit, ze ten 1,5 dCi je super, pekna spotreba a na taky maly objem je to aj celkom zive a to mam 80hp verziu cize asi najslabsiu. ale ak by som mal hodnotit megane v globale tak neodporucam
Ronn18.01.2008 - 11:01 Trvalý odkaz
Risko odporucam ti previezt sa na Mazde 6 a po druhych autach nemrknes. Ja som jazdil v 323f 10 rocnej a mal som ju radsej ako audinu A6 alebo A4(oba rocniky 2004). Na mazde 6stke som sa bohuzial viezol kratko len cez mesto ale stacilo, keby moje financne zdroje a priority dovolili, uz ju mam.
Edit: No kazdy ti moze radit ale aj tak sa musis rozhodnut sam. Na co ho chces pouzivat, aku dobu, co v tom chces vozit, servis, ceny nahradnych dielov, spotreba atd, atd. pripadne do coho si sa zalubil ;)
Nebol to nahodou autobazar Autobazar - Peter-auto kde si tu mazdu videl?
aston14718.01.2008 - 11:28 Trvalý odkaz
No toto je trosku viac moja parketa ako telefony ;). jazdeny diesel by som na Tvojom mieste velmi zvazil, hlavne nie Renault ;), Japonci maju vynikajuce diesle, so spotrebou to nie je az take ruzove ako Tdi a nahradne diely sice nie su take drahe ako sa rozprava, ale malo kto sa do japoncov rozumie, zas Tdi ma kulturu chodu velmi mizernu, ale pre nenarocneho uzivatela postacujucu, ale spotreba sa da udrzat na velmi dobrej urovni. (Com rail 1,2 asi najlepsia volba) Prv si ujasni ci chces nove alebo jazdene. Ale ked som tak cital predchadzajuce prispevky, siel by som do niecoho co nie je na trhu pol roka, tesne po facelifte. A este otazka tych 30tis km rocne, mesto, dialnica.....? A kolko casu travis v aute. A Hojndaj Akcent ci co to je su vyhodene peniaze..... To snad ani nie je auto (No flame)
graffoo18.01.2008 - 11:58 Trvalý odkaz
aston - dalsi co hladi na znacku podla historie? ;) :lol:
staci sa pozriet na vyvoj kvality vsetkych aut v tuv reportoch. kym v kategorii 4-5 rocnych aut vyhral porsche 996 s 3,7% poruchovostou, v kategorii 2-3 rocnych aut by sa nedostal ani do prvej desiatky, pretoze tam je vitazom opel meriva s 1,8% poruchovostou. trend je jasny - kvalita. ak firma nepredava kvalitu, nema sance (bavime sa o autach).
priznavam, ze som zatazeny na renaulty, pre mna su to jedny z najkrasich aut. ale urcite by som nikomu neodporucal kupit napr. jazdenu lagunu II phase I. tu som vyhovaral aj skicovi ked sa obzeral po autach.
no a keby si lepsie cital, co pisem, tak by si pochopil, ze nove diesle od renaultu su vlastne diesle od nissanu ;) takze si vlastne sam protirecis :lol:
aston14718.01.2008 - 12:22 Trvalý odkaz
Nissan a Renault maju rovnaky diesel v modeloch Primera, Laguna uz od 2.2 co ja pamatam, co bol sice motor dobry ale zravy. Ja som netvrdil nic proti Renaultom, ale ako si spravne pochopil medzi riadkami Laguna Phase I co je crap a na tu som myslel, aj ked som mozno pouzil nespravny priklad, lebo 1.9 dci 120 koni je vcelku vydareny agregat, len ten zvysok. Modely po 2003 ponukaju vynikajucu protihodnotu za tu dumping cenu ake je na trhu. Ako novy mi pride najvydarenejsi Megane 1.6 115 PS, co je super motor, perfektna kultura, vychytane muchy, dlhsie na trhu po facelifte... tolko Renault.(a to tu znacku velmi nemusim)
Co sa tyka Hondaja. Ja sa nepozeram podla historie. Za rovnaku cenu ako ostatni hraci na trhu by predali len tolko aut kolko je dealerov na Slovensku, to je fakt. Novy Ceed a i30 su dobre a pohladne auta, ale zvysok kym nepridu nove modely........ A aj s Ceedom a spol by som pockal ason do sept kym nenabehne model 2009, ze vychytaju prve muchy, alebo kupit rocne auto ze si to prvy majitel pripadne vybehal v ramci zaruky sam. Druha vec je ta, ze auto kupis lacnejsie ale strata hodnoty je enormna a tam ta tie usetrene peniaze dobehnu ;)
Skic18.01.2008 - 12:26 Trvalý odkaz
Riso, ja len tolko k danej teme, kupujes si auto na rok, dva, mozno tri, si podnikatel, kup si auto starsie, nie nove. Na novom stratis za rok tretinu, na starsom par desiatok tisic. Ak chces auto na dlhsie, ako 3 roky, chod do noveho ;)
aston14718.01.2008 - 12:31 Trvalý odkaz
Ozaj motor Dci od Nissanu? Az teraz som si vsimol. Ked uz si taky fanusik ;) som sa musel presvedcit aby som neslapol vedla Nissan pouziva v Primere radu motorov M9Q 1.9 dci od Renaultu. Je to vlastne jedno, je to dobre auto. Ale v tom kontexte som to nemyslel, ide o to ze jazdeny diesel je vzdy skuska odvahy, moze byt spolahlivy a fakt bude radost ho mat, alebo bude zrat naftu a peniaze na servis. ;)
aston14718.01.2008 - 12:42 Trvalý odkaz
A spravil som chybu motory 2.2 diesel v Lagune a Primere neboli rovnake. P12 mala Nissan diesel a Renault svoj vychadzajuci zo stareho 2.2. Len mali rovnake objemy.
graffoo18.01.2008 - 13:21 Trvalý odkaz
jop, primera je fajn auticko. ale moje srdce aj tak pisti bud po qashqai alebo megane :) a keby nebol dostatok financii, tak clio :D
Skic18.01.2008 - 13:26 Trvalý odkaz
No V Cliu som mal tu cest, 1.2ka, tusim 60koni :D Koksooooooooo, to tahalo ako skodovka, a je to male a nepohodlne... Horsie ako Tigra. Je pekne zvonka, ale inak ee. ;) Meganik je uz ina trieda ;) Raz si kupim Megane CC ;)
aston14718.01.2008 - 13:31 Trvalý odkaz
No v Cliu som sa viezol hned ako vyslo. Na svoju triedu posobi velmi dospelo, vypracovanie taky feel, rozhodne najlepsie male auto, aj ked drahe. Kultura podvozka lepsia ako na O1 ;). Ale pre mna to nie je, prilis male ;)
graffoo18.01.2008 - 13:32 Trvalý odkaz
skicu, urcite by som nekupil clio s najslabsim motorom ;) 1,2 TCE - 100 koni. viac netreba hovorit ;) a co sa tyka priestoru, je to najpriestrannejsie auto vo svojej triede ;) ak si teda aj ty hovoril o najnovsom cliu... ale zas, tebe je po toveri :lol: male vsetko :D
aston14718.01.2008 - 13:46 Trvalý odkaz
skic, no keby Megane mal vypracovanie a sofistikovanost ako Clio v meritkach svojej triedy, tak by sa mohol porovnavat s Focusom, dufam, ze Renaultu neujde pri dalsej generacii vlak.
Richard Hombauer18.01.2008 - 14:48 Trvalý odkaz
vdaka za plodnu diskusiu
dnes si idem zajazdit na dvojrocnej Corolle 1.6 za 350 000 Sk. Ak to ma este rok zaruky (snad ano, neviem ake zaruky boli na nu vtedy), tak je to jedno z najlepsich aut v takej cene. 30 000 km nevadi ani po BA.
Mazda 6 bola z Peter auto autobazaru. Jazdeny diesel nechcem. Po tej Mazde 6, co som sa viezol, tak jedine benzin. ako sa uz pisalo, ak diesel, tak novy 1.5, ale radsej benzin okolo 100 k. Som na ten kulturny tichy chod zvyknuty.
Renault Clio Grandtour ma zaujal a urcite sa v nom budem chciet previezt, ak bude ta stokonovka s klimou za normalnu cenu. Ale 450 000 za to nedam asi. Ine bude, ak ponuknu vyhodny leasing.
Poruchovost - spolahlivost. Bavit sa o dvojrocnej Merive je iba pekne, ale nie prakticke. Spolahlivost hodnotme od 4 rokov vyssie. Opel je fajn, ale ziaden sa mi nepaci ani vonku, ani vnutri. V aute sedim par hodin tyzdenne a nechcem nic skarede okolo seba. V tomto som stale uneseny z Mazdy 6.
Hyundaia mi uz kamarat odhovoril. Sice toyotak, ale vyzna sa. Takze koreu jedine Ceed zo Slovenska. Ale s tou verziou 2009 ma dotycny pravdu. Vychytane muchy sa oplatia. Ceed ale vyzaduje pri 5 rokoch zaruky (150 000 km) 10 navstev v originalnom servise. A to take auto nenormalne predrazi. Corolla E12 sa uz nevyraba, uz sa na trh dostavaju neoriginalne plechy, diely atd atd. Takze ich zozeniem na opravu podobne ako na moju Corollu E11 velmi lacno. A na to treba mysliet. Takze okrem motora a povesti ma Corola E12 (2002 - 2006) velku vyhodu v nahradnych dieloch.
Neprestavam hladat... :)
Richard Hombauer18.01.2008 - 15:02 Trvalý odkaz
Poruchovost 2007:
2-3rocne auta - v prvej 20-ke je 10 japonskych aut. To sa neda nezviditelnit.
komplet zoznam tu:
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-rok-testu-stari/2007-…
mna viac zaujimaju 4-5rocne auta
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-rok-testu-stari/2007-…
- v poslednych 40 autach su 3 japonske - nissan micra, suziky wagon R+ a suzuki swift (7,5 %!)
- v prvych 20 autach je (opat ako pri 2-3rocnych!) 10 japonskych (50 %)
- zo 107 akceptovanych modelov bolo 24 japonskych (22 %!)
Preco, ked je v teste spolahlivosti stvor-a az patrocnych aut 22 % japonskych, nachadza sa ich v prvej dvadsiatke 50 %? Odpovedzte si sami. :)
Toto jednoznacne dokazuje kvaitu japonskych aut 1-2 roky po zaruke! To ze nejaky model je raz 10. a raz 15. nehovori nic. Statistika. Ale ide o vseobecny pristup. Aj s japoncom mozes mat smolu ako hrom, ale ide o pravdepodobnost. Snad nikto z nas nedokaze predvidat, co sa pokazi a co nie. Ja drzim palce Renaultu, Oplu ci dalsim europanom. Ale budme realisti. ;) Ide o peniaze, bezpecnost, trvanlivost...
aston14718.01.2008 - 15:32 Trvalý odkaz
Mas pravdu s tou spolahlivostou, len Japonci maju 2 problemy a dost velke co sa mna tyka.
1. Tie auta su absolutne sterilne, vsetky, Toyoty su dokonca ako z operacky ;), fun factor
2. Sice su bezporuchove, ale zas si v napaty kedy a ci sa nieco po.....
Mam svojho prveho japonca, predtym som mal vsetko mozne, od 318iA po Focus 1.8 Tddi, ale okrem BMW som s kazdym autom jazdil do servisu pravidelne, vzdy sa nieco posr...o, tu nejake cidlo 500, lanko 300, ale vzdy som jazdil aj s poruchou ked som potreboval. A vacsinou bola jazda aj zabavna a som si to za volantom uzival (okrem Oplu Astra 2.0 dti 100PS).
Teraz mam v aute 2 lambda sondy, sviecky za 800 kus (x6) cidiel na tlak a teplotu oleja, vzduchu ani neviem kolko, nadrzku o ktorej nevedeli ani na STK co sa do nej leje alebo na co je, vsade napis Denso;),
A dufam, ze nic neodide.......Pravda je ze za rok som menil len stierace a idem olej...... ;) (cez 30tis rocne najazd)
A tie tabulky spolahlivosti su zavadzajuce, sa mi zda ze ADAC robil tiez nieco podobne ale este clenil poruchy na tie, ktore nedovolovali pokracovat v jazde a tam uz to pre Japonsko nebolo take ruzove...(Ale nic neohrozi veducu poziciu francuzkeho leva ;))
aston14718.01.2008 - 15:35 Trvalý odkaz
http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.se/trafikforskning/eng_db_listan_…
Svedske poistovne robia zaznamy o nehodach a potom vyhodnocuju bezpecnost aut vyplyvajucu z realnych nehod. Toto je ono ;)
graffoo18.01.2008 - 16:25 Trvalý odkaz
2-3rocne auta - v prvej 20-ke je 10 japonskych aut. To sa neda nezviditelnit.
kokos sorry riso, ale toto ma dostalo na zem :badgrin: to znamena, ze dalsich 10 aut sa tam ocitlo len nahodou? nehnevaj sa, ale pri pomere 50/50 mas trosku divnu logiku ;)
ja ti chcem dat do pozornosti inu vec - pozri si poriadne tie reporty. pozri sa, ake znacky sa dostavaju na popredne priecky... europske... preco? pretoze si uvedomili v com bol uspech japoncov s pred par rokov. spolahlivost...
preto som nazoru, ze uz je viacmenej jedno, ktoru znacku si vyberies, pokial hladas nove auto. pri pouzivanom je to samozrejme ine. ale pri novom nehladim na povest automobilky... toto je jednoducho fakt. pred par rokmi zacali automobilky razit cestu k zakaznikovi slovom bezpecnost. ked sa letaky kazdej automobilky zaplnili piatimi, prinajhorsom styrmi hviezdickami NCAP, tak co ostalo europskym automobilkam do buducnosti ako lakadlo? spolahlivost a kvalita spracovania. a o tom su prakticky vsetky nove europske auta. ked som toto pisal tuna na fore pred cca rokom, tak ma nemenovany harcovnik tohto fora vysmial. teraz zacinaju v letakoch popri ncap hviezdickach figurovat aj TUV reporty (a ine spravy ci ocenenia spolahlivosti)...
a co bude nasledovat v letakoch po spolahlivosti? hybridne a alternativne pohony... uvidime o 2-3 roky ;)
warior18.01.2008 - 16:55 Trvalý odkaz
trosku tiez odbocim od temy
nedavno som pozeral zaujimavy dokument na discovery, tykajuci sa problemov kompatibility (pri zrazkach) jednotlivych aut, celkom zaujimavo tam bol spracovany problem terenne auto - a riadny osobak... dokonca skusali zrazku bocny naraz 90km/h, ty v osobnom aute boli bez sance... Cele to spociva v tom ako maju vlastne vysoko polozene tie (neviem ako sa to presne vola ci narazove zony, skratka to co ma drzat auto po kope :D). Zaujimavo tam bola aj odsimulovana zrazka dvoch rovnakych aut, len jedno bolo nalozene (celny naraz). To co bolo nalozene dopadlo o dost horsie, lebo to druhe bolo o 5cm vyssie a tak ho doslova prevalcovalo... Snad cele co som chcel k tomu povedat, resp. co ma na to najviac zaujalo ako sa k takejto problematike postavilo Volvo. Spravili terenne auto, ktore ma narazovu zonu asi rovnako vysoko ako bezny osobak... zda sa mi to velmi zaujimave, dobre, ale dost skarede :D
borizz18.01.2008 - 16:56 Trvalý odkaz
No ale ako si spomenul hybridy, tak tu jednoznacne dominuju momentalne japonci. Mne sa uz peknych par rokov javi, ze europski vyrobcovia sa pomaly vzdy dotiahnu na sikmookych, ale ti zasa vyrukuju s niecim novym. V spolahlivosti a kvalite je to uz vyrovnane a rozdiely minimalne, rovnako su na tom aj s bezpecnostou, ale co sa tyka specialnych rieseni, tak staci pozriet na Toyotu (aj s jej odnozou Lexusom) vramci hybridnych pohonov.
Mate ale pravdu, ze pokial by som si mal vybrat nove auto, tak sa nebudem uz tolko pozerat na to, ci je to europan, alebo japonec. Ale niekde v podvedomi toto zostane zapisane, ze japonci boli v kvalite daleko pred europou ;)
A inak ad Hyundai. Ja som nemal velku doveru v danu znacku, ked nasi kupovali auto pred dllhym casom. Kupili sme Accenta a musim povedat, ze aj po tych x rokoch jazdi v pohode. Momentalne zvazujeme, ci sa zainvestuje do celkovej renovacie, ale rozmyslam, ze sa do toho pustim a to auto moze sluzit este peknych par rokov. A to uz v tom case, ked sme ho kupovali, tak sa vsetci smiali, ze ten bambusak aj tak nevydrzi viac ako 3 roky ;) teraz sa tim ludom mozem doslova vysmiat do tvare, pretoze tych problemov bolo minimum za celu dobu ;)
aston14718.01.2008 - 17:03 Trvalý odkaz
No ono s tym Lexusom to nie je az take ruzove, koluju vtipy, ze ked si das do auta 9V baterku tak budes mat hybrid, lebo budes tam mat baterie a tu istu spotrebu...... Nie vsetko je zlato co sa blisti.
borizz18.01.2008 - 18:08 Trvalý odkaz
No neviem neviem, lebo inak by tu technologiu tak netlacili do svojich aut ak by nemali vysledky z toho. Myslim, ze by bolo zbytocne investovat prachy a cas do kombinovaneho pohonu, ak by to nic neprinieslo. Ale su to len moje domnienky, kedze som nemal zatial moznost odskusat nazivo ci je to tak, alebo nie ;)
aston14718.01.2008 - 18:16 Trvalý odkaz
Co sa tyka Lexusu tak pre nich je zaujimavejsie upravit hybrid z Priusu, za minimum(kde ma ako tak zmysel) ako novy dieslovy V6-V8 a robia si image ako priebojnici novych technologii(hybridnych) takze zas tolko ich to nestalo a Prius bude este asi tak dalsie 2 generacie v minuse......
Cesta je skor v znizovani hmotnosti, lepenia miesto zvarania, a pod. A v kombinacii s hybridom to bude davat zmysel. Najlepsie na to ide Honda, s Civicom, nekrici do sveta ze je hybrid, da sa s nim jazdit za rozumu spotrebu (ako s dieslom) ale pri ovela mensom obsahu splodin, ktore produkuje.....
Ale servisovat by som to nechcel a nebojte sa raz tie poplatky za recyklaciu clankov zacnu vyberat ked ich zacneme okradat na spotrebnej dani z paliv ;)
borizz18.01.2008 - 18:26 Trvalý odkaz
Ako co sa legislativy tyka, tak u hybridov sme 100 rokov za opicami. Na zapade maju motoristi vlastniaci hybridne auta aspon nejake zvyhodnenia, ale u nas? Nic. Dufam, ze je to len otazkou casu, kedy nieco take bude aj u nas.
Co sa Hondy tyka, tak viem, ze to robia potichsie ako Lexus, ale tiez to prezentuju ako vyhodu. Ale ja som sa primarne ohladom hybridov chcel orientovat na Prius, Lexusy som spomenul najma kvoli tomu, ze uz pomaly celu paletu modelov maju aj oznacenu "h" ako hybrid. Za ten pravy ale ja stale povazujem hlavne spominany Prius. Je troska na skodu, ze u nas nebola k dispozicii aj prva generacia, ale podla mna na to ludia dozrievaju az teraz.
A tak sa mi zda, ze cestou, ktorou sa vydal Lexus (cize hybridny pohon sluzi najma ako podpora pre spalovaci motor), sa vydava aj Mercedes. Asi to zacne byt v mode mat auto oznacene pismenom h :D
Ronn18.01.2008 - 19:06 Trvalý odkaz
No nevsimol som si ze by mali hybridy nejake vyhody v UK, mozno taku ze namiesto 1000 libier za rocnu poistku zaplatis len 950 :lol: Ups, ale UK nie je Europa, oni su komplet ini :lol:
Renault Clio 1,2 som mal pozicane cez vianoce na 2 tyzdne, bol som s nim velmo spokojny, aj ked je pravda ze je to male auto ale z toho plynuce vyhody parkovania som cez sviatky naplno vyuzival. Na dialnici som dosiahol maximalku 160 km/h ale uz to dost hucalo, inak tiche auticko a na 1,2jku zive.
Takze do ojazdeneho diesla sa radsej nepustat, no hned som mudrejsi ;)
aston14718.01.2008 - 19:11 Trvalý odkaz
No Lexusy su zatial 3 h ckove, ale uz aj Mercedes uz predstavil svoj Bluetec, BMW nieco s rekuperaciou energie medzi prevodovkou a motorom a to uz v minulej X5(studia), plus vodik, Opel studie hydrogen, Ford biopaliva.....
Nie je toho malo ani v europe, len co sa tyka legislativy tak ta je fakt o nicom, nevedia si vybrat cestu a nie len na Sk. Nie som velmi zastancom tych fancy Greenpeace technologii, co si par posahanych vedov vymyslelo. Radsej by sa mali automobilky venovat, lepsiemu splaovaniu a efektivnejsiemu prenosu enrgie a hlavne vyroby energie. Lenze to nepredava a nie je to v trende. Kazdy chce greencar a najbezpecnejsie, ze sa v nom nezabije ani keby chcel.
Na jednej strane E NCAP a auto s 200 airbagmi a senzormi este aj na mysacie prdy, ktore potom vazi 2500kg, automaticky do neho musi ist V8 a uz sme na spotrebe 13, aby to nebolo 13 prevodovka 7-8 stupnova, vyvoj ktorej zakaznik zaplati, aby to bolo 11 atd. (to je komplexny priklad, da sa aplikovat na vsetky triedy). Potom bezpecnost chodcov, vystrelovacie kapoty, 8 katalyzatorov, logicky vacsie kolesa, brzdy........ a tak donekonecna
samo19.01.2008 - 00:04 Trvalý odkaz
Astonko odkaz od Atlisa - "neporovnavaj totiz Lexus Hybrid s Bluetec chrochtakom od Mercedesu..." pockaj do 29.1. a Atlis ti povie viac :-)
aston14719.01.2008 - 06:50 Trvalý odkaz
;), tak tym smerom by som sa nepustal, aby som ich porovnaval, len som uvadzal priklady ako kazda automobilka ma svoju vlastnu cestu.....
Som zvedavy na Atlisa, aj ked hybrid a Lexus nemusim ...... :)
aquila19.01.2008 - 12:13 Trvalý odkaz
toyota ma lepsi pristup, benzin + elektrika ..
bluetec neni nic ineho len cistejsi ropak .. nic viac.. a ropa patri do kamen ;)
Ronn19.01.2008 - 12:19 Trvalý odkaz
Aquila ropa nie ale vykurovaci olej, tiez sa vyraba krakovanim, podobne ako benzin ;)
aquila19.01.2008 - 12:54 Trvalý odkaz
ronn, mozno ta to prekvapi, ale nafta aj vykurovacie oleje aj mazut su odpadom krakovania benzinu.. oddeluju sa az pri vyssich teplotach a kedysi sa v podstate len "distolovala" ropa, sa nepouzivali, lebo je tam uz len svinstvo a tazke zlozky ..
cize rozdiel medzi naftou a mazutom je v principe dost maly.. jeden sa oddeluje asi pri 350 druhy mozno pri 400 450 stupnoch .. a aby si naftu ako tak ocistil od toho najhorsieho svinstva, tak jej vyroba je drahsia ..
len kvoli priblblym darmozracom polnohospodarom su na naftu nizsie spotrebne dane .. 1l nafty ma byt drahsi ..
mozno si este pamatas tak znamu kauzu "lehke topne oleje" zo zaciatku 90tych rokov ..
Ronn19.01.2008 - 13:24 Trvalý odkaz
neprekvapi ma to pretoze viem co znamena krakovanie, frakcna destilacia, co znamena v pripade ropy, ze sa pri roznych teplotach ziskavaju jednotlive produkty, takze o odpade sa neda hovorit, pokial sa to dalej vyuziva. Viac si uz zo skoly nepamatam a musel by som googlit.
Ty co si taky anti-naftak?
Richard Hombauer19.01.2008 - 18:03 Trvalý odkaz
tak som sa vcera odviezol v dvjorocnej Corolle 1.6. Mnam. Pristrojovka nadhera, podsvietenie budikov krasa, sedacka ophodlna, motor akurat (110 koni tusim), auto este rok v zaruke. na strednu triedu idealne auto. takze corolla E12 sa ocitla medzi favortimi. len by som mozno rad vyskusal aj motor 1.4, mozno by mi stacil (mam ho aj dnes). no uvidime... :)
Miro19.01.2008 - 18:09 Trvalý odkaz
Ja sa vozim na mojej 1.4 denne (s vynimkou sluzobiek,tam 1.9) a veru nieco viac by to chcelo...
Riso no ja by som nad tym moc neuvazoval :D
Richard Hombauer19.01.2008 - 21:24 Trvalý odkaz
dnes som isiel okolo Ford Fusion a ze akciova vybava 400 000 Sk. Za 399 - 410 tis. su k dispozicii viacere typy. Vyzera to zaujimavo. 16'kolesa atd. Fusion 1.4 0 koni za 400 000, 1.6 100 koni 419 000 Sk vo vybave RivalX. Velmi zaujimava ponuka
- parkovaci asistent, automaticka klima, 6 airbagov, 16' kolesa, pridavne audio zariadenie...
http://www.ford.sk//data/1-08//fusion_0801.x.pdf
ze by dalsi adept?
oslovil ma aj TUV vysledok spolahlivosti 2-3rocnych aut: fusion na druhom mieste
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-rok-testu-stari/2007-…
aquila19.01.2008 - 21:42 Trvalý odkaz
riso, toho fusiona mozem len a len odporucit, neskutocne prakticke auto. male velke auto .. nieco ako MB Bcko ;)
jednak v nom o nieco vyssie sedis, je tam kopu placu a je maly, a ked mas v cene aj parkovacieho asistenta, tak je to super. ako normalne cumim, ze stoji len 420 litrov. urcite by som zobral tu 1.6 benzin, rival-x. s tym budes mat nadhernu spotrebu a nebude ta dunet hlava a mat problem s dieslami :lol:
plus ford ma tusim 3 roky bezplatny servis, alebo len 2 ? uz si nepamatam
2 ronn: kedysi to nevedeli moc oddelovat a pekde odkrakovat ... bol to cisty odpad rozumej tazke mazlave haluze, ktore len nejako palili v kamnach ;)
a preco som proti nafte ? lebo mikrocasticky, ktore su silne karcinogenne .. sklenikove plyny su mi u rici (rozumej CO2), kedze automobilova doprava ma na nich len asi 5 ci 7% podiel.. ale serie ma ze kvoli dieslakom si koledujeme o rakovinu pluc ...
btw. na 1.6 budes mat nizsiu spotrebu ako na 1.4 ..
aston14719.01.2008 - 23:41 Trvalý odkaz
To je pravda mensi objem neber, min 1.6, aj kvoli spotrebe a aj kvoli zivotnosti...
@ aquila s tym dieslom mas svatu pravdu, ale kazdy je uz zblbnuty a mysli si ze kolko usetri, kamarat mal 407 2.2 Hdi mesiac po zaruke (cca 57tis km) menil vstreky, 60tis, ked to prepocital na kilometre tak by uzivil V8 a este by usetril, ja vzdy tvrdim diesel je radost na pumpe smutok v servise......
Ono sa to oplati pri rocnom najazde cca 50tis rocne na 3 roky, modlit sa ze nic necakane neodide a rychlo predat, kym netreba menit vstreky, rozvody zhavice, palivove a vodne cerpadlo....... V UK dokonca doporucuju diesel len od najazdu 20tis mil rocne po dialnici....
graffoo20.01.2008 - 10:37 Trvalý odkaz
napodobne sa priklanam k 1,6 objemu. 1,4 a mensi objem je pre mensie auta ako cora. aj ked ten 1,2 TCE 100 konovy motor od renaultu je zaujimavy ;)
ozaj riso, teraz ma aj renault akciu s 0% akontaciou. ale plati to len pre modely od meganu a vyssie...
djthunder20.01.2008 - 14:28 Trvalý odkaz
ale mohlo to byt aj opacne :)
Skic20.01.2008 - 14:30 Trvalý odkaz
Nemohlo :D Lebo ten Rover ma asi 7 rokov ;)
Mulano20.01.2008 - 14:50 Trvalý odkaz
..ale sak rover 75 coupe sa nikdy nedostal do predaja...ci hej?