Stvrty mobilny operator

  • 2 príspevky
  • Arwie 11.02.2008 - 17:22

    Vyberove konanie na stvrteho mobilneho operatora vyhlasi Telekomunikacny urad SR (TU) pravdepodobne do konca marca tohto roka. Na konferencii Telekomunikacie SR 2008 to povedal predseda TU Branislav Macaj. Vitaz tendra by mal ziskat moznost poskytovat sluzby v pasme 870-876/915-921 MHz. Novy operator sa podla nazoru predsedu TU vsak pravdepodobne zameria na poskytovanie mobilnych datovych sluzieb. Ako Macaj dodal, nemoze vylucit ani zaujem o poskytovanie hlasovych mobilnych sluzieb, pricom vsetko bude zalezat aj na zvolenej technologii, ktoru operator vyuzije.

    Ponukane frekvencne pasmo je urcene pre mobilne sluzby v celej skale od hlasu az po internet, pricom vitaz tendra moze priamo konkurovat existujucim poskytovatelom telekomunikacnych mobilnych sluzieb na trhu. „Predpokladam, ze vo vyberovom konani sa zucastnia aj ini hraci na trhu,“ dodal Macaj s tym, ze ak tender nevyhra niektory z nich, Slovensko stvrteho operatora mat moze.

    Podla Macaja sa uz o poskytovanie sluzieb v tomto pasme vlani zaujimal jeden investor, urad je vsak povinny zo zakona vyhlasit na tieto frekvencie vyberove konanie. Meno zaujemcu Macaj neuviedol, povedal vsak, ze ide o financneho investora, ktory je aktivny v oblasti telekomunikacii v podobnej oblasti aj v Ceskej republike. Tam posobi financna skupina Penta, ktora prevadzkuje prostrednictvom spolocnosti MobilKom telekomunikacneho operatora U:fon. Ako vsak pre agenturu SITA uviedol hovorca Penty Martin Danko, spolocnost sa na Slovensku o licenciu na stvrteho mobilneho operatora uchadzat nebude.

    ZDROJ: SITA

  • Arwie11.02.2008 - 17:23 Trvalý odkaz

    Spolocnost UPC Broadband Slovakia (UPC) uvazuje o ucasti v pripravovanom tendri na stvrteho mobilneho operatora. Uviedol to v pondelok na tlacovej besede pri prilezitosti rebrandingu generalny riaditel spolocnosti Martin Mataseje.

    Viac podrobnosti vsak neuviedol. Spolocnost UPC po desiatich rokoch posobenia na trhu zmenila logo a tiez predstavila novu firemnu viziu. Ako dalej dodal M. Mataseje, rebranding pripravovala materska korporacia, takze celkove naklady nepozna, no na Slovensku tu su radovo miliony korun.

    ZDROJ: SITA